کد خبر 1326469
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
پلیس محسوس در جاده‌ها نامحسوس‌تر می‌شود

سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا درباره نقش پلیس در کاهش حوادث جاده‌ای، اظهار کرد: پلیس یکی از دستگاه‌هایی است که در کاهش حوادث ترافیکی دارای مسئولیت است.

به گزارش مشرق، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا درباره نقش پلیس در کاهش حوادث جاده‌ای، اظهار کرد: پلیس یکی از دستگاه‌هایی است که در کاهش حوادث ترافیکی دارای مسئولیت است، ۳۰ دستگاه در زمینه کاهش بروز تصادفات برابر قانون مسئولیت دارند.

وی گفت: ۹ دستگاه مانند هلال احمر، پلیس، اورژانس و ... نقش مستقیم در حوادث ترافیکی دارند و سهم پلیس در حوادث ترافیکی ۱۹ درصد ایجاد نظم، انضباط و ... از وظایف پلیس است اما مردم نیز خودشان در این زمینه وظیفه دارند، تا زمانی که مردم خودشان به وظیفه خودشان عمل نکنند پلیس نمی‌تواند اقدام موثری داشته باشد. چه قدر بگوییم کمربند ایمنی را ببندید؟ چه قدر بگوییم هنگام استفاده موتور از کلاه استفاده کنید؟

سردار هادیانفر تصریح کرد: ۷۰ درصد تصادفات در جاده‌های کشور اتفاق می‌افتد و به همین میزان در راه‌های اصلی شاهد بروز تصادفات هستیم و آنچه که وزارت راه همواره بر آن توجه داشته راه‌ها و محورهای اصلی بوده است درحالی که راه‌های فرعی و وستایی ما ایمن نیستند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ۱۲ درصد کشته‌ها در راه‌های روستایی رخ می‌دهد، ادامه داد: راه‌های روستایی فقط آسفالت شده‌اند اما حریم پرتگاه‌های مناسبی برای آن‌ها ایجاده نشده است.

وی با بیان اینکه خرابی دوربین‌های جاده‌ها در تصادفات جاده‌ای نقش دارد، خاطرنشان کرد: هرچه قدر بتوانیم دوربین‌ها را توسعه دهیم کارکردهای نظارتی بیشتر می‌شود دیگر نیازی به افزایش ظرفیت گشتی‌ها نیست. خرابی دوربین ها جزو مشکلاتی است که در کشور وجود دارد امیدواریم وزارت راه فکر عاجلی برای آن داشته باشد.

منبع:برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس