سیاست جدید مهاجرتی جانسون برای نجات از رسوایی «پارتی‌گیت»

 تهران-ایرنا- یک روزنامه انگلیسی گزارش داد طرح جدید مهاجرتی انگلیس که نجات بوریس جانسون به دنبال جنجال ها بر سر رسوایی «پارتی‌گیت» را هدف قرار می دهد، به دنبال فرستادن مهاجران به کشورهای آفریقایی همچون غنا و رواندا است.

به گزارش مشرق، روزنامه تایمز انگلیس به نقل از مقام های دولتی که نامشان فاش نشده نوشت: این طرح به منظور اعزام صدها پناهجوبه کشورهایی مانند غنا و رواندا با هدف رسیدگی به تقاضای پناهندگی و اسکان آنها تدوین شده است.

این روزنامه نوشت: این یکی از سیاست های پوپولیستی دولت انگلیس برای نجات جانسون است که به دنبال جنجال ها بر سر حضور او در یک مهمانی در ایام قرنطینه کرونا ترسیم شده است. جانسون پیشتر شرکت در این مهمانی را تکذیب کرده بود.

سیاست جدید مهاجرتی جانسون برای نجات از رسوایی «پارتی‌گیت»

بعد از افشاگری های درباره دورهمی های داونینگ استریت در دوران قرنطینه، جانسون که بشدت محبوبیتش را از دست داده برای حفظ جایگاه خود تلاش می کند.

این روزنامه افزود نخست وزیر به نیروی دریایی انگلیس دستور داده با کاهش قایق های عبوری از کانال مانش، هجوم مهاجران به این کشور را کاهش دهد.

تایمز افزود: طرح اعزام مهاجران به کشورهای دیگر همچنین رسیدگی و مدیریت بحران ناشی از قایق های کوچک مهاجران غیرقانونی را هدف قرار می دهد.

پیش نویس این طرح برای کمک به بهبود وجهه جانسون تهیه شده است و یکی از راه ها برای جلب حمایت عمومی از وی کنترل بحران مهاجران غیرقانونی است.

این طرح که با هدف جلب حمایت رای دهندگان با اتخاذ سیاست های پوپولیستی  تدوین شده به نیروی دریایی اجازه می دهد ناوها، قایق ها و فناوری نظارتی پیچیده ای را برای تقویت نیروهای مرزی اعزام کنند.

تلاش ها برای افزایش گشت زنی های دریایی به منظور جلوگیری از سفرهای غیرقانونی مورد انتقاد دو طیف مدافعان حقوق بشر و نیز افرادی قرار گرفته که  خواستار سیاست های سختگیرانه مهاجرتی هستند.

با این حال بسیاری از حامیان حزب محافظه کار مدعی اند دولت جانسون اقدامات کافی را برای جلوگیری از ورود قایق های کوچک حامل مهاجران غیرقانونی به سواحل انگلیس بکار نبسته است.

نظرسنجی نوامبر گذشته در انگلیس نشان داد ۷۷ درصد از رای دهندگان به حزب محافظه کار معتقدند این حزب در اتخاذ سیاست های مهاجرتی بسیار آسانگیرانه عمل کرده است.

آمار سازمان دیده بان مهاجرت نشان می دهد که در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲۸ هزار و ۴۰۱ مهاجر از فرانسه وارد انگلیس شدند  که سه برابر آمار کلی مهاجران در سال قبل از آن بوده است.

تایمز نوشت: اگر جانسون بتواند در مقابل رسوایی پارتی گیت و افزایش تقاضاها برای برکناری از قدرت  دوام بیاورد، اجرای این طرح دوران جدیدی را در واکنش دولت او به موضوع مهاجران غیرقانونی نشان می دهد.

با افزایش روند ورود مهاجران غیرقانونی به انگلیس از مسیر پر خطر گذرگاه کانال مانش، دولت این کشور در اقدامی که ابعاد قانونی آن چندان روشن نیست درصدد انتقال این افراد به کشور آلبانی است.

پیشتر منابع خبری انگلیس گزارش داده بودند که دولت لندن  امیدوار است تا از طریق توافق با تیرانا، مهاجران غیرقانونی را که با استفاده از قایق‌های بادی خود را به خاک انگلیس می‌رسانند ظرف هفت روز به آلبانی منتقل کند و به این ترتیب به بحران مهاجرت پایان دهد.  از نظر دولت انگلیس چشم انداز انتظار طولانی در آلبانی در حالی که درخواست‌های پناهندگی در انگلیس بررسی می‌شود می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده دربرابر مهاجرت غیرقانونی به انگلیس عمل کند.

منابع خبری انگلیس از مذاکرات پشت پرده لندن و تیرانا برای ایجاد یک مرکز پناهندگی در آلبانی خبر می دادند.

بر اساس گزارش ها، اقدام انگلیس در اعزام مهاجران به آلبانی در حالی رخ می‌دهد که به نظر می‌رسد انگلیس از توافق با فرانسه برای مهار مهاجرت غیر قانونی به این کشور نا امید شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس