ضرب و شتم شدید مخالف الهام علی‌اف در بازداشتگاه پلیس

برخی منابع خبری از ضرب و شتم یکی از مخالفان برجسته رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از سوی ماموران پلیس در بازداشتگاه خبر دادند.

 به گزارش مشرق، برخی منابع خبری روز دوشنبه از ضرب و شتم یکی از مخالفان برجسته «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در بازداشتگاه خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، دادستان‌های جمهوری آذربایجان از آغاز تحقیقات در مورد ضرب و شتم شدید «توفیق یعقوبلو»، سیاستمدار برجسته مخالف دولت علی‌اف در ماه گذشته در بازداشتگاه خودداری کرده‌اند. دادستانی باکو در ۱۷ ژانویه (یکشنبه ۲۶ دی) حکم داد که جراحات یعقوبلو ساختگی است.

بازپرس این پرونده مدعی شده که این سیاستمدار مخالف دولت الهام علی‌اف زمانی که در جریان تجمعات  ضد دولتی  در روز اول دسامبر (چهارشنبه ۱۰ آذر) بازداشت شد، با سر به در خودروی پلیس کوبید و بعداً در کلانتری خودزنی کرد.

ضرب و شتم شدید مخالف الهام علی‌اف در بازداشتگاه پلیس

یعقوبلو، از اعضای مرکز هماهنگی شورای ملی نیروهای دموکراتیک جمهوری آذربایجان و  از اعضای رهبری حزب اپوزیسیون «مساوات»، گفته که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد. او در اول دسامبر پس از آزادی از بازداشت با کبودی‌های عمیق در صورت و بدنش به سرعت به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی وزارت کشور جمهوری آذربایجان در آن برهه ادعای یعقوبلو مبنی بر ضرب و شتم توسط پلیس را بی اساس خواند.

دیدبان حقوق بشر از مقامات جمهوری آذربایجان خواسته تا تحقیقات سریع، بیطرفانه و کامل در مورد بدرفتاری وحشتناک با منتقد دولت انجام دهند. مخالفان الهام علی‌اف و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر نیز می‌گویند که باکو به طور مداوم منتقدان، مخالفان سیاسی، رسانه‌های مستقل و فعالان مدنی را تحت تعقیب قرار داده است.

چندی  قبل نیز برخی رسانه‌ها از تداوم دستگیری شیعیان در جمهوری آذربایجان  به اتهام‌های واهی  خبر دادند.

«اهلیمان رستم اف»، واعظ و امام جماعت مسجد «حاجی جواد» در ۲۵ اکتبر در باکو، توسط سرویس‌های امنیتی دولتی بازداشت شد. رستم اف تازه ترین شخصیت شیعه است که در جریان دستگیری‌های گسترده افراد برجسته شیعه در جمهوری آذربایجان هدف مقامات امنیتی قرار گرفت. رستم‌اف پس از بازجویی آزاد شد.

«قاسم رستم‌اف»، پسر رستم اف در مصاحبه‌ای گفت که ماموران سرویس امنیتی ۱۵ کتاب مذهبی را که متعلق به پدرش بود، مصادره کرده‌اند و ما متوجه علت واقعی دستگیری او نشدیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 2
    بادکوبه استان اشغالی ایران
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    2 2
    زندانیان سیاسی رجب خودش اندازه یک مغولستان جمعیت میشه
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 1
    مادرمان ایران، مادری دارد بنام زهرا ع یاشاسین ایران میلتی یاشاسین زهرا س میلتی
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 4
    چرا در نقشه های چندهزار سال پیش ایران، نام آذربایجان وجود دارد ولی حتی یک عدد سنگ نوشته باستانی به ترکی در این مناطق آذربایجان و خاورمیانه و ایران و قفقاز نیست؟؟؟؟؟؟ چون زبان اجدادی و اصلی آذری ها اصلا ترکی نبوده و ترکی یک زبان بیگانه زردپوستان منطقه قرقزستان و ترکمنستان است. مثل کشور مصر که زبانشان عربی است.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 3
    تنها سنگ نوشته قدیمی به زبان ترکی در مغولستان وجود دارد و هیچ هیچ هیچ هیچ آثار باستانی در خاورمیانه از ترک ها وجود ندارد. و آذری ها هم فرزندان قوم‌سلطنتی آریایی ماد است. و مادر کوروش دختر شاه ماد بود.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 1
    قوم سلطنتی ایرانیِ آریایی آذری را چه شده است؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا محذوب‌صنعت مونتاژی و درجه۲ ترکیه شده اید؟؟؟ برادران آریایی ی سبلان مقدس سر خودتان را بالا بگیربد و تمدن های پرشکوه هم نژادهای آریایی خودتان را ببینید ملت های بزرگ آمریکا آلمان انگلیس ایران فرانسه اسپانیا هند استرالیا،
    • علی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      1 1
      اره همون آلمانی که به عراق بمب شیمیایی داد یا فرانسه که به عراق میراژ داد تا بزنه نسل همنژادای عاریای شو منقرض کنه
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      1 0
      در تاریخ فقط به کسانی آریایی میگویند که خودشان اینگونه خود را مینامیدند بنابراین حربه سیاسی امثال هیتلر او را آریایی نمیکند.در باستان ببینید چه اقوامی آریایی نامیده میشدند.یوتیوب شروین وکیلی درباره تاریخ پیش از باستان و ...
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      2 0
      ترکیب ژنی ایرانیان، پنج هزار سال بدون تغییر! در تارنمای آذری ها azariha.org این مقاله علمی را بخوانید،به کسانی آریایی میگویند که طبق اسناد تاریخی خودشان را آریا می نامیدند،هیتلر از این واژه فقط بهره برداری سیاسی کرد، حتا اگر شباهت ژنی بین همه هند و اروپایی ها باشد باز هم به همه آنها آریایی نمیتوان گفت.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 3
    اجازه دادیم باکو به ترکمنستان متصل شود و کمی‌نفس بکشد شاید اجازه بدهیم باکو به آبهای گرم خلیج فارس متصل شود شاید لطف کنیم و اجازه بدهیم نخجوان را نگهدارد
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 2
    بنام سبلان پایگاه ((آذرِمقدس)) اننقام شهدای چالدران را از ترکیه عثمانی میگیریم.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 2
    ما آذری ها به نام نامی آلب ارسلان یزرگ، جد تاجدار تورک های ایران، دوباره قفقاز و آنکارا را ضمیمه ایران میکنیم.
    • آذری و ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      1 1
      ما آذری ها ، ترک نیستیم،ما بازماندگان نیاکان مادی خود هستیم و ایرانی اصیل هستیم ‌علم تاریخ و علم ژنتیک این را ثابت میکند،ترک واقعی هم در قفقاز آناتولی و ایران پیدا نمیکنی،ترک واقعی زردپوستان چشم بادامی شرق اسیا هستند کنار چین.
    • اوغوزخان IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      1 1
      اتفاقا ما ترکهای آذربایجانی در ژنتیک به شدت به ترکان سیبری نزدیک هستیم و طبق نسب های قبیله ای از نسل قبایل اوغوز به ویژه قزلباش ها هستیم اما یه عده می خوان هویت ما رو انکار کنن
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 2
    مهم تشکیل کشور باستانی ایرانزمین است. بزرگ و باشکوه که تهران و باکو در قلب این سرزمین قرار بگیرند. کشور فرانژادی باستانی ایرانزمین‌یکبتر دیگر سپر محافظ مردم مظلوم خاورمیانه خواهد شد
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 2
    کانال سویز رو ایرانی ها حفاری کردن. لشگر ایرانی ها که از ۱۲ قوم سلطنتی ایرانی یعنی فارس ها آذری ها کوردها و ... تشکیل شده بود. من یک آذری هستم و دوست ندارم کسی ما آذری ها رو از جمع ایرانیان لشگر داریوش و کورش اخراج کنه. ماهم مثل فارسها برای ایران خون دادیم.
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      1 1
      عزیز جان زبان مادها و پارسها یکی بوده همانطور که تبار آنها یکی بوده.هیچ کس هم حی ندارد آذری ها را از ایران و ایرانی ها جدا کند،زبان شما فارسی تاتی بوده هنوز هم شمال ارس هموطنان ما هستند که تاتی حرف میزنند اما به شدت سرکوب میشوند،مانند گرجی ها ارمنی ها کردها و اوستیایی ها ایرستانی ها و تاجیک ها و ...
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 2
    آلب ارسلان شرمندتیم شاه عباسِ آذری شرمندتیم که بادکوبه در اشغال عثمانی درامده
  • مجتبی از زنجان IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 2
    بازم میگم همه۲۱۰کشور قوم دارند با احترام کشورها باید تک قومی بشن مرگ بر فاشیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس