ویژه ها

نگاه خانم فائزه هاشمی و همفکران وی به مردم، نگاهی متکبرانه و توهین آمیز است. از نگاه این طیف، جریان اشرافی باید جایگاه اربابی داشته باشد و عموم مردم نیز بسان رعیتی توسری خور و بی اهمیت هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** فائزه هاشمی: دولت رئیسی در حال تکرار سیاست گداپروری است!

«فائزه هاشمی» از بازداشت شدگان فتنه 88 و از حامیان ترامپ در ایران در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت:«مدیران آقای رئیسی نیروهای دوم و سوم و چهارم دولت آقای احمدی نژاد هستند، یعنی نامدیران ناموفق...به نظر نمی آید مجموعه اصولگرایان در دولت و مجلس از تجربه های گذشته درس گرفته باشند. چرا که در حال تکرار تجربه های غلط دولت آقای احمدی نژاد هستند. اداره کمیته امدادی کشور رویکردی است که از زمان دولت نهم شروع شد و نتایج فاجعه بار آن در آمارها مشهود است».

وی افزود:«حتی اگر فقط بخش اقتصاد را بررسی کنیم، سیاست تضعیف فرهنگ کار و عدم حمایت از تولید و رواج یارانه بگیری و گداپروری از نتایج دوره دولت های آقای احمدی نژاد است. حالا هم به نظر می رسد که این رفتارها در حال تکرار است، مثل یارانه های جدید و تکرار طرح هایی از قبیل مسکن مهر و سفرهای استانی اینچنینی و ادبیات پوپولیستی و مردم پسند و...نشان از بازگشت به گذشته دارد».

فائزه هاشمی: دولت رئیسی در حال تکرار سیاست گداپروری است!/ از ظریف و عراقچی خواهش کنید تا به تیم مذاکره کننده بپیوندند

این فعال فتنه 88 پیش از این گفته بود «دوست داشتم ترامپ رای بیاورد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم»! فعالین فتنه در سال 88 قطعنامه 1929 را به ملت ایران تحمیل کرده و با آشوب و التهاب و پالس به دشمن برای تشدید به فشار به ایران، سفره مردم را کوچک کردند.

همچنین نیک‌آهنگ کوثر- کاریکاتوریست هتاک و فراری و از دوستان مهدی هاشمی- پیش از این با اشاره به وقایع فتنه ۸۸ فاش کرد «من و مهدی با هم در تماس بوده‌ایم. او زنگ زد، از من خواست راجع به بحث تحریم، کسانی را در آمریکا ببینم. می‌خواست بداند در واشنگتن چه کسانی را می‌شود به تحریم‌های سنگین‌تر تشویق کرد. او با آدم‌های مختلفی درباره تحریم صحبت کرده بود... ۱۳ اکتبر ۲۰۱۰ از دوبی زنگ زد و خواست با مقام‌های وزارت خزانه‌داری ارتباط برقرار کنم. معتقد بود تحریم‌ها برای ضربه به حاکمیت و دولت [احمدی‌نژاد] بسیار موثر هستند». در همین خصوص یک فایل صوتی از مکالمه مهدی هاشمی و نیک آهنگ کوثر نیز منتشر شده است.

فائزه هاشمی که از نمادهای جریان اشرافی و غربگرا است و در سال 88 نیز با همقطاران خود علیه جمهوریت و مردم سالاری شورش کرده است، در این مصاحبه، اقداماتی از جمله ساخت مسکن برای مردم و پرداخت یارانه و سفرهای استانی را رفتارهای پوپولیستی و مردم فریبی و گداپروری قلمداد کرده است.

نگاه خانم فائزه هاشمی و همفکران وی به مردم، نگاهی متکبرانه و توهین آمیز است. از نگاه این طیف، جریان اشرافی باید جایگاه اربابی داشته باشد و عموم مردم نیز بسان رعیتی توسری خور و بی اهمیت هستند.

از نگاه این طیف، جوانان مردم باید در وسط خیابان سطل آشغال و لاستیک آتش بزنند و آقازاده های گردن کلفت باید در هیات مدیره های هلدینگ های بزرگ اقتصادی، وقت سرخاراندن هم نداشته باشند.

این طیف نگاهی ارباب-رعیتی به مردم دارد. بر همین اساس عموم مردم هیچ حقی ندارند، نه حق دارند مسکن داشته باشند، نه شغل مناسب و حتی ارزش این را هم ندارند که با سفرهای استانی با آنها رودررو شد و حرفشان را شنید.

** عبدی: چاره ای جز پذیرش نظم موجود جهانی نداریم

«عباس عبدی» فعال اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد و در اظهارنظری، الگوی پیشرفت ایران را خیالی! نامیده بود،در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «چین،روسیه و نظم بین الملل» نوشت:«هر کشوری به ویژه چین و روسیه از اجزای اصلی نظام بین‌الملل موجود هستند... همین‌ها بودند که به قطعنامه‌های آن شورا علیه ایران رای دادند... هر دوی آنها روابط بسیار نزدیکی با اسراییل دارند، هر دو ملتزم به قطعنامه‌های شورای امنیت هستند و از آن دفاع می‌کنند. هر دو مخالف هسته‌ای شدن سایر کشورها هستند».

در ادامه این مطلب آمده است:«ایران می‌تواند از طریق بهبود روابط با این دو کشور یا هر کشور دیگر در مقابله با غرب (با فرض درستی این سیاست مقابله‌جویانه) استفاده کند، مشروط بر اینکه این مقابله در چارچوب نظم بین‌الملل موجود باشد. اگر گمان می‌کنند که می‌توانند در تقابل با نظم موجود جهانی روی حمایت‌های فرضی این دو کشور حساب کنند، قطعا مرتکب اشتباه می‌شوند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«بنابراین آنچه را که می‌توان به عنوان یک گزاره پذیرفتنی طرح کرد، تغییر رویکرد ایران نسبت به نظام بین‌الملل است. در داخل این نظام می‌توان بازی کرد و عرض عریضی هم دارد. می‌توان یارگیری کرد، می‌توان قراردادهای ۲۵ساله بست، ولی به محض اینکه اصول این نظام را نادیده بگیرید، زیان، پشت زیان خواهد بود. شورای امنیت سازمان ملل و مصوبات آن رکن رکین این نظام است».

فائزه هاشمی: دولت رئیسی در حال تکرار سیاست گداپروری است!/ از ظریف و عراقچی خواهش کنید تا به تیم مذاکره کننده بپیوندند

هر وقت دیپلماسی ایران در منطقه فعال شده و ارتباط با جهان تنها به سه چهار کشور غربی خلاصه نمی شود، داد و فریاد افراطیون اصلاح طلب بلند می شود. به عبارت دیگر، هر وقت چاقوی تحریم کُند شده و خنثی سازی تحریم به صورت جدی دنبال می شود و همه امور به مذاکره با غرب خلاصه نمی شود، جریان تندروی اصلاح طلب به این رویکرد اعتراض کرده و آن را مورد هجمه قرار می دهند.

در روزهای گذشته نشریه فارین پالیسی با انتشار گزارشی نوشت:«گسترش همکاری میان ایران و چین، "تهدیدی جدیعلیه منافع محوری آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است». سئوال اینجاست که چرا دیپلماسی فعال دولت سیزدهم، هم صدای اسرائیل و آمریکا را درآورده و هم صدای افراطیون اصلاح طلب را؟!.

«ناهید تاج الدین» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم پیش از این گفته بود:« من به عنوان موافق پیوستن به FATF می دانم که ۴۷ درصد پولشویی دنیا در آمریکا و ۲۳ درصد در اروپا انجام می‌شود و اروپا و آمریکا سهم ۷۰ درصدی در پولشویی دنیا دارند و انگشت اتهام پولشویی پیش و بیش از هرکس به سمت آمریکا و اروپا دراز است. من می دانم که سیاستمداران دنیا بیشتر از اینکه نگران اخلال در نظم اقتصادی به وسیله پولشویی باشند، نگران اخلال در نظم سیاسی هستند و بیشتر از اینکه به اقتصاد توجه داشته باشند، به اثرات و تبعات اقتصاد سیاسی توجه دارند و این نگرانی بیش از همه در آمریکا وجود دارد».

جریان تندروی اصلاح طلب، خوی سلطه گری و دیکتاتوری آمریکا را با تعابیری همچون «نظم موجود بین المللی» و «استانداردهای بین المللی» بزک می‌کنند و علیرغم اذعان به رکودشکنی آمریکا و اروپا در پولشویی و حمایت از تروریسم، مدعی هستند که ایران باید از سلطه گری آمریکا تبعیت کرده و رفتار خود را با آن تنظیم کند!

برخلاف فضاسازی جریان تندروی اصلاح طلب، نوع تعامل ایران با کشورهایی از جمله روسیه و چین بر پایه تعامل دوجانبه و از موضع برابر و مبتنی بر «عزت، حکمت و مصلحت» است. در این خصوص ایران همواره در پی آن بوده تا ابتکار عمل را در دست گرفته و قرارداد 25 ساله با چین و قرارداد 20 ساله با روسیه نیز بر پایه همین رویکرد طراحی شده است.

در سالهای اخیر در بزنگاه هایی همچون همه گیری کرونا و واکسیناسیون کرونا، و همچنین در اکثر قریب به اتفاق رأی گیری های شورای امنیت در موضوع ایران، این شرق بود که در حمایت از ایران به میدان آمد و در نقطه مقابل، غرب همچنان در موضع تحریم و جنایت علیه ملت ایران بود. واقعیت این است که دیپلماسی نگاه به شرق، چاقوی تحریم را کند می کند و هیاهوی جریان غربگرا نیز به همین دلیل است.

** از ظریف و عراقچی خواهش کنید تا به تیم مذاکره کننده بپیوندند

«سید جلال ساداتیان» دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«ایران می‌گوید باید همه تحریم‌ها برداشته شود اما آمریکایی‌ها می‌گویند اینها امکان پذیر نیست، چرا که برخی از تحریم‌ها؛ تحریم‌های سازمان مللی است، برخی تحریم‌ها مثل کاتسا را کنگره وضع کرده و اکثریت کنگره در اختیار ما نیست که بخواهیم این تحریم‌ها را بردارند. همه این ملاحظات ایجاب می‌کند که مذاکرات با سرعت بیشتری پیش برود چرا که با تحریکات اسرائیل و آمریکا فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها فشارهایی وارد می‌کنند که هر چه سریع‌تر این نتیجه حاصل گردد».

وی در ادامه گفت:«اگر این نتیجه حاصل نشود اینکه آمریکایی‌ها مذاکرات را ترک کنند و انگلیس اسنپ بک و مکانیزم ماشه را فعال کند محتمل است. لذا بر این اساس خوب است که به کار سرعت داده شود. برای این سرعت خوب است از کسانی که به رموز مذاکرات مربوط به برجام آگاهی دارند و می‌توانند مسائل را مستقیم دریافت کنند و پاسخ‌های لازم را بدهند و ابتکارات لازم را داشته باشند از هیأت قبلی ولو اینکه به عنوان رئیس هیأت از آنها دعوت نشود خواهش شود در راستای منافع ملی در این مذاکرات مشارکت داشته باشند و به عنوان مشاور یا هر عنوان دیگری کمک کنند تا این روند سرعت بیشتری پیدا کند».

فائزه هاشمی: دولت رئیسی در حال تکرار سیاست گداپروری است!/ از ظریف و عراقچی خواهش کنید تا به تیم مذاکره کننده بپیوندند

خواسته تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم این است که تمامی تحریم های ضدایرانی به صورت دائمی و کامل لغو شود، چرا که این تحریم ها از اساس غیرقانونی و غیرانسانی است. مثل تحریم داروی کودکان ایرانی. در سوی مقابل، دولت تروریست و غارتگر آمریکا با این خواسته به حق ایران مخالفت کرده و بهانه می آورد.

حساب آمریکا مشخص است اما مسئله قابل تأمل اینجاست که در اینسو برخی همصدا با مقامات آمریکایی و اسرائیلی و اروپایی، با خواسته به حق و قانونی ایران مخالفت کرده و آن را زیاده خواهی قلمداد می کنند و طرف عهدشکن را به گستاخی و بدعهدی تشویق می کنند.

و اما رفتار تأمل برانگیز دیگر از سوی این طیف این است که با هجمه به تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم، مدعی است که جای تیم مذاکره کننده قبلی در مذاکرات خالی است.

این در حالی است که تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی و به ریاست ظریف،  لغو تحریم های کاتسا، ایسا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را در برجام نگنجاندند و یکی از علت های اصلی لغو نشدن تحریم ها علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، همین مسئله می باشد.

متاسفانه دولت روحانی در مسئله برجام به شروط ۲۸ گانه و از جمله شروط ۹ گانه رهبری عمل نکرده و خسارت محض برجام را رقم زد.  تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل در هفته های پایانی دولت روحانی گفت «کشوری که هزینه هنگفتی برای برجام پرداخت، ایران بود...ما این اقدامات را در حالی انجام دادیم که نه در آن زمان و نه الان، از منافع مورد انتظار از برجام بهره ای نبرده ایم». ظریف نیز پیش از این صراحتا اذعان کرده بود که «دستاوردهای برجام روی هواست» و عراقچی نیز گفته بود «دستاورد برجام برای ایران نزدیک به صفر بوده است».

نمایندگان مجلس نهم پیش از این گفته بودند که «فردای روز توافق- تیرماه ۱۳۹۴- ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق»  (suspend)  برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق» suspend  را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم"».

واقعیت این است که در دولت قبل و به مدت ۸ سال، تمام امور کشور به مذاکره با کدخدا! ربط داده شد و همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم نیز به زلف برجام گره زده شد، اما در پایان همان دولت علیرغم امضای برجام و اجرای رویکرد به اصطلاح تنش زدایی و تعامل با غرب، در نهایت شاهد افزایش ۲ برابری تحریم ها و کاهش قابل ملاحظه ارزش پول ملی بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    24 1
    فائزه هاشمی نمیگه روحانی پول مردمو گرفت تو بورس به فنا داد به خاک سیاه نشوند مردمو. اونوقت رئیسی گدا پروره؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      12 1
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند فائزه بهتر است سکوت کند.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      11 1
      نتیجه 8 سال ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تبعیض و فساد و تورم افسارگسیخته بود بدون اینکه یک ریال یارانه به مردم پرداخت بشود.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      5 0
      تکنوکرات های غربگدا در 34 بعد از انقلاب مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند فائزه باید ساکت باشد.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      6 0
      از حرف حرف و واژه واژه کلمات و سخنان اصلاح طالبان ...ـوع آور حسادت، عداوت، شقاوت، کینه و نفرت نسبت به دولت حاضر و بر و بچه های انقلابی می بارد! حال آن که این خصائص عاقبت حاملان خود را هلاک خواهند کرد!!!
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    20 3
    خداییش ظریف تو ۸سال وزارت چیکار کرد به جز اون برجامی که به موی بند بود؟ آخه کدوم وزیر و دیپلمات کارکشته و اینجوری قرارداد می بنده
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      6 2
      هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
  • مجید رضی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    12 2
    فائزه هاشمی ماشاا... سر از همه چیز در میاره جز کار خودش فقط ارض اندام میکند که بهتر است به زندگی شخصی خودش بپردازد
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      6 1
      تروخدا اینجوری نگو. فائزه خیلی هم خوبه! فائزه فقط یخورده شیرین عقل و سبک مغزه. طفلک اینجوریه و دست خودش نیست. بی آزاره و آزاری به کسی نداره. بگذارین هرچی دلش میخاد بگه.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    13 1
    پس مثل امثال شما اغنیا پروری کند خوب است ؟ای بی درد!
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    20 0
    گداپروری به از دزدپروری است
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    12 0
    از ایشان میخواهیم که از مذاکرات منجر به برجام عذرخواهی کنند
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    12 1
    خانم هاشمی یاسر دریک سخنرانی گفت که شما یک بی پول وگدا هستی که نمی تونی خرجیت را در بیاری ! فیلمش هست حالا که اینقدر بی پولی دیگه چرا استقبال نمی کنی تاتوهم گیرت بیاد !
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    4 1
    عجب
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    9 0
    نمک‌نشناس های سفره
  • DE ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    16 0
    فائزه خانم ترامپیست! شما چرا ناراحتید که در این دولت به مردم کم درامد توجهات بیشترمیشه تا صاحب مسکن مناسب و شغل و درامد و نان بشن.شما که درد نون و مسکن ندارید برید مثل همیشه با ثروت های نجومی تون تو ویلا های لاکچری تون خوش باشید و مثل همیشه مشغول تورهای گرانقیمت خارج تون باشیدتا بتونید پزشون رو تو رسانه ها بیشتر بدید! از قدیم گفتند حسود هرگز نیاسود!
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    15 0
    مثل پدر و برادرات و همكيشات كه ملت رو چاپيديد دنبال ايجاد رانت و فساد باشه؟!!!!
  • برات IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    33 0
    فائزه باید بداند که می دانیم که تو و امثالت دارید در لفافه توصیه گدایی می فرمایید که آن دو نخبه نفهمیدن متون برجام و یا فهرمانان اعتماد کردن به دستان چدنی غربی و نخواندن متن توافق نامه ها را بیاوریم تا شما جماعت بی دستاوزد دستاوردهای آتی را به نام خود بزنید ولی عرض می کنیم که شما اگر طبیب بودید زمانی که دو تا فرصیت 8 ساله داشتید، چرا نتوانستید و یا نخواستید که کاستی های سیاست خارجی را درمان کنید؟ که البته بیشتر این کاستی ها را خودتان حتی از زمان پدر مرجومتان ایجاد کردید.
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    20 0
    این پیرزن، مثل اون هایی که ازش مصاحبه میگیرن و پای حرفاش میشینن، بی عقل
  • DE ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    13 0
    ننه فتنه ترامپیست ! اون دهن نحس ات رو ببندو به مردم ایران بیخودتوهین نکن، یارانه نفتی حق مسلم اقشار کم درامده ایرانیه . همه مثل شما نوکیسه های متکبر مفت خور نیستند که توی ثروت باداورد پشتک معلق بزنن! دو متر هم زبون داری! دق کن بمیر مگه از پول بابات خرج میشه که الو گرفتی!
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      0 0
      با سرطان بمیره بهتره... پول حروم رو خرج بیماریش میکنه
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    14 0
    آقازاده ! شما ولی نعمتت رو چطور نشناختی میگی گدا ؟ . اگر امثال شما مستضعف نسازید ، امام خمینی ای قیام نمیکنه و حرف از مستضعف نمیزنه . امام فرمود مستضعفین ولی نعمت ما هستند .
  • منصور IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    15 0
    خیانت خانواده ی شما به ملت ایران وقشر فرهنگیان فراموش ناشدنی است، ترامپ پسند وطن فروش بی ....
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    11 0
    یکی نیست به این فایزه بگه ببند
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    7 0
    خانم فائزه هاشمی اگر مملکت را بدهند دست شما دیگر فقر را اصلا نخواهی دید همه مانند خودتان متول و بی نیاز همه چی را گل و بلبل خواهی دید!!!!!!
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    13 0
    فائزه هاشمی: دولت رئیسی در حال تکرار سیاست گداپروری است! ///// هر مملکتی به یه دلقک احتیاج داره ولی ما 2 تا دلقک داریم. یکی "مصی مشنگه" یکی هم ایشون!
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    11 0
    مثل دولت روحانی ورفسنجانی دزدی که نمی کنند
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    12 0
    ما چه گناهی کردیم که باید هر روز این خاندان را در اخبار مشاهده کنیم
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    9 0
    من نمیدونم فائزه بهایی شده یا نه اما حرفای این خنگول هیچ فرقی با مزدورای بهایی ماهواره نداره. مو نمیزنه.
  • علی IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 10
    ریسی فعلا هیچ بودجه ای ندارد....... ولی سیاست گداپروری رو درست گفته اند متاسفانه مدیریت سالهاست این گونه است و خبری از تحول در اقتصاد و ساخت زیرساخت نیست.....
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    8 0
    این مملکت فقط با قرص های ضدانگل های چسبیده به انقلاب درست میشه
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    12 0
    این زباله ها را از زباله دان خارج نکنید .....
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    8 0
    سیاست پدر شما هم که گداسازی بود
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    13 0
    هاشمی رفسنجانی بود که با سیاست های وحشتناک و غلط اقتصادی پایه گزاری ایجاد فاصله طبقانی و گسترش فقر در جامعه ایرانی شد.کسی که روحانی بود ولی به جای مشروعیت در پی مقبولیت و قدرت بود. خداوند حسابگر و داناست
  • بهلول IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    10 0
    خانم فائزه شما به اصطلاح تکنوکراتها غربگدا و برده فرهنگی و غربزده هستید.به مردم شریف ایران توهین نکنید.
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    10 0
    تو و پدرت هم قبلا اشراف پروری کردید و فاصله طبقاتی رو بیشتر کردید.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    10 0
    بله شما 40 سال جیب مرد را زدی الان گدا نیستی !!! پول پرستی
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    12 0
    واژه خانم حیف است برای دختر هاشمی ، و جواب ابلهان خاموشی هست و بس
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    9 0
    هاشمی فوت شده با او کاری نیست اما نمی دانم بچه های هاشمی خصوصا فائزه حانم این خود کشی کردن در غرب پرستی را کجا آموزش دیده اند و در کدام مکتب این چنین فرهیخته پرورش پیدا کرده اند انا لله و انا الیه راجعون
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    10 0
    بر پدر هاشمی و بچه هاش اف.....
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    11 1
    فائزه خان ببخشید دیگه دوره خاندان هاشمی پروری تموم شد خیلی عذر میخوایم لطفا پیاده شید
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    8 0
    ظریف و عراقچی ارزانی شما اجازه دهید ماموران دلسوز ما دیکته نوشته شده آن ها را تصحیح کنند
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 0
    مستر ارمان ملی: این سه گانه تهدید الکل، مواد مخدر و خودکشی دیگه قضیه بنزین نیست که یک شبه بوجود بیاد بلکه محصول هششت سال اجرای 2030 است که شما در دوران ارباب فریدونتان لال مونی گرفته بودین و الان شفا یافتید
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    9 0
    اتفاقا تولید گدا محصول تفکر مرحوم ابوی شما بود که یک کشور منسجم با تقسیم عادلانه ثروت بین مردم و ضریب باروری بالا را طی هشت سال به یک بیغوله با انبوه نیازمندان و یک جامعه نابارور و بیچاره بدل کرد.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    13 0
    این دختره 40 سال پیش یادش رفته اون شاه منحوس رفت پدر کشنه و گدای خودش که خدا نوازشش کنه اشرافیگری و فساد در بین مسئولین رو باب کر
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    8 0
    آرمان ملی یا ارمان ترامپی ؟
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    11 0
    فائزه به کجا خندیده؟؟؟. ملت ایران از دست این خاندان خبیث به ستوه اومدن.
  • احسان صادقی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    9 0
    گداپرور بابات بود که مردم رو بدبخت کرد و سرشون رو توی سطل اشغال.
  • سام IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    15 0
    خانوم رفسنجانی هرچی دست پامیزنیدگندخانوادت بیشترروشن میشه همه بروبشین که هرروز بیشتر به فراموشی نزدیک میشین بدبخت
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    1 7
    سردبیر مشرق متوجه نیستن و خودشان را زدن به....
  • MD ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    10 0
    گدا جد و آبادته
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 0
    فکر می کنید فاسدانی که خود را اصلاحاتی می نامند و باعث انحراف جوانان وکسانی که واقعا" به دنبال اصلاحات واقعی هستند می گردند چه ضعفی در نزد استکبار و صهیونیست ها دارند ؟ پرسش از مشرق آن زنی که گفت من به فلانی رای می دهم اگر ریس جمهور شد انتخابات درست است و اگر نه تقلب شده است (یک رای او برتر از رای همه مردم ایران) کی بود
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    9 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    9 0
    ظریف مثل اسمش فقط برای شکست و افتضاح خوبه نه مذاکره
  • محقق IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    9 0
    عامل اصلی و مهم کسری بودجه دولت ، تورم ، بیکاری و فقر ، در واقع ؛ تاراج صنایع و معادن دولتی به نام خصوصی سازی است . این سونامی اکبر و تفکرات مخرب با نام سیاستهای تعدیل اقتصادی ، از زمان دولت سازندگی !! و ابوی حضرت عالی آغاز شد .
    • عطافر - مدرس مدیریت IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      5 0
      آفرین همین سه خط ریشه اصلی تورم ایران و البته راه حل آن را نشان میدهد . احیای درامدها و اموال تاراج شده دولت ، راه نجات اقتصاد است .
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 0
    آرمان ملی یا ترسان ملی مساله این است
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    11 0
    فائزه خانم دوران اشرافیگری شما تمام شده حالا نوبت پس دادن آن باشید اگر ثروت باد آورده اینها را بگیرید از اراجیف گویی دست بر می دارند با پول بیت المال بر علیه ملت و کشور حرف مفت می زنند خدمت به مردم را گدا پروری می نامند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    8 4
    احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور تاریخ ایران بود و خواهد ماند
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      9 0
      درد و بلای دکتر احمدی نژاد بخورد توی سر : خاندان
  • علی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    7 0
    درد این چیز دیگریست
  • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 1
    مشرق جان واقعاً مطلب نداری بذاری؟یا میخای این فتنه خانم جواب صریحش را از زبان مردم بگیره با درج حرفای بی اساس ایشون فقط مردم را زجر میدین فقط همین واگرنه ایشون وخانواده تا ابد مظلوم نمایی میکنن واز همه هم طلبکارند
  • کاخ فرح پهلوی - اقامتگاه اکبر IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    8 0
    اگر مهدی دزد و غارتگر این خاندان نکبتی را اعدام می کردند الان این از این حرفها نمیزد
  • رضا IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    7 0
    از کی تا حالا کارهایی مثل سفر استانی-ساخت مسکن-سرکشی به بخشهای اجرایی کشور شده گدا پروری؟؟؟؟؟؟؟ واقعاً امثال چنین افرادی با این سطح درک وشعور چطور چهارسال نماینده مجلس بودند؟بیچاره ملت!!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    7 0
    ظریف و عراقچی فقط دنبال رو: موگرینی - اشتون - وندی شرمن بودند . بعد هم حسن نفری500سکه بعنوان ... به انها جایزه داد .
  • مهدی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    6 0
    چشم ونقطه امید ترامپ ونتانیاهو در ایران به شما(فائزه خانم)وعلی مطهری هاست
  • کل شهروندان تهران IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    7 0
    چرا شهرداری تهران ( نام فعلی منحوس بزرگراه اکبر رفسنجانی ) را به نام زیبای قدیمش (نیایش) برنمی گرداند ؟؟؟ نباید نامی از این خاندان رانت خوار و غارتگر باقی بماند . این نام منحوس را محسن رانت خوار در زمان تصدی نکبت بارش در شورای شهر به مردم تهران تحمیل کرده است .
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 0
      چرا ؟
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      این اسم زمان قالی باف بود
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    7 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند. کشورهای اروپایی همراه با آمریکا هم، از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ اما در مقام زبان‌بازی و حرف‌زدن همیشه طلب کارند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. البته از آنجا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد؛ می دانیم که وجود تحریم‌ها گرچه ظاهراً مشکلاتی جزئی را برای ما ایجاد می‌نماید، اما سبب می‌شود که ما به اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری بدهیم و در نتیجه با قوی شدن در حوزه‌ی اقتصاد بتوانیم تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر سازیم؛ در حالی که اگر تحریم‌ها به فرض محال برداشته هم بشود، باز هم بالاخره باعث رخوت و شرطی شدن اقتصاد نفتی کشور شده و ما را به دشمنان وابسته نگه می‌دارد. لذا اطمینان داریم که سازش و وابستگی هیچگاه مشکلات ما را به‌طور اساسی حل نخواهد کرد؛ و با این وصف هیچ علاقه و عجله‌ای هم برای یک توافق جدید، حتی اگر مثلاً خوب هم باشد، نداریم. اما چنانچه بنا باشد توافقی حاصل شود، باید نه یک توافق خوب، بلکه یک توافق عالی و در حد شأن ملت مقاوم، صبور و سلطه‌ناپذیر ایران باشد. در این توافق باید بر اساس سیاست قطعی، تمام تحریم‌ها لغو شود؛ زیرا معتقدیم تمام تحریم‌ها به هر بهانه و با هر برچسبی که وضع شده است ناعادلانه، ظالمانه، مؤثر و غیرقانونی است. نمی‌توان تحریم‌ها را تقسیم بندی به حوزه‌های مختلفی مثل هسته‌ای و غیر هسته‌ای نمود؛ یا آن‌ها را به تحریم‌های قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام تقسیم نمود. سیاست قطعی اعلام شده از طرف رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت‌های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، باید کلمه‌به‌کلمه و موبه‌مو به‌طور شجاعانه اجرا گردد.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 0
    باید شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم‌ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن‌ها از منطقه و عدم حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند.
  • DE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    4 0
    دولت رئیسی در حال تکرار سیاست گداپروری است.زیرا جلوی غارت ما گداهای تازه به دوران رسیده رانتخوار اشرافی شده را گرفته و عن قریب که ما باز گدا شویم .
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 2
    اگر به ظریف اجازه بدهند با تلفن میتونه تحریمها را برداره با روش برد برد خودش ...
  • یه ایرانی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 0
    جرا اجازه میدهند چنین ... هایی اظهارنظر کنند. اینگونه افراد را باید از کشور. اخراح کرد تا اینقدر بلبل زبانی نکنند ار صدقه سری پدرشان هرحرفی میزنند و حیثیت پدرشان را به گند میکشند
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    6 0
    بابات که تو را نتوانست ادم بکند تا بالاخره مرد
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      انهم چه مردنی ؟
  • مهدی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 0
    ان چنان بلایی هاشمی و روحانی سر ملت اوردند که صدام و امریکا نیاورد شما بهتره
  • محمدی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 0
    ایشون(فائزه)اگر در هر کشور دیگری بود واین پرونده فعلیش رو داشت تا حالا اعدام شده بود
  • DE ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    مرحوم رفسنجانی سالها زندان بود زمان طاغوت این جایزه هاشمی بنده خدا بی پدر تربیت شده خب حالا در دوران بعد از بلوغ تازه یادش اومده که هووووو چقدر میتونسته در دوران کودکی شاد باشه و شاد نبوده لذا الان از شاد بودن ملت ناراحته و دایم مطلبی پیدا میکنه که بتونه علیه انقلاب اسلامی مانور بده و مردم را دو قطبی کنه.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    بابا با اوردن روحانی همه را در ثروت غرق کرد وهمه را از نان خوردن بی نیاز کرد درود بر بابام
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 0
    نفرین بربوجودآورندگان این 8سال نکبت وبی بختی تورم هزاردرصدی وناامیدی که مسبب آن رف... واصلاح طلبان نامرد بودند مثل لعن برمعاویه ویزید وشمرعادت روزانه برایمان شده ولی ورراجی این خانواده موجب میشود تکرار بیشتر ان بشود
  • سید فروزان CH ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    2 0
    اکر سیاستهای بابا در بوجود آوردن طبقه اشراف و سرمایه دار نبود و اگر رانت خواری ،کمیسیون گیری و دزدی را مد نمیکرد ،طبقه فقیر هم کمتر بوجود میامد ثروت افسانه‌ای آنها از خوردن خون این ملت بوجود آمده
  • آنتی صهیونیسم IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    2 0
    اوایل انقلاب، علمداران انقلاب با توده ای ها مناظره میکردند تا مردم پی به پوچی افکار توده ای ببرند. الان هم وقت آن رسیده که امثال فائزه و نوچه هایش و همچنین سردمداران خودکامه ی اصلاحات در رسانه ی ملی ظاهر بشوند و مناظره کنند تا مردم ببینند و بفهمند که امثال زیبا کلام و تاج زاده فهم و شعورشان در چه حدی میباشد.
  • نا شناس IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    2 0
    یهودی های ایرانی سلطنت طلب به دنبال مکیدن خون مردم ایرانند
  • رضا IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    1 0
    از عالی جناب سرخ پوش علامه که بعمل نمیاد.فائزه کار و زندگی نداره نخود هر آشی میشه؟
  • ایثارگر IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    1 0
    لعنت خدای رحمان ورحیم برگداسازها؟یکشبه بدلیل بیعرضه گی درکشورداری تصمیم گرفتن ارزش پول ملی ایضا دارائی ملت را۱۰برابرکا هش دهند؟!یعنی دلار۳تومنی راکردند۳۰تو من
  • ی د IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 0
    اخی ای زن چرا در امنیت اقتصاد و ناموس کشور دخالت می کنی مگر خودت را صاحب این مملکت می دانی مگر سه فرزندت شهید شده یا پدرت شهیدشده اخی تو چه کاره ای جز اینکه پدرت طرفدار سرمایه داران بود و جز ضرر زیان به کشور چه کرد یکیش را بگو .
  • کاخ IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    1 0
    ننگ بر هاشمی
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 0
    اکبررفسنجانی که نتوانست بچه هایش را تربیت بکند .
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      1 0
      اف بهش
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    کسی نیست که این (فائزه) اشرف پهلوی بعد از انقلاب را جمعش بکنه ؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    هرموقع این پیدایش می شود ملت فقط لعن و نفرین برای : اکبر رفسنجانی می فرستند . الان نیز همه می گوییم خدا لعنت کند اکبر را و عذابش را روز به روز بیشتر .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس