کد خبر 1326787
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
افزایش تعداد بیماران مبتلا به اومیکرون در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر میزان کل مراجعین سرپایی و بستری تفاوت نکرده، اما تعداد تست های مثبت افزایش یافته و این یک زنگ خطر است، از این رو تمام مراکز باید در حالت آماده باش قرار گیرند.

به گزارش مشرق، سعید کریمی، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، درباره سویه اومیکرون اظهار کرد: در حال حاضر میزان کل مراجعین سرپایی و بستری تفاوت نکرده، اما تعداد تست های مثبت افزایش یافته و این یک زنگ خطر است، از این رو تمام مراکز باید در حالت آماده باش باشند.

وی اضافه کرد: عنوان برنامه در دست اقدام وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، "طرح عدالت و تعالی نظام سلامت" است، چراکه فسلفه وجودی ما تکریم ارباب رجوع است و تمام توان ما باید در جهت ایجاد رضایت، افزایش عدالت و ارتقای کیفیت خدمات باشد.

وی افزود: علیرغم وجود محدودیت‌های منابع و مشکلات، ضمن بررسی ظرفیت‌ها باید به تمام منابع با دید افزایش بهره‌وری نگریست.

کریمی گفت: فسادستیزی در هر حوزه ای معنای خاص خود را دارد. در حوزه درمان، نظارت در تمام ابعاد باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتباربخشی که باید به صورت جدی دنبال شود، موضوع خود نظارتی نیز پیشنهاد ماست که در فواصل زمانی توسط مراکز و ستاد انجام خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت:  توزیع تمام تجهیزات پزشکی براساس سامانه دادپا خواهد بود. درخواست‌ها از طریق این سامانه برای ما ارسال شده و به شیوه علمی این توزیع صورت خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس