کد خبر 1327106
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
جهش آمار ابتلا به کرونا در آمریکا و انگلیس

نرخ ابتلا به کرونا در آمریکا و انگلیس با جهشی بی سابقه روبرو شده و این کشورها بار دیگر شاهد افزایش آمار بستری شدگان هستند.

به گزارش مشرق، بیمارستان‌ها در آمریکا به طور خطرناکی شلوغ شده‎اند و افزایش موارد ابتلا به کرونا در جامعه این کشور با ابتلای کارکنان بخش‌های بهداشتی به ویروس کرونا ترکیب شده است.

به گزارش «نشنال نیوز»، این امر بیماران از همه نوع را در معرض خطر بیشتری قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: دولت بایدن بی‌کفایت است

یک پزشک در بخش مراقبت‌های ویژه مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، می‎گوید «ازدحام بیش از حد باعث افزایش مرگ و میر می‌شود.»

«داگ وایت»، استاد مراقبت‌های ویژه در دانشگاه پیتسبورگ، نیز می‎گوید «بسیاری از مراکز پزشکی آمریکا به قدری شلوغ هستند که اگر بیمار در یک بیمارستان اجتماعی کوچک نیاز به انتقال به مرکز دیگری برای دیالیز نجات دهنده یا مراقبت‌های پیشرفته حمله قلبی داشته باشد، ممکن است به دلیل کمبود تخت در دسترس، جانش را از دست بدهد.»

در سرتاسر این کشور، داستان‌های وحشتناکی در جامعه پزشکی از بیمارانی که در حمام اتاق بیمارستان خود پس از اینکه اکسیژن خود را برداشتند تا از تختشان خارج شوند و مرده پیدا شده‌اند، منتشر شده است.

انگلیس نیز روزانه تعداد زیادی از مبتلایان را ثبت می‌کند؛ انگلیس ۸۱ هزار و ۷۱۷ مورد دیگر ابتلا به کووید را گزارش کرده است.

به گفته کارشناسان، این در حالی است که ابتلاها نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهند و به گفته کارشناسان، پذیرش در بیمارستان‌ها در بخش‌هایی از این کشور کُند شده است.

با وجود اظهارات کارشناسان مبنی بر کاهش مبتلایان به کرونا، ۲۸۷ مورد مرگ و میر دیگر در شبانه روز گذشته در انگلیس ثبت شده است.

«سوزان هاپکینز»، مشاور ارشد پزشکی آژانس امنیت سلامت انگلیس، می‎گوید «هنوز نرخ بالایی از ابتلا در سراسر کشور وجود دارد؛ این نرخ در انگلیس یک نفر به ازای هر ۱۵ نفر است.»

از طرفی رسانه‌های دولتی چین در روز شنبه، کمتر از سه هفته مانده به بازی‌های المپیک زمستانی پکن، گزارش دادند که پکن، پایتخت چین، اولین مورد انتقال محلی ویروس کرونا اومیکرون را گزارش کرده است.

یک مقام مسئول در اداره کنترل بیماری این شهر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که آزمایش‌های آزمایشگاهی، جهش‌های خاص سویه اومیکرون را در این فرد پیدا کرده است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس