کد خبر 1329708
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
شانس استقلال برای بردن پرونده۹ میلیون دلاری/«پادو»حرف جدیدی نداشت

دادگاه بین‌المللی ورزش بررسی نهایی برای صدور حکم شکایت بازیکن پیشین استقلال از آبی پوشان برای دریافت غرامت ۹ میلیون دلاری را آغاز کرده اما شواهد از شانس بالای آبی‌ها برای پیروزی خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، یکی از بزرگ‌ترین خطراتی که باشگاه استقلال را تهدید می‌کند، شکایت لئوناردو پادوانی مدافع سابق و برزیلی این باشگاه است که به دلیل از دست دادن سلامتی تا پایان عمر خواهان دریافت غرامتی سنگین و به ارزش ۹ میلیون دلار از باشگاه استقلال شده بود.

اولین حضور و چهره شدن در فوتبال ایران

پادوانی ۳۸ ساله ۱۰ سال پیش با تیم فولاد به فوتبال ایران معرفی شد و پس از دو فصل حضور در این تیم به لیگ ستارگان قطر پیوست و با تنها نیم فصل حضور در تیم الریان بار دیگر به لیگ برتر ایران بازگشت و این بار سر از تیم نفت تهران با هدایت علیرضا منصوریان در آورد. این مدافع بلند قامت پس از دو فصل حضور در نفت راهی سپاهان شد و سپس با آغاز شانزدهمین فصل از رقابتهای لیگ برتر بار دیگر شاگرد علیرضا منصوریان شد؛ با این تفاوت که این بار پیراهن استقلال را بر تن کرد.

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد فوتبال پادوانی به طرزی فجیع در استقلال به اتمام برسد و تمام شدن فوتبال وی با از دست رفتن سلامتی جسمانی او تا پایان عمرش همراه بود.

شانس استقلال برای بردن پرونده۹ میلیون دلاری/«پادو»حرف جدیدی نداشت

پرواز بلندی که تبدیل به پایانی تلخ شد

در پنجمین روز از اسفند سال ۹۶ و در حالی نیمه نخست دیدار تیم‌های استقلال و فولاد به آخرین دقایق خود نزدیک می‌شد، پادوانی به منظور دفع توپ با سر به پرواز در آمد که در یک لحظه با آرمین سهرابیان دیگر مدافع استقلال از ناحیه سر برخورد کرد تا این آخرین پرواز پادوانی و آخرین حضورش در مستطیل سبز باشد. آن پرواز باعث شد مدافع برزیلی که قلب هواداران استقلال را تسخیر کرده بود برای همیشه ویلچرنشین شده و با زندگی عادی خداحافظی کند.

بیشتر بخوانید:

جلسه استماع پرونده استقلال و پادوانی

انتظاری که برآورده نشد

پادوانی که در زمان مصدومیت و بعد از آن مطالباتی بابت قراردادش از باشگاه استقلال داشت، به حق انتظار داشت باشگاه حتی اگر نسبت به هزینه‌های درمان و غرامتی بابت از دست رفتن دائمی سلامتی‌اش بی تفاوت است، مطالبات او را پرداخت کند که با وجود مدت‌ها اقامتش در تهران و پس از آن این اتفاق نیفتاد تا پادوانی تصمیمی جنجالی و خبرساز در این خصوص گرفته و با تنظیم شکایتی در فیفا خواهان دریافت غرامتی سنگین به ارزش ۹ میلیون دلار از باشگاه استقلال شود. شکایتی که در فیفا رد شد تا پادوانی با استفاده از وکلایی مجرب این شکایت را به دادگاه عالی ورزش بکشاند.

طرح شکایت در دادگاه عالی ورزش

روز گذشته و بنا به اعلام باشگاه استقلال نشستی مجازی به همین منظور برگزار شد که در آن پادوانی و تیمش در یک سو و نمایندگان باشگاه استقلال هم در سوی دیگر حضور داشتند. نشستی که می‌تواند با تصمیمی جنجالی بسیار خبرساز باشد.

تیمِ پادوانی که شامل ۳ وکیل و یک پزشک بودند نتوانستند مدارک و ادله جدیدی نسبت به آنچه در فیفا ارائه داده بودند ارائه کرده و تقریباً همان دفاعی که در فیفا انجام داده بودند را به دادگاه عالی ورزش ارائه دادند و تیم حقوقی باشگاه استقلال هم از مواضع این باشگاه دفاع کرد.

شانس استقلال برای بردن پرونده۹ میلیون دلاری/«پادو»حرف جدیدی نداشت

بالا بودن احتمال پیروزی استقلال در دادگاه

در این رابطه پیگیری‌ها مشخص کرد با توجه به نحوه دفاع طرفین از مواضع خود، احتمال اینکه باشگاه استقلال در این پرونده پیروز شده تا دادگاه عالی ورزش رایی جنجالی علیه این باشگاه صادر نکند زیاد است.

با توجه به اینکه وکلا و پزشک پادوانی نتوانستند مدارک جدیدی نسبت به قبل ارائه دهند بعید است قضات دادگاه عالی ورزش مجاب به صدور رایی مبنی بر محرومیت باشگاه استقلال شوند تا این باشگاه با خطری بزرگ مواجه نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    اما باید پول ایشان را همان هنگام مصدومیت تامین و پرداخت می‌کردند عدم انجام آن نامردی محض بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس