فیلم| بی‌توجهی به ظرفیت‌های بالای انرژی‌‌های تجدیدپذیرِ ایران

ایران در سی و دومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو (RPC) از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران کشورهای عضو در انرژی‌های تجدیدپذیر ایران استقبال کرد.

به گزارش مشرق، سی و دومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو (RPC)، امروز صبح با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو از جمله ایران، افغانستان، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در محل دبیرخانه سازمان اقتصادی اکو در تهران به طور حضوری و مجازی آغاز به کار کرد. این اجلاس تا ششم بهمن ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، «ایمان رحمتی»  مدیر نظارت و کنترل بر عملکرد بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران به‌عنوان رییس نشست انرژی، معدن و محیط زیست در بین کشورهای عضو اکو انتخاب شد.

«رضا ظریفی» مدیر قراردادهای بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران‌ و «نرگس بهرامی» مسوول میز اکو در وزارت نیرو به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در بخش برق و انرژی با اشاره به محورهای همکاری برای سال ٢٠٢٢، در خصوص موضوع های «استفاده از ظرفیت‌ شبکه‌های انتقال برق کشورهای عضو در راستای تحقق بازار برق منطقه‌ای، تجارت برق، ترانزیت برق و پشتیبانی در موارد اضطراری»، «استفاده از تجربیات مشترک در بهره‌برداری و برگزاری دوره‌های آموزشی»، «تسهیل و تسریع در پروژه بازار برق منطقه‌ای اکو"، "کمک به کشورهای عضو اکو در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر» و «همکاری با کشورهای توانمند عضو اکو مانند ترکیه در اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی و یا عملیاتی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر» گزارش هایی را ارائه کردند.  

«استقبال از سرمایه‌گذاران به منظور احداث نیروگاه تجدیدپذیر در ایران و عقد قراردادهای تشویقی و همچنین کمک به صادرات برق آن به کشورهای عضو اکو»، «آمادگی بخش‌های خصوصی توانمند ایرانی در خصوص صادرات خدمات و محصولات فنی و مهندسی مرتبط با طراحی و ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر» و «کمک به راه‌اندازی مرکز انرژی‌های پاک اکو» از دیگر محورهای مطرح شده است.

پیشتر وزیر نیرو گفته بود: امروز توسعه انرژی‌های تجدید پذیر نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس