کد خبر 1328243
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: قیمت نفت به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ (آبان۱۳۹۲) رسید؛ یعنی زمانی که دولت خوش بین به غرب در ایران، با هیاهو، آماده توافق موقت با آمریکا می شد.

دولت ما در این مدت، به نفع غرب به بازار آرامش داد، بی آن که منافع ما تامین شود. ابتدا قیمت۸۷ دلاری نصف شد. ما و سایر صادر کنندگان، برای همان درآمد سابق، باید دو برابر نفت می فروختیم!

پس از آن هم که وابسته برجام شدیم، آمریکا زیرش زد و کوشید صادرات نفت ما را به صفر نزدیک کند. بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش درآمد، حاصل بازی به روش مطلوب دشمن بود

اما اکنون با وجود اینکه ایران توانسته صادرات ۵۰ هزار بشکه ای نفت را به بالای یک میلیون بشکه برساند (عرضه بیشتر در بازار)، قیمت نه تنها کم نشده، بلکه فزونی هم گرفته و پیش بینی می شود به ۱۰۰ دلار هم برسد.

نکته مهم تر، تحلیل رویتر از علت ماجراست: "به دنبال تنش‌ها در خاورمیانه از جمله حملات حوثی‌ها به امارات، قیمت نفت به بالاترین حد در هفت سال اخیر رسید".

آن مرحوم نیست ببیند که روزگار آینده، روزگار مذاکره به پشتوانه قدرت موشکی است؛ نه مذاکره از موضع ضعف.

قیمت نفت؛ مذاکره و موشک!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    32 0
    آن مرحوم را استخر لعنتی مجال نداد
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 0
    آن مرحوم دلش برای ایران عزیز نمی تپید
    • ایران iran IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      1 0
      بقول فرمایش دکتر حسابی : هر که دلش برای ایران نمی تپد ؟ نتپد ...
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 0
    کلا یک برسی شود ،می شود دید در دوران دولت غربگدا ها در ایران قیمت نفت بشدت کاهشی می شود!؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    4 0
    خدا اون مرحوم رو از رحمت خودش بی نصیب بگرداند ان شاءالله
  • صمصام IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 0
    در سال 1384 قیمت نفت به بالای 100 دلار در هر بشکه رسید و دولت جدید از راه رسیده و وارث یک در امد نجومی و افسانه ای شد و این ثروت نجومی به مدد افزایش بی سابقه قیمت نفت بود طوری که رسانه های ان زمان تیتر زدند : در امد پیش بینی شده از نفت در بودجه یک ساله 1385 در عرض 5 ماه محقق شد . و اینگونه شد که ان دولت در 8 سال حدود 700 میلیارد دلار دارامد نفتی کسب کرد ....
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 0
    هر گاه دولت های انقلابی سرکار بودن قيمت بالا رفته وهرگاه دولت های غرب گرا سرکار آمده‌اند قيمت نفت کاهش‌ يافته است اصلاح‌طلبان باید پاسخ بدهند چرا اینگونه هست
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس