روزنامه صربستانی: روسیه به هژمونی نظامی آمریکا پایان داد

روزنامه «الو» چاپ بلگراد در گزارشی نوشت: مجتمع نظامی- صنعتی روسیه به لحاظ فروش سلاح و تجهزات هوانوردی نظامی از آمریکا پیشی گرفته و به دوران رهبری پنتاگون در بازار تسلیحات پایان می دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه «الو» چاپ بلگراد در این گزارش به نقل از منابع خارجی خود نوشت: دلیل اصلی عقب افتادن آمریکا از روسیه و همچنین چین و ایران در این زمینه، ناتوانی جنگنده های نسل پنجم آمریکایی در حفظ رهبری به دلیل نقص فنی و همچنین پیشرفت مسکو در ساخت سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ و اس ۵۰۰ است که می توانند اکثر انواع هواپیماهای نظامی دشمن را رهگیری و منهدم کند.

بنا به این گزارش، آخرین تحقیقات نظامی نشان می‌دهد که آمریکا برای ساخت نسل جدید جنگنده‌های کلاس " F " حداقل ۲۰ سال زمان و صدها میلیارد دلار هزینه نیاز دارد، در حالی که روسیه برای مدرن کردن زرادخانه موشکی خود تنها به چند سال زمان و ده ها میلیارد دلار نیاز دارد.

همچنین در این گزارش که در شبکه های اینترنتی بالکان نیز انتشار یافته به توسعه زرادخانه موشک های مافوق صوت روسیه توجه و اشاره شده که آینده مجتمع نظامی - صنعتی بر عهده آنهاست.

در این گزارش آمده است؛ موشک‌های مافوق صوت پیشرفته روسیه و چین به‌ ویژه آخرین مدل‌هایی که سرعت آنها ۱۰ برابر سرعت صوت است در کنترل حریم هوایی، حرکتی انقلابی بوده و به هژمونی آمریکا در عرصه نظامی پایان داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 0
    باید با سیاست نفت در برابرسلاح روزانه 200 هزار بشکه نفت به رویسیه تحویل داده و در مقابل هواپیماهای پیشرفته سوخو 35 و 57 از این کشور خرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس