گزارش خودروسازان از تصادف زنجیره ای بهبهان/ یک ایربگ باز شد

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور در خصوص باز نشدن ایربگ خودروها در تصادف زنجیره ای بهبهان گفت: اظهار نظر درخصوص تصادف زنجیره ای اخیر نیازمند بررسی کارشناسی است.

به گزارش مشرق، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، در خصوص باز نشدن ایربگ خودروهایی که در تصادف زنجیره ای بهبهان دچار سانحه شده و نگرانی‌هایی را در این خصوص به وجود آورده است، عنوان کرد: از رسانه ها و افکار عمومی دعوت می کنم تا اجازه دهند اقدامات کارشناسی لازم در این زمینه انجام شود؛ در این صورت اگر مشکل به وجود آمده، مربوط به ایرادات فنی یا قطعه و... باشد، در بررسی های کارشناسی روشن شده و به اطلاع مراجع رسمی، مسوولان و مردم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

مرگبارترین جاده‌های ایران

آرش محبی نژاد با بیان این‌که بررسی این اتفاق یک اقدام کارشناسی بوده و نمی توان به صورت کلی در این زمینه اظهار نظر کرد، گفت: ایربگ در خودروهای مختلف با سطح کیفی‌های مختلف، متنوع است. برخی از خودروها که شامل اکثر خودروهای داخلی می شود، تنها از ایربگ مقابل راننده و نهایتا سمت کمک راننده برخوردارند. عموما خودروهای خارجی از ایربگ های ساید یا بغل نیز برخوردار هستند. بسته به کیفیت خودروها و نحوه طراحی آن، ایربگ های مختلفی در خودروهای متنوع تعبیه می شود.

ببینید:

فیلم/ در تصادف بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد!

وی با اشاره به این‌که در تصادف مذکور، بسیاری از ضربه ها از عقب به خودروها وارد شده و در این صورت اصولا ایربگ های جلویی خودرو عمل نمی کند، اظهار کرد: هم چنین بسیاری از خودروهایی که در این تصادف دچار حادثه شده اند بسیار قدیمی بوده اند، به گونه ای که یا ایربگ نداشتند یا ایربگ آنها غیرفعال بوده است.

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، اظهار نظر ما به عنوان انجمن قطعه سازان در خصوص یک حادثه خاص، نیازمند انجام یک اقدام کارشناسی و بررسی ویژه است.

وی با بیان این‌که عمر مفید یک ایربگ ۱۰ سال است، خاطرنشان کرد: هم چنین این قطعه دارای برخی مشخصات فنی است که موجب می شود تنها در شرایط مورد نظر عمل کند.

محبی نژاد با تاکید بر این‌که در تصادف مذکور، حتی ایربگ خودروهای خارجی که دارای استاندارد بالاتری نیز بوده اند، عمل نکرده است، گفت: به همین جهت عملکرد ایربگ‌ها تا حد زیادی به نوع تصادف و شرایط موجود بازمی گردد.ژ

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • علی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    13 1
    چرا دروغ وقتی خودرو از جلو و عقب مچاله شده و یا از وسط براثر ضربات جلو و عقب برآمدگی سقف و کف خودرو به بالا دیده و یا جلوی خوروها جمع شده اند این دیگه هر ناشی ببیند می داند که قطعات ایربک فاقد کیفیت است و توجیه پذیر نیست ایشون هم مدافع گران فروشان خودروساز اسا
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      9 0
      یه راه حل بهتون میدم: ایران خودرو و سایپا رو با قدرت جمع کنید کیفیت نداره
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    16 2
    دانشمندای صنعت خودروسازی رو ببین! میگه چون اکثر خودروها از عقب ضربه خوردن ایربگ اونها باز نشده!! جلویی از عقب ضربه خورده، عقبی از جلو ضربه نخورده؟؟ آخه برادر من استفاده از عقل و فکر هم قبل از حرف زدن خوبه ها!
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      6 1
      سوال بعدی اینه که اگر از پهلو ضربه بخورن تکلیف چیه ؟ آیا ایر بک راننده هم مجاز به عکس العمل هست یا خلاف کرده ! اصلا ایریک کارش چی هست ؟
  • محسن IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    16 2
    اره...کیفیت ماشین های ایرانی رو اصلا زیر سوال نبرید...یه وقت به خودرو سازای محترم بر نخوره
  • AT ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    15 2
    ایشان اصلا خجالت نمی کشد و شرم نمی کند و مثل همیشه مقصر راننده است. انگار همه ماشینها عقب عقب به هم زده اند و همه مردم را نادان فرض می کنند. آقایان دنبال منافع شرم آور خودشان هستند و انسانهای شریف و خانواده هایشان باید قربانی منافع این آقایان شوند. تمامی تلاششان را هم می کنند که یکدفعه انحصارشان در فروش خودرو در ایران خش برندارد و مردم مجبور باشند ارابه های مرگ را به قیمت گزاف از این کارخانجات و به قیمت بهترین اتومبیلها از آنها بخرند. براستی بچه ها و اقوام چه کسانی و چند برابر حد معقول در این کارخانجات مشغول به کار هستند که این مردم شریف باید با خونشان دستمزد سرسام آور آنها را بدهند.
  • حیدر IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    5 0
    اخ اخ خدا دیگه این بنده ات رو شفا بده... بی مرام میگه از عقب ضربه خورده ایربک فعال نشده اخه بی وجدان یعنی ما مردم دیگه اینقدر ساده ایم
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    4 0
    سطح iq اين بنده خدا بعيده به 50 برسه. خب اخوي اون چيزي که به عقب ماشين زده هم يه ماشين بوده ديگه..چرا ايربگ اون ماشين عقبيه باز نشده؟؟؟
  • امیر IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    2 1
    کار ب این تصادف ندارم کلا مکانیزم ایربگ ب دوستان شرح میدم در خودرو های داخلی یه سنسور به اسم سنسور ضربه پشت دیار جلو سپر هس باید دیاق بشکنه ضربه به سنسور بخوره ایربگ عمل کنه
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
      3 0
      خب توی تصویر سپر عقب و جلویی باقی نمونده . الان سیستمی که شرح دادید تصمیمش چیه ؟ آیا بنظر شما سنسورها صلاح ندونستن عمل کنن ؟
  • DE ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    3 0
    خب ما طوری ایر بگ را طراحی کردیم که فقط در تصادفاتی که شدت داسته باشند ایر بگ باز بشه الن که چیزی نشده ۴ تا خط به گلگیر و در و بشنه افتاده که با پولیش پاک میشن . حالابقیه شون را هم بیارین تا براتون با فتوشاپ مثل صحنه قبل از تصادف کنیم.
  • امیرمحمد IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    2 0
    خودروهای بی کیفیت مال من و شماست که دست‌مان به جایی بند نیست ‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس