.

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد در آزمایش موشکی جدید این کشور، دو فروند موشک هدایت‌شونده از داخل قطار شلیک شدند و با دقت به اهداف خود اصابت کردند.

به گزارش مشرق، دولت کره شمالی روز شنبه گفت که یگان موشکی مستقر در راه آهن این کشور، در تمرین جدید خود برای شلیک، دو موشک هدایت شونده تاکتیکی به هدفی در دریای شرقی پرتاب کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که این واحد در استان پیونگان شمالی در مرز چین این رزمایش را با هدف «بررسی و سنجش مهارت و دقت» در فرایندهای عملیاتی خود برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این دومین آزمایش موشکی کره شمالی با استفاده از سکوی پرتاب ریلی از زمان آزمایش قبلی آن در ماه سپتامبر، و سومین نمایش قدرت این کشور در سال جاری میلادی است.

رسانه کره شمالی نوشت: «یگان [موشکی ریلی] صبح روز جمعه قبل از حرکت سریع به سمت محل شلیک، از ستاد کل ارتش دستوری برای انجام سریع مأموریت قدرت آتش دریافت کرد و با دو موشک هدایت شونده تاکتیکی اهداف تعیین شده در دریای شرقی کره را هدف قرار داد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «وضعیت رزمی این یگان نشان دهنده قدرت مانور و نرخ بالای ضربات در تمرین بود. موضوع راه‌اندازی سیستم عملیات موشکی ریلی مناسب در سراسر کشور و یافتن راه‌هایی برای تکمیل روش‌های جنگی سبک ما با موشک‌های ریلی مورد بحث قرار گرفت».

به نوشته کی‌سی‌اِن‌اِی، این رزمایش تحت نظارت افسران فرماندهی ارتش کره شمالی و مقامات برجسته آکادمی علوم دفاعی انجام شد.

روز جمعه بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دو پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

پیش از این، وزارت خارجه کره شمالی با بیان اینکه آزمایش‌های موشکی این کشور تمرینی برای دفاع از خود است، گفت تحریم‌های جدید آمریکا نشان‌دهنده نیات خصمانه واشنگتن برای انزوا و اختناق پیونگ‌یانگ است.

کره شمالی: آزمایش‌های موشکی جدید از دو قطار انجام شدند +عکس

کره شمالی: آزمایش‌های موشکی جدید از دو قطار انجام شدند +عکس

کره شمالی: آزمایش‌های موشکی جدید از دو قطار انجام شدند +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    طرح خوبی هست ولی اگه کشوری بتونه در حال حرکت شلیک کنه خیلی کار مهمی میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس