کد خبر 1328144
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
موبایل نمایه

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی، در خصوص میزان واردات تلفن همراه به کشور، گفت: بخشی از آمار واردات تلفن همراه مربوط به ابتدای سال تا پایان آذرماه بوده و بخش دیگر آمار واردات مربوط به ۱۲ ماه گذشته یعنی از آذرماه سال ۹۹ تا آذرماه سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۳ میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده که در این بازه زمانی ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه تلفن همراه در کشور مصرف شده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی بیان کرد: در آذرماه میزان واردات تلفن همراه یک و نیم میلیون بوده که این میزان واردات تلفن همراه نسبت به آبان ماه ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش داشته است همچنین در آذرماه میزان مصرف نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه بوده است.

بیشتر بخوانید:

سامسونگ در سال ۲۰۲۱ چقدر گوشی تولید کرد؟

عالیان اظهار کرد: این روند کاهشی تا اواسط بهمن ماه ادامه خواهد داشت و با ورود بازار به پایان سال و رونق بازار شب عید با افزایش تقاضا روبرو خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: از آذرماه سال ۱۳۹۹ تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ یعنی طی ۱۲ ماه گذشته، ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده که در همین بازه زمانی ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه در کشور مصرف شده است و قیمت ۹ میلیون و ۷۴۹ هزار دستگاه تلفن همراهی که وارد کشور شده بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی عنوان کرد: تعداد تلفن‌های همراه زیر ۱۵۰ دلار که طی ۱۲ ماه گذشته وارد کشور شده است ۷ میلیون و ۲۸۲ هزار دستگاه بوده که فقط شامل تلفن همراه نیست بلکه تبلت، تلفن‌های هوشمند و تلفن‌های دکمه دار نیز جزء این دسته هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد تلفن‌های همراه بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار که طی ۱۲ ماه گذشته وارد کشور شده است ۱ میلیون و ۴۷۴ هزار دستگاه بوده که به این موبایل‌ها میان رده می گویند.

عالیان در ادامه گفت: تعداد موبایل‌های پرچم دار که بالای ۶۰۰ دلار بوده و طی ۱۲ ماه گذشته وارد کشور شده یک میلیون و ۷۴ هزار دستگاه است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی اظهار کرد: از آذرماه سال ۱۳۹۹ تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ یعنی طی ۱۲ ماه گذشته ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار سامسونگ، ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار دستگاه نوکیا، ۵ میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه شیائومی یک میلیون و ده هزار دستگاه اپل و ۲۷۲ هزار هوآوی وارد کشور شده است.

وی افزود: سهم بازار نشان های تجاری ( برندها) تغییر آنچنانی نداشته است سامسونگ ۴۸ درصد سهم بازار تلفن همراه کشور را در اختیار داشته و بعد از آن شیائومی با ۲۹ درصد رتبه دوم را دارد نوکیا نیز ۱۲ درصد سهم بازار را در دست داشته که عمدتاً تلفن‌های دکمه دار هستند همچنین اپل ۵ درصد سهم بازار را دارد هوآوی نیز دو درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص نوسان قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار گفت: ارز موردنیاز برای واردات موبایل همچون دیگر کالاهای وارداتی از سامانه نیما خریداری می شود. قیمت ارز نیما بر خلاف ارز بازار آزاد همواره افزایشی بوده است. بنابر این کاهش قیمت ارز در بازار آزاد تاثیری بر قیمت موبایل نخواهد داشت و این استنباط که باید در انتظار کاهش قیمت باشیم، نادرست است.

عالیان این روزهارا مناسب ترین زمان خرید موبایل دانست و اظهار کرد: به چند دلیل این روزها را فرصتی مناسب برای خرید موبایل می‌دانیم. نخست اینکه با توجه به میزان کالای وارد شده به کشور و رقابت بین شرکت ها، در حال حاضر قیمت برخی از مدل ها حتی کمتر از مبدا خریداری شده است. از سویی با شیوع سویه جدید کرونا در چین و قرنطینه برخی شهرهای این کشور این امکان وجود دارد که تولید جهانی موبایل که عمده آن در چین محقق می‌شود، کاهش یابد و شاهد روند افزایشی قیمت ها در بازارهای جهانی و در پی آن در ایران نیز باشیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    شیاومی گرانتر شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس