کد خبر 132898
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۶

در سریال اتاق خبر ،حقایقی درباره اینکه روزنامه نگاری واقعا چگونه باید باشد و همچنین وضعیت فعلی این حرفه نمایش داده می شود.

به گزارش مشرق ، سریال جدید کانال اچ بی او با نام اتاق خبر (newsroom) به پشت صحنه شبکه های خبری آمریکا می پردازد.اولین قسمت از سریال اتاق خبر داستان خبرنگارانی را روایت می کند که در تلاشند تا رکن چهارم قدرت را به تلویزیون باز گرداند. با گفتن حقایق به صاحبان قدرت، شخصیت اصلی این سریال به نام ویل مکاوی در قسمتی از صحنه های آغازین فیلم می گوید: " زمانی که شما می پرسید که چه چیزی آمریکا را بزرگترین کشور در جهان کرده است، من نمی دانم که از چه چیزی سخن می گویید."

سرانجام در این سریال، رکن چهارم قدرت در مقابل دیده آمریکایی ها ظاهر می شود که البته فقط در سریال است و در واقع چنین چیزی رخ نمی دهد.

گزارش راشاتودی در این زمینه می افزاید:تد رال، نویسنده و ستون نویس آمریکایی می گوید: "بسیاری از کشورها وضعشان از آمریکا بهتر است، اما ما نمی توانیم در مورد آن صحبت کنیم، زیرا اگر بخواهیم چنین کاری کنیم صدایمان به بهانه اینکه این حرف ها ضد میهن پرستی است، خفه خواهد شد."


در این سریال جدید، حقایقی درباره اینکه روزنامه نگاری واقعا چگونه باید باشد و همچنین وضعیت فعلی این حرفه نمایش داده می شود.

همچنین والکر که یک مفسر خبری است می گوید: "بسیاری از گزارشگران، تهیه کنندگان و مجریان برنامه های خبری که این سریال را می بینند باید به این فکر کنند که چگونه ما به اینجا رسیدیم؟"

امروزه رسانه های غالب خبری در آمریکا روی فرم و شکل تمرکز کرده اند و اینکه مثلا صاحبان شرکت ها را عصبانی نکنند یا سیستم را به چالش نکشند. مسائل و نظرات آزاردهنده از لحاظ سیاسی غیرصحیح قلمداد شده یا به چالش کشیدن باورهای طولانی مدت درباره آمریکا فقط در سریال ها مجاز است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس