مجلس شورای اسلامی برای بهبود معیشت بازنشستگان کشور تلاش می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ریشه اعتراض بازنشستگان به حقوق خود را ناشی از افزایش تورم اقتصادی کشور دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی برای بهبود معیشت بازنشستگان حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، «عبدالرضا مصری» در جلسه با مدیر صندوق بازنشستگی استان و روسای کانون‌های بازنشستگان کشوری و سازمان تامین اجتماعی افزود: شرایط تورمی باعث اعتراض بازنشستگان شده و اگر کشور در شرایط افزایش تورم نبود؛ بازنشستگان خواسته‌ای نداشتند.

وی مطالبات بازنشستگان را به حق دانست و گفت: مسوولان باید برای برآورد کردن این مطالبات حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

او همچنین با بیان اینکه وضعیت مالی و اقتصادی بازنشستگان مطلوب نیست، اظهار کرد: دولت باید علاوه بر رسیدگی به اوضاع مالی و اقتصادی؛ از تجربه و دانش بازنشستگان در سایر بخش ها نیز استفاده کند و نباید خدمات ۳۰ ساله این افراد به همین سادگی به هدر برود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من معتقدم باید کاری کنیم که پیشکسوتان ما که برای کشور تلاش کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند نگرانی های کمتری داشته باشند.

مصری تصریح کرد: رقم همسان سازی در ردیف بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اعمال شده است ولی منابع موجود برای همسان سازی و رسیدگی به امور بازنشستگان انصافاً کافی نیست و وضعیت بازنشستگان هم خوب نیست و باید بحث های کلان و کارهای اساسی برای این قشر انجام شود.

او گفت: صندوق ها با مشکلات زیادی روبه رو هستند و اداره این چنین سازمان‌هایی بسیار سخت است، چراکه از طرفی باید پرداختی داشته باشند، اما از طرف دیگر دریافتی کافی ندارند؛ ضمن اینکه شرکت‌های دولتی ضررده یا کم بازده به این صندوق‌ها طی سال های مختلف تحمیل شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: حق منطقه جنگی برای بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب و به قانون تبدیل شد و مجلس پیگیر پرداخت آن توسط دولت است.

مصری همچنین اجرای قانون و حذف تبعیض ها را یکی دیگر از مطالبات به حق بازنشستگان دانست و افزود: هر نوع تبعیض در جامعه باعث ناامیدی و افسردگی می شود و نیازمندی‌های جسمی، معیشتی، رفاه و آسایش این قشر باید تأمین شود و نباید یک بازنشسته شرمنده فرزندان خود باشد.

در ادامه جلسه "جلیل رحیمی صدر" مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه نیز با اشاره به ضرورت اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور برای رفع تبعیض بین شاغلان و بازنشستگان و امکان ارائه امکانات رفاهی برابر، گفت: امیدواریم با تلاشی که در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و با کمک دولت، مجلس و کانون ها انجام می شود، به این مهم دست پیدا کنیم.

همچنین "شیخ حسینی " رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش و همچنین رئیس مجمع کانون‌های بازنشستگان استان کرمانشاه نیز  خواستار حق منطقه جنگی بازنشستگان، اجرای شدن ماده ۱۲۵ و ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان بابت ایثارگری شد. 

در پایان نیز" مصری" نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از "جلیل رحیمی صدر" مدیر صندوق بازنشستگی استان تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس