کد خبر 1328873
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: اندیشکده «موسسه واشنگتن» در گزارشی به بررسی حمله اخیر انصارالله به ابوظبی پرداخته است که خلاصه‌ای از بخش‌های اصلی آن در ادامه می‌آید: 

 حمله به ابوظبی اتفاقی بود که با توجه به هشدارهای مکرر انصارالله به سران امارات، غافلگیرکننده نبود ولی موجب تشدید تنش شده است. همچنین این حادثه واکنشی به فعالیت‌های نظامی اخیر گروه‌های همسو با امارات در مناطق کلیدی درگیری در یمن مانند شبوه بوده است. 

 امارات سال‌هاست که به امنیت خود می‌بالد و این مزیتی برای این کشور در حوزه گردشگری و اقتصاد است. ادامه حملات اینچنینی می‌تواند در درازمدت این مزیت را از بین ببرد. 

سوال کلیدی این است که امارات چگونه پاسخ این حمله را در یمن خواهد داد. رهبران اماراتی احتمالاً می‌دانستند که ورود مجدد به جنگ یمن ممکن است حوثی‌ها را تحریک کند و بدون شک تهدیدهای اخیر رهبران انصارالله مبنی بر انتقام را شنیدند. بر این اساس آیا ابوظبی به حمایت از متحدان خود در یمن ادامه خواهد داد؟ مثلاً در تلاش برای بازپس‌گیری مأرب، نیروهای خود را دو برابر می‌کند؟ یا در راستای سیاست‌ خارجی اخیر خود مبنی بر مداخله کمتر، عقب‌نشینی خواهد کرد؟ 

ماهیت حمله اخیر ممکن است به اندازه کافی نگران‌کننده باشد تا بحث‌های داخلی آمریکا درباره تعیین انصارالله به عنوان یک سازمان تروریستی و اعمال تحریم‌های هدفمند را مجدد مطرح نماید. از سویی دولت بایدن به طور علنی با عملیات تهاجمی در یمن مخالف است که با دیدگاه سازمان‌ملل همخوانی دارد.

از آنجایی که آمریکایی‌ها تدریجاً به این نتیجه می‌رسند که حوثی‌ها تمایلی به مذاکره ندارند، ممکن است ناگزیر گزینه نظامی را به عنوان راهی برای جلوگیری از سقوط یمن به دست این گروه ببینند، هرچند چنین گزینه‌ای با سیاست فعلی واشنگتن ناسازگار است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 1
    انشالله بل کمک خداوند وموفقیت مقاومت با هدایت بزرگ منجی عالم بشریت بینی مستکبران جنایتکار به خاک مالیده خواهد شد وزمینه ظهور انشالله فراهم شود تا ان منتقم از ستمگران به سختی انتقام بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس