«انجمن حمایت از غول‌ها»؛ کتابی برای علاقه‌مندان به داستان‌های تخیلی

انتشارات امیرکبیر کتاب «انجمن حمایت از غول‌ها» اثر متیو مورگان را با ترجمه ریحانه جعفری منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، کتاب «انجمن حمایت از غول‌ها» اثر متیو مورگان با ترجمه ریحانه جعفری در انتشارات امیرکبیر منتشر شد. این اثر برای کودکان و نوجوانان ده تا چهارده ساله نگارش و منتشر شده است.

داستان کتاب درباره این است که انجمن سلطنتی به منظور جلوگیری از ظلم به هیولاها، یک مرکز نجات برای گرگینه ها، اژدها، پریان، غول ها، هیولاهای دریایی و دیگر موجودات خارق العاده تاسیس می‌کند. احداث این مرکز باعث شده از ظلم به غول‌ها جلوگیری شود. با وجود این هنوز هم انسان‌هایی هستند که برای گرفتن این حیوانات افسانه‌ای هر اقدامی می‌کنند.

در ابتدا اژدهایی روی دست انجمن مانده است و اولف، یک پسر گرگینه و دوستانش باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، شرورترین شکارچی جانور را متوقف کنند. این ماجراجویی با هیولاهای دریایی و دیگر غذاهای لذیذ، برای اولف و دوستانش، اورسون غول، تیانا پری و دکتر فیلدینگ ادامه پیدا می‌کند. اما با زخمی شدن یکی از هیولاها مشخص می‌شود شکارچی شرور دست به کار شده است تا هیولاها را نابود کند و اولف با هر روشی که شده است باید مقابل او بایستد.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«همیشه در فاراوای‌هال، ارواح حضور داشتند و اخیراً بیشتر هم شده بودند. آن‌ها از خانه‌های ویران شده یا قبرستانی تازه تأسیس آمده بودند. علم رمزشناسی نه تنها در مورد وضعیت جسمانی غول‌ها مطالعه می کرد، بلکه ابعاد دیگری مثل شیاطین، فرشتگان، رویای غول‌ها و ارواح را هم در نظر می‌گرفت. ارواح هیچوقت استراحت نمی‌کنند. آن‌ها اغلب در هیجاناتی به سر می‌برند که در طول زندگیشان ناتمام مانده؛ مثل ترس یا حسرت، عشق یا اشتیاق. آن‌ها فقط به این دلیل زنده‌اند که چیزهایی در زندگی قبلیشان حل نشده باقی مانده است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 2
    غول و دیو در فرهنگ ایرانی همیشه مظهر شرارت و شیطان صفتی بوده حالا ترجمه کتابهای غربی بدون توجه به فرهنگ، نتیجه اش همین آشفته بازار فرهنگی می شود. مثبت نشان دادن غول با داستان و کارتونهای درباره چراغ جادو بس نبود حالا میخوان از دیو فرشته بسازن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس