بهتاش فریبا

پیشکسوت استقلال معتقد است آمار و ارقام نشان می دهد که شاگردان فرهاد در نیم فصل اول شایسته قهرمانی بودند.

سرویس ورزش مشرق - نیم فصل اول لیگ برتر در حالی به پایان رسید که استقلال با سه امتیاز برتری نسبت به رقیب سنتی خود (پرسپولیس) توانست قهرمانی نیم فصل را به دست بیاورد. شاگردان مجیدی توانستند بدون شکست در نیم فصل اول با ۲۵ گل زده و ۵ گل خورده به ترتیب بهترین خط حمله و دفاع لیگ را به نام خودشان ثبت کنند و عملکردی فراتر از حد انتظار طرفداران در این فصل داشته باشند. حضور آجرلو به عنوان مدیر عامل جدید و تدابیر فرهاد مجیدی در این فصل لیگ برتر از عوامل رسیدن تیم به ثبات بود و هواداران این تیم محبوب پایتخت پس از سال ها رنگ آرامش را در این باشگاه دیدند.

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال درباره شرایط خوب این تیم در نیم فصل اول در گفتگو با مشرق گفت: همه چیز برای استقلال در نیم فصل اول عالی رقم خورده است. استقلال در این فصل نباخته و بیشترین گل زده و کمترین گل خورده را بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر دارد. آمار ارقام نشان می دهد که شاگردان فرهاد در نیم فصل اول شایسته قهرمانی بودند.

وی ادامه داد: نقطه قوت آبی پوشان دفاع تیمی آنها است. در فوتبال نوین دفاع کردن مختص به خط دفاع و هافبک نیست و مهاجمان نیز در کار های تدافعی شرکت می کنند که شاگردان مجیدی به بهترین شکل ممکن از پس این کار برآمده اند. با توجه به گل های کمی که تیم دریافت کرده است، مشخص می‌شود که خط دفاع و دروازه‌بان استقلال وظیفه شان را به درستی انجام داده اند.

پیشکسوت استقلال در مورد خریدهای مورد نیاز این تیم در نیم فصل دوم اظهار داشت: استقلال به هافبک‌ بازی‌ساز و مهاجم سرعتی نیاز دارد. البته این به این معنی نیست که استقلال در این دو پست دچار ضعف است ولی اگر تقویت شوند می توانند کمک بیشتری به تیم در ادامه فصل کنند.

فریبا در خصوص اردوی استقلال در ترکیه اظهار داشت: من صحبت هایی از اردوی خارجی در ترکیه را نشنیده ام ولی قرار بر برگزاری اردویی در امارات یا قطر بود. با شرایط حال حاضر کرونا در کشورهای مختلف، باید دید که مقصد برقراری اردو کدام کشور است. در حال حاضر قطر و امارات شرایطی خوبی دارند ولی ترکیه وضعیت مناسبی ندارد. قبل از شرایط کرونایی خیلی از تیم های ما برای نیم فصل در کشورهای دیگر اردو برقرار می کردند ولی گویا قوانین نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است. فدراسیون اعلام کرد که هیچ تیمی حق برگزاری اردو در کشور دیگری را ندارد. حالا آیا فدراسیون حق دخالت در این موضوع را دارد یا خیر، من اطلاعی ندارم. البته شنیده ام ظاهرا این قانون امسال برداشته شده است‌.

استقلال شایسته قهرمانی در نیم فصل اول بود/ تیم مجیدی یک بازیساز و مهاجم سرعتی می‌خواهد

وی در مورد حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: پرسپولیس دوبار به فینال باشگاه های آسیا رفته است و استقلال دو قهرمانی آسیا و دو فینال آسیا را در کارنامه خود دارد، باعث تاسف است که این تیم ها با این سابقه درخشان از آسیا حذف شوند. البته این موضوع فقط مربوط به ایران نمی شود، خیلی از تیم ها در کشورهای صاحب فوتبال در آسیا مثل ژاپن، عربستان، کره و .... درگیر این مسئله هستند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در این سال ها سخت گیری بیشتری می کند، البته این سختگیری ها درست است و مشکل ما مدیران قبلی و فدراسیون هستند. در سال های اخیر، آنها به هر نحوی و با کدخدامنشی شرایط را برای حضور در آسیا فراهم می کردند ولی امسال AFC سخت‌گیری ها را افزایش داده است. تیم ها اگر می خواهند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند باید با قوانین AFC پیش بروند. به نظر مدیران امروز استقلال این مشکلات را کاملا حل می کنند تا تیم درگیر این حواشی در فصل بعد نشود.

وی درباره بازی استقلال و پیکان در جام حذفی گفت: بازی کردن در جام حذفی همیشه برای همه تیم ها سخت بوده است. در این جام هیچ بازیکنی نمی تواند اشتباهی انجام دهد. کوچکترین اشتباه می تواند به قیمت از دست رفتن جام تمام شود. تیم ها با تمام قوا برای شرکت در این جام به میدان می آیند چون این جام ساده ترین راه برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا است. قطعا این بازی سختی برای استقلال است، به این دلیل که پیکان بازیکنان بسیاری جوانی دارد که می توانند کار را برای استقلال سخت کنند. استقلال در بازی قبلی جام حذفی، تیم مقابل را دست‌کم گرفت و نزدیک بود از این جام حذف شود. در نتیجه باید تیم با تمام قوا در زمین حاضر شود و با ذهنیت برتری بازی قبل که موفق به زدن سه گل شدند در این مسابقه شرکت نکنند.

استقلال شایسته قهرمانی در نیم فصل اول بود/ تیم مجیدی یک بازیساز و مهاجم سرعتی می‌خواهد

بازیکن اسبق تیم ملی در پایان درخصوص بازی تیم ملی ایران با عراق در انتخابی جام جهانی اظهار داشت: بازی های ایران و عراق چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی همیشه سخت بوده است. ساختار کلی تیم عراق تقریبا شبیه به ساختار تیم ایران است. بازیکنان عراق تکنیکی و فیزیکی هستند ولی خلاقیت تیم ملی ایران همیشه از عراق بالاتر بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته موفق به شکست عراق شده است. این بازی هم مثل بازی های گذشته، شرایط سختی دارد اما تیم ملی می تواند در این بازی پیروز شود و صعود خود را به جام جهانی قطعی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    2 1
    چند ماه قبل در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ما شاهد آن بودیم که تیم الهلال عربستان به عنوان قهرمان قاره آسیا اسیر ویروس کرونا شد و تعداد زیادی از اعضای این تیم مبتلا شدند. به خاطر دارم که در آن مقطع کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی این تیم را لغو نکرد و حتی به آنها اعلام شد که با 11 بازیکن هم باید در زمین حاضر شوند. در نهایت الهلالی‌ها از رقابت های لیگ قهرمانان کنار گذاشته شدند. مگر ما بزرگ تر از الهلال در سطح قاره آسیا داریم؟
  • رضا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 0
    شایسته پنالتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس