کد خبر 1327086
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
ترامپ: دولت بایدن بی‌کفایت است

رئیس جمهور سابق آمریکا روز شنبه اولین گردهمایی انتخابات میان دوره‌ای خود را در آریزونا برگزار کرد و از این فرصت برای انتقاد شدید از جو بایدن استفاده کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روز شنبه نخستین گردهمایی انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ را در ایالت آریزونا برگزار کرد و از این فرصت برای انتقاد شدید از جو بایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده استفاده کرد.

ترامپ در این گردهمایی به بیان ادعاهای خود درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ادامه داد.

بیشتر بخوانید:

از بین رفتن اعتماد آمریکایی‌ها به انتخابات، نهادها و دموکراسی

رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی خود در شهر فلورانس در ایالت آریزونا، درباره موضوعات زیادی از جمله همه‌ گیری ویروس کرونا، اقتصاد، سیاست خارجی و جرم و جنایت صحبت کرد.

ترامپ با اشاره به عملکرد دولت بایدن گفت: در واقع آنها بی کفایت هستند.

وی همچنین از این سخنرانی برای حمله به دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی بایدن، که در دوران دولت ترامپ نیز با او کار می‌کرد، استفاده کرد.

ترامپ افزود: بایدن او (فائوچی) را به این شخص تبدیل کرده است. او مثل پادشاه است، فائوچی پادشاه است.

بیشتر بخوانید:

تهدیدات ایران علیه ترامپ را جدی می‌گیریم

این اظهارات کمتر از یک هفته پس از آن است که فائوچی در سخنانی رند پل سناتور جمهوریخواه را متهم کرد که او را به دلیل انتقادات شدید علنی، در معرض خطر شخصی قرار داده است.

ولی در حالی که ترامپ درباره موضوعات دیگری بحث کرد، ادعاهای وی در مورد تقلب در انتخابات و تحقیقات در مورد حملات ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره نقش برجسته‌ای در سخنرانی اش داشت.

ترامپ کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای تحقیق درباره یورش مرگبار به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه را که از آن به عنوان "کمیته منتخب هک های سیاسی" یاد کرد، به شدت مورد انتقاد قرار داد و آنچه را که به عنوان رفتار غیرانسانی با کسانی که در جریان هجوم به ساختمان کنگره دستگیر شدند، محکوم کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در این باره گفت: چه اتفاقی برای آن افراد در آن زندان‌ها می‌افتد - چرا آنها این کار را با Antifa و Black Lives Matter انجام نمی‌دهند؟. دموکرات‌های حزبی بازداشت‌های نامحدود بدون محاکمه خود را جشن گرفتند.

ترامپ قرار بود یک کنفرانس خبری در Mar-a-Lago در پالم بیچ فلوریدا، برای بزرگداشت وقایع ۶ ژانویه در نخستین سالگرد این رویداد تاریخی برگزار کند، اما آن را لغو کرد و گفت که در تجمع آریزونا به این موضوع خواهد پرداخت.

این تجمع در حالی برگزار شد که جمهوریخواهان به طور فزاینده‌ای در آستانه انتخابات میان دوره‌ای در ماه نوامبر ابراز خوش بینی می‌کنند. آریزونا، به‌ویژه، میدان نبرد مهمی خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس