بیش از 250 فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست آسیب دیدند

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان در نابلس و قلقیلیه، تظاهرات اهالی النقب مقابل دادگاه‌های رژیم صهیونیستی، محکومیت بازداشت‌های فعالان مقاومت توسط تشکیلات خودگردان از جمله تازه‌ترین اخبار فلسطین است

به گزارش مشرق، جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات‌های ضد شهرک‌سازی در روستاهای استان نابلس در کرانه باختری به آسیب دیدن دستکم ۱۱۹ نفر منجر شد.

بنا به اعلام نیروهای امداد و درمان فلسطینی، در این درگیری‌ها شماری از فلسطینیان بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی به آنها زخمی شدند و برخی نیز مورد حمله شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته و دچار جراحت یا شکستگی شدند و ده‌ها نفر دیگر بر اثر شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش فلسطین الیوم، در روستای «کفر قدوم» در شرق قلقیلیه در کرانه باختری نیز حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات هفتگی فلسطینیان در اعتراض به شهرک سازی‌ها، به زخمی شدن شش نفر بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی و آسیب دیدن ده‌ها نفر دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور منجر شد.

تظاهرات اهالی النقب مقابل دادگاه‌های رژیم صهیونیستی

اهالی النقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی امروز برای ششمین روز متوالی در محکومیت ادامه بازداشت ها در این منطقه توسط پلیس رژیم صهیونیستی در برابر ساختمان دادگاه های رژیم اشغالگر در بئر السبع تظاهرات کردند.

بیش از ۲۵۰ فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست آسیب دیدند

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، پلاکاردهایی را در محکومیت تلاش رژیم صهیونیستی برای تسلط بر زمین‌های النقب در دست داشته و شعارهایی را در رد بازداشت ۱۵۰ نفر از شهروندان این منطقه طی یکی دو هفته‌ای که از اعتراضات آنجا گذشته است، سر دادند.

جهاد اسلامی: تشکیلات خودگردان همدست اسرائیل علیه مقاومت نباشد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اقدام تشکیلات خودگردان در بازداشت‌های سیاسی و پیگرد نیروهای مقاومت را محکوم کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای خبری گفت:  سرکوبگری‌ها و بازداشت‌های سیاسی رهبران و فعالان مقاومت برابر شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در سایه دیدارهایی که به منظور هماهنگی امنیتی انجام می‌شود، به سطحی بی سابقه و خطرناک رسیده است و همین امر وحدت ملت فلسطین برای توقف سیاست‌های رام الله را می‌طلبد.

جهاد اسلامی درباره تلاش‌ها برای تبدیل درگیری با دشمن و نقشه‌های آن به درگیری داخلی در فلسطین هشدار داد و گفت تشکیلات خودگردان همه بازداشتی‌های سیاسی و فعالان را آزاد و دست از پیگرد آزادگان فلسطینی در کرانه باختری بردارد.

دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان سحرگاه امروز جمعه شیخ  «عبد الرؤوف الجاغوب» آزاده فلسطینی و از چهره‌های مقاومت را از منزلش در شهرک بیتا در استان نابلس ربودند و دو نفر از فعالان مقاومت مردمی را هم در بیتا و جبل ابوصبیح بازداشت کردند.

شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین امروز ۹۰ اصله درخت زیتون را در دو منطقه باب الشعب در شرق سلفیت و غرب آن قطع کردند.

بیش از ۲۵۰ فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست آسیب دیدند

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس