وزیر صمت: وزارت صمت برای اجرای طرح توسعه فولاد شادگان همکاری می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه برای اجرای طرح توسعه و رونق شرکت فولاد شادگان همکاری لازم را خواهد داشت.

به گزارش مشرق به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین پنجشنبه در نشست با مدیران شرکت‌های فولاد خوزستان در محل مجتمع فولاد شادگان افزود: مواردی که برای طرح توسعه فولاد شادگان نیاز است بررسی خواهد شد تا برای رونق این صنعت در شادگان اقدام موثر انجام شود.
وی گفت: صادرات یکی از الزامات صنعت فولاد است و برای افزایش درآمد و ارز آوری باید به فکر رونق صادرات و تولید کالاهای پرمصرف در بازار بود.

بیشتر بخوانید:

سفر وزیر سمت برای پیگیری تصادف بهبهان

در ادامه این نشست صادق خلیلیان استاندار خوزستان در سخنانی با بیان اینکه در این مقطع تاریخی همه مسئولان نظام برای حل مشکلات در کشور در تلاش هستند اظهار داشت: بر اساس تاکید رئیس جمهور باید مدیران در سطح کشور به وظایف خود در راستای حل مشکلات استان خوزستان عمل کنند.

مدیر عامل فولاد خوزستان نیز گفت: فولاد خوزستان ۱۶هزار نفر نیرو دارد و ظرفیت این فولاد طی سه فاز به ۳.۸ میلیون تن رسیده است، اما امسال به دلیل چالش‌های ناشی از قطع برق و مشکل آب ۶۰۰ هزار تن تولید و ۴۰ هزار میلیارد ریال سود را از دست داد.

امین ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد محصولات این شرکت صادر می‌شود افزود: افغانستان یکی از پتانسیل‌های معدن برای تامین مواد اولیه است که با تعاملاتی که با این کشور داریم می‌توان مواد اولیه شرکت‌های فولادی را از این کشور تامین کرد.

وی گفت:۱۴۵ پروژه توسعه زیر ساختی در دستور کار این شرکت قرار دارند تا در افق ۱۴۱۰ ظرفیت ۳.۸ میلیون تن این شرکت به ۴.۷ میلیون تن برسد.

ابراهیمی کاهش حاشیه سود شرکت‌های بزرگ فولادی از جمله مشکلات این مجموعه دانست و گفت:شرکت‌های فولادی اگر دچار استهلاک بالای ۱۵ درصد شوند سوددهی آن‌ها به صفر می‌رسد.

مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار داشت: درخواست حذف جرایم زیست محیطی از فولاد شادگان را داریم و حاضر هستیم تا یک درصد هزینه آلایندگی را در شهرستان شادگان هزینه کنیم.

وزیر صمت امروز پنجشنبه در سفری ۲ روزه برای بازدید از پروژه‌ها و طرح‌های صنعتی به خوزستان سفر کرد.

فاطمی امین از فولاد شادگان، بندر و شهرک صنعتی این شهرستان بازدید نمود.

فولاد شادگان یکی از شرکت‌های تولیدی نیمه دولتی در جنوب خوزستان است که با هدف تحقق شعار جهش تولید به رغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، با همه توان و ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مجتمع فولاد شادگان ۲۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در مرحله اول، ۴۰۰ فرصت شغلی در مرحله دوم و چهار هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است در فاز اول ۷۰۰ هزار تن ظرفیت تولید آهن سنگین و یک میلیون تن ظرفیت تولید فولاد دارد.

طبق گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی امین پنجشنبه در نشست با مدیران شرکت‌های فولاد خوزستان در محل مجتمع فولاد شادگان افزود: مواردی که برای طرح توسعه فولاد شادگان نیاز است بررسی خواهد شد تا برای رونق این صنعت در شادگان اقدام موثر انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    این کارخانه ها چون آب زیادمصرف می کنند بایستی درچنین جاهایی باشند چون دریا دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس