آمریکا بالاترین نرخ تورم را در ۴۰ سال گذشته تجربه کرد

آمارها نشان می‌دهد قیمت کالاها در آمریکا در دوازده ماه منتهی به دسامبر سال ۲۰۲۱ بیشترین رشد را در ۴۰ سال گذشته به ثبت رسانده است.

به گزارش مشرق، وزارت کار آمریکا شب گذشته اعلام کرد که قیمت کالاها در این کشور در دوازده ماه منتهی به ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، بیشترین رشد را در ۴۰ سال گذشته به ثبت رسانده است.

در بیانیه وزارت کار آمریکا آمده است که متوسط افزایش قیمت همه اقلام مصرفی در شهرهای این کشور از دسامبر سال ۲۰۲۰ تا دسامبر سال ۲۰۲۱ بیشترین رشد را از سال ۱۹۸۲ تا کنون به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید:

خبر بد بازار بنزین برای دولت آمریکا

گفته می‌شود آمارهای مربوط به این افزایش تورم به شدت مورد توجه بانک مرکزی فدرال آمریکاست، زیرا این بانک می‌خواهد زمان‌بندی نخستین افزایش نرخ بهره در این کشور از زمان شیوع ویروس کرونا را تعیین کنند.

پس از گسترش شیوع کرونا در آمریکا بانک مرکزی این کشور در ماه مارس سال ۲۰۲۰ نرخ بهره را به صفر تا ۰.۲۵ رساند و شاهد آن هستیم که این نرخ بهره تا ۲۰ ماه پس از آن هم پایدار بوده است.

اخیراً بانک مرکزی فدرال آمریکا گفته که می‌خواهد در سال ۲۰۲۲ سه بار نرخ بهره را افزایش دهد و گفته می‌شود نخستین مرحله از این افزایش بین ماه‌های مارس تا ژوئن انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    نگفتین نرخ تورم نیم درصد افزایش داشته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس