image.png

معاون کیفیت ایران‌خودرو، ضمن اظهار تاسف از حادثه روی داده در جاده بهبهان، رویکرد ایران‌خودرو در حوادث رانندگی را مشتری‌مدارانه دانست و تصریح کرد: این خودروساز به تمامی تعهدات خود در قبال پایبند است.

به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس- مجتبی استادرحیمی، با بیان این که از مجموع ۵۹ خودروی حادثه دیده ۱۵ دستگاه خودرو متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است، خاطرنشان کرد: ایربگ سورن به دلیل شرایط برخورد و حادثه عمل کرده و باز شده است، پنج خودرو نیز از مدل های قدیمی و فاقد ایربگ بوده است.

وی تصریح کرد: باز شدن ایربگ جلو در سمت راننده و یا شاگرد، تابع شرایط تعریف شده برای واحد کنترل کننده الکترونیکی کیسه هوا شامل سرعت و زاویه تصادف و جنس مانع در لحظه وقوع حادثه است.

معاون کیفیت ایران خودرو گفت: در هفت دستگاه از ۹ دستگاه باقی مانده نیز با توجه به بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده و تحلیل اطلاعات موجود، به طور قطع بازنشدن ایربگ مورد تایید و مطابق با استاندارد است. نتایج بررسی های دو دستگاه دیگر نیز با تکمیل اطلاعات کارشناسی مشخص خواهد شد.

استادرحیمی با بیان این که ایربگ جلو به منظور عملکرد در تصادف از روبرو طراحی شده و در تصادفات از پهلو، عقب و یا واژگونی باز نمی‌شود، گفت: در تصادفات زنجیره ای که ضربه از قسمت عقب و جلوی خودرو است،‌ ایربگ در صورتی عمل می کند که زمان ضرب دیدگی قسمت جلویی نسبت به عقب زودتر اتفاق افتاده باشد.

وی ضمن تاکید بر وجود شرایط تعریف شده و استاندارد برای عملکرد ایربگ، گفت: باز شدن بی مورد ایربگ نه تنها سبب نجات سرنشین خودرو نمی شود بلکه جان آنان را به مخاطره خواهد انداخت.

معاون کیفیت ایران خودرو تصریح کرد: وجود آمار تعویض بیش از ۲۵۰۰ ایربگ بازشده در تصادفات، برای خودروهای مشتریان مراجعه کرده به شبکه خدمات پس از فروش، بیانگر صحت کارکرد سیستم ایربگ خودروها است.

استادرحیمی با تاکید بر لزوم عدم اظهارنظر عجولانه و شتابزده در این حادثه، گفت: ایران خودرو خود را مکلف به شفاف‌سازی موضوع دانسته و در این راستا آماده هر گونه همکاری با مراجع و سازمان‌های ذیربط و ذیصلاح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 1
    برای باز نشدن ایر بگ توجیه بنی اسراییلی میارشد مافیایی خودرو داخل ایران قدرتمند تر از مجلس و شورای نگهبان هستند و اجازه نخواهد داد ماشین استاندارد خارجی وارد بشود حتی اگر هزاران ایرانی در جاده ها تلف شوند باید پول تویوتا بدیم و ماشین بنجل سوار بشیم تا آقایان سرمایه دار ضرر نکنند .
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    آقایان طرفدار تویوتا، Killer-Firmware را در گوگل جستجو کنید من دیگر حرفی ندارم. در مورد ایربگ هم این سامانه همه اطلاعات تصادف را درون یک حافظه ذخیره می کند. مستشار دوره دیده قوه قضائیه تنها کسی هست که حق دارد در مورد باز شدن یا نشدن ایربگ نظر بدهد. در ضمن سرعت باز شدن کیسه ایربگ 8000 کیلومتر در ساعت است. اگر هنگام باز شدن به مسافر بخورد قطعا او را می کشد. اگر کمربند نبسته باشید یا پریتنشنر خراب باشد، ایربگ باز نمی شود. اگر سرعت برخورد بالای 70 کیلومتر در ساعت باشد چون اتاق اصلی خودرو برای برخورد با سرعت 56 کیلومتر در ساعت طراحی می شود و در ایران فقط دنا و B30 و برخی خودرو های خارجی این استاندارد را پاس کرده اند، در برخورد بالای این سرعت ایربگ نباید باز بشود چون موتور وارد اتاق می شود و باز شدن ایربگ فقط کار را بدتر می کند. ایربگ یک بادکنک گوگولی نیست که مردم را نجات می دهد. گزارش بزرگراه های آمریکا را بخوانید که در هر سال چند نفر با باز شدن ایربگ کشته می شوند و چند نفر نجات پیدا می کنند. خودرو بنز سفارشی VIP پرنسس دایانا و دوست پسر مصری او هم در برخورد با پایه پل به کل منهدم شد و همه مسافرین آن کشته شدند. دقت کنید بهترین راننده، بهترین خودرو با رعایت اصول حرکتی مسافر VIP که سرعت و غیره با رعایت پروتکل هست باز به دلیل برخورد با سرعت بالای 56 کیلومتر با جسم صلب باعث کشته شدن همه مسافرین شد.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      شما احتمالا مدیر ایران خودرو و یا سایپا هستید. شاید هم اون نعمت بخش مافیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس