مناظره ترامپ و کلینتون

برخی رسانه‌ها و چهره‌های حزب دموکرات با اشاره به میزان محبوبیت پایین «جو بایدن» و «کامالا هریس» ، زمزمه‌هایی درباره نامزدی مجدد «هیلاری کلینتون» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مطرح کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «دیک موریس» مشاور سابق هیلاری کلینتون وزیرخارجه پیشین آمریکا می‌گوید که شانس زیادی برای رقابت دوباره میان دونالد ترامپ و کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ وجود دارد. 

براساس گزارش نیویورک پست، موریس روز یک شنبه گفت: اگر دموکراتها در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ کنترل کنگره ایالات متحده را از دست بدهند جو بایدن و کامالا هریس راه را برای دومین نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری همواره خواهند کرد و بیل کلینتون مهندسی استراتژی همسرش را در دست خواهد گرفت. 

بیشتر بخوانید:

اشتباهاتی که می‌تواند به پیروزی مجدد ترامپ بینجامد

وی در یک برنامه رادیویی با اشاره به رقابت دوباره ترامپ-کلینتون گفت: شانس زیادی درباره این وجود دارد.کلینتون استراتژی درخشانی تنظیم کرده است که هیچ کس دیگری در حزب دموکرات از آن برخوردار نیست. با شناختی که اطرافیان کلینتون دارم فقط یک نفر چنین توانایی دارد و او همسرش بیل کلینتون است. 

روزنامه وال استریت ژورنال نیز اخیرا در یادداشتی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با اشاره به نتایج نظرسنجیها درباره عملکرد بایدن و هریس و عدم محبوبیت آنها در افکار عمومی آمریکا نوشت، این موضوع می‌تواند راه را برای نامزدی دوباره هیلاری کلینتون در حزب موکرات باز کند. 

بیشتر بخوانید:

روسای جمهوری که کارهای هم را کامل می‌کنند

«داگ کوهن» و «اندرو استین» دو سیاستمدار دموکرات می‌گویند، هیلاری کلینتون دارای یک چهره ملی و جوانتر از جو بایدن است بنابراین می‌تواند رویکرد متفاوت و سازنده‌تری نسبت به بایدن نامحبوب برای دموکراتها به ارمغان بیاورد.

درحالیکه هنوز بیش از دو سال تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است بحثهای انتخاباتی در محافل سیاسی این کشور چندان کمرنگ نیست. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که هنوز حضور خود را در انتخابات بعدی رسما اعلام نکرده است، روز گذشته در یک همایش سیاسی با عنوان «آمریکا را نجات دهید» در ایالت آریزونا شرکت کرد و قرار است در اواخر ماه ژانویه نیز همایش سیاسی دیگری در ایالت تگزاس داشته باشد. 

رئیس‌جمهور سابق و جنجالی آمریکا در جمع حامیانش در آریزونا ضمن تاختن به دولت دموکرات گفت رئیس‌جمهور فعلی، آمریکا را در جهان حقیر کرده است.

وی در اظهارات خود، عملکرد جو بایدن و دولت او طی یک سال گذشته را فاجعه‌بار خواند و گفت، به دلایل مختلف، اکنون آمریکا مضحکه جهان شده است.

ترامپ با تاختن به عملکرد جو بایدن و تمسخر اظهارات او، به گاف‌های رئیس‌جمهور کنونی دموکرات طعنه زد و سپس به وضعیت بد اقتصادی، تورم، خالی بودن فروشگاه‌ها از کالاها و شمار بالای ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا اشاره کرد.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید تنها ۶ درصد از رای دهندگان به جو بایدن معتقدند که اوضاع در این کشور بسیار خوب پیش می‌رود.

به نوشته هفته نامه «نیوزویک» با گذشت نزدیک به یک سال از زمان ریاست جمهوری جو بایدن، او همچنان با چالش‌های بی‌شماری از جمله افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹، تورم و بسیاری از موارد دیگر مواجه است و باعث می‌شود برخی از رای‌دهندگان به وی احساس خوش‌بینی کمتری داشته باشند.

نظرسنجی مشترک شبکه «سی‌بی‌اس» و موسسه «یو گو» نشان میدهد که در مجموع، تنها چهار درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اوضاع «بسیار خوب» پیش می‌رود. در همین حال، شمار بیشتری از پاسخ دهندگان، حدود  ۲۲ درصد، گفتند که همه چیز «تا حدودی خوب» پیش می‌رود.

هیلاری کلینتون که در انتخابات ۲۰۱۶ خود را برای پیروزی و اولین رئیس جمهور زن تاریخ آمریکا آماده کرده بود از ترامپ شکست خورد.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا US ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 1
    اگر ترامپ رسما وارد انتخابات ریاست جمهوری بشه دیگه نمیشه بهش آسیب رسوند یا قصاصش کرد چون مورد حمایت سیستم سیاسی آمریکا و حزب جمهوری خواه قرار میگیره. اما الان که یه شهروند معمولیه و فقط عنوان رییس جمهور سابق رو داره میشه قصاصش کرد. تا دیر نشده به درک واصلش کنید
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    تا سال 2024 اینا هر دوتاشون بویژه ترامپ رسما فسیل شدن ! ترامپ اون موقع 78 سالش هست که فرقی با بایدن که موقع ریاست جمهوری 77 سالش بود نداره ! پیر و پاتال و پولدار رو ما قبلا به اصلاح طلبا میگفتیم حالا مثل اینکه از این به بعد به مقامات آمریکایی بگیم ! کم کم داریم به اون روز نزدیک میشیم که اصلاح طلبا و آمریکائیهارو با هم واسشون فاتحه بخونیم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس