اولین امتیاز آسیایی تیم ملی زنان ایران/ کودایی فرشته نجات تیم ملی

تیم ملی فوتبال زنان ایران در نخستین بازی خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا با درخشش دروازه‌بان خود برابر تیم میزبان این دوره از مسابقات به تساوی رسید تا اولین امتیاز خود را کسب کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا امشب مقابل هند میزبان مسابقات قرار گرفت.قضاوت این دیدار را لارا لی از استرالیا بر عهده داشت.

در نیمه نخست توپی از دروازه‌ها عبور نکرد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم هم با وجود چند موقعیت خطرناکی که هر دو تیم داشتند موفق به گلزنی نشدند تا اولین امتیاز برای بانوان کشورمان به دست آید. زهره کودایی در دقیقه ۷۷ با نمایش خارق‌العاده مانع از گلزنی هندی‌ها شد. تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دومین بازی خود روز یکشنبه سوم بهمن به مصاف چین می رود. 

زهره کودایی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، غزاله بنی طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، ملیکا محمدی، زهرا سربالی (مرضیه نیکخواه)، هاجر دباغی (سارا ظهرابی)، ثنا صادقی (یاسمن فرمانی)، نگین زندی و سمانه چهکندی (زهرا معصومی) ۱۱ بازیکن کشورمان بودند. 

اولین امتیاز آسیایی تیم ملی زنان ایران/ کودایی فرشته نجات تیم ملی

 تیم ملی هند ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک مقام سومی مسابقات را در کارنامه دارد. هندی‌ها در حالی مقابل ایران قرار گرفتند که برای مسابقات جام ملت‌ها ۱۴ دیدار تدارکاتی از جمله بازی مقابل برزیل و شیلی را پشت سرگذاشتند و ملی پوشان ایران هیچ دیدار تدارکاتی نداشتند. ملی پوشان روز یکشنبه در دومین بازی خود مقابل چین، پرافتخار ترین مسابقات صف آرایی خواهد کرد. چین بازی نخست خود را نیز با برتری ۴ بر صفر برابر چین تایپه پشت سرگذاشت.

گروه بندی مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا به این شرح است:

گروه A: هند، چین، چین تایپه، ایران

گروه B: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه C: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت‌های آسیا به این شرح است:

*یکشنبه ۳ بهمن ماه

ایران – چین - ساعت ۱۳:۳۰ – ورزشگاه مومبای شهر بمبئی

*چهارشنبه ۶ بهمن ماه

چین تایپه – ایران - ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات روز یکشنبه ۱۰ بهمن، مرحله نیمه نهایی ۱۴ بهمن و دیدار فینال روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و پنج تیم برتر مسابقات، به رقابت‌های جام جهانی فوتبال بانوان ۲۰۲۳ که در کشورهای استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    خیلیم عاااالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس