ویژه ها

بانیان کارنامه خسارت بار دولت قبل و عاملان مشکلات موجود، بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت هایی که به بار آورند، همچنان مشغول طلبکاری و پاک کردن صورت مسئله هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**تقطیع بیانات رهبر انقلاب در روزنامه اصلاح طلب

«حشمت الله فلاحت پیشه» از نمایندگان حامی دولت روحانی در مجلس دهم، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «مجموعه تحولات نشان می‌دهد که نگاه واقع‌بینانه بر فضای مذاکرات و پرونده هسته‌ای ایران غالب شده است. البته این اتفاق باید درگذشته رخ می‌داد که به دلایل مختلف رخ نداد. اینکه مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود عنوان کردند امکان مذاکره با دشمن وجود دارد نکته مهمی است».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه با دشمن نیز می‌توان مذاکره کرد به‌ منزله یک گشایش راهبردی برای دیپلمات‌های ایران بود».

تقطیع بیانات رهبر انقلاب در روزنامه اصلاح طلب/ گلایه حامیان تز آبگوشت بزباش از مهاجرت

این نماینده سابق مجلس و این روزنامه اصلاح طلب، بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را تقطیع و تحریف کرده اند. مقام معظم رهبری- ۱۹ دی ۱۴۰۰- در دیدار تصویری با مردم قم فرمودند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد».

رهبر انقلاب در بیانات مذکور از یکسو تاکید می کنند که می توان در مقطعی با دشمن مذاکره کرد و همزمان تصریح می کنند که تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو، جزو اصول انقلاب است. این در حالی است که این نماینده سابق و این روزنامه اصلاح طلب، این بخش از بیانات را تقطیع و تحریف کرده است.

رهبر معظم انقلاب- ۸ خرداد ۹۸- صراحتا اعلام کردند که «ما در مورد هر موضوعی مذاکره نمی کنیم و موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب همچون توان دفاعی کشور نمی توانند موضوع مذاکره باشند...موضوعاتی همچون مسائل دفاعی، قابل مذاکره نیست. مذاکره در این مسائل دو کلمه خواهد بود، طرف مقابل می گوید ما این موارد را خواستاریم و ما هم می گوییم "نه" و تمام می‌شود».

با اینکه مقام معظم رهبری پیش از این صراحتا مذاکره درباره توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران را خط قرمز اعلام کردند و اکنون نیز صراحتا اعلام کردند که «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو، جزو اصول انقلاب است» با اینحال جریان تندرو اصلاح طلب بارها و بارها مسئله مذاکرات موشکی و منطقه ای را عنوان کرده و حتی پیشنهاد شرم آور «کاهش بُرد موشک های ایران برای کسب رضایت آمریکا و اروپا»! را نیز مطرح کرده است.

** گلایه حامیان تز آبگوشت بزباش از مهاجرت و مهجوریت

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «مهاجرت، مهجوریت» به قلم «محمد مهاجری» فعال اصلاح طلب نوشت: «بخواهیم یا نه، خوش‌مان بیاید یا نه، بپذیریم یا نه، عده‌ای از ایرانیان ـ چه نخبه، چه پولدار، چه کاربلد و چه آدم عادی ـ از ایران رفته‌اند و عده‌ای هم در حال بستن چمدان‌های‌شان هستند.   اگر کرونا نبود شاید خیلی‌های دیگر هم رفته بودند. هنوز هم تب رفتن سرد نشده. وجه شباهت همه اینهایی که می‌روند ناراحتی از زندگی در وطن است».

وی در ادامه نوشت: «اما گروه دیگری در کشور هستند که قصد مهاجرت ندارند. شاید روزی چنین سودایی در سر داشته‌اند اما حالا دیگر ندارند. بعضی‌شان اصطلاحا نخبه‌اند؛ سواد دارند؛ استادند؛ پزشکند؛ مهندسند؛ هنرمندند؛ کارآفرین‌اند؛ سرمایه‌دارند و ... شاید درست‌تر این بود که برای آنها فعل ماضی به‌ کار می‌بردم مثلا می‌نوشتم نخبه بودند؛ باسواد بودند و ... آنها اما جلای وطن نکردند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اینها دیگر مهاجرت نمی‌کنند، بلکه "مهجوریت" می‌کنند. نتیجه این حالت، افسردگی است. اگر امورات معیشتی‌شان نگذرد که بدتر. هم افسرده می‌شوند و هم عصبی.   از جایی در خارج که فکر می‌کردند، می‌توانستند در آن زندگی کنند مانده‌اند و از داخل هم رانده شده‌اند. اینها خیلی زود، هم‌پرونده می‌شوند با خیل آدم‌ها و به‌ خصوص جوان‌هایی که به هر دلیل سودای مهاجرت ندارند، اما در گرداب مهجوریت دست و پا می‌زنند. خودشان را «از چشم افتاده» حس می‌کنند، تحویل گرفته نمی‌شوند؛ در سرنوشت جامعه بازی‌شان نمی‌دهند و بلکه بدتر، از بازی بیرون‌شان می‌کنند. این گروه اگر افسرده شوند یک خطر بزرگ برای جامعه‌اند، اما اگر روزی کارد به استخوان‌شان برسد، به تهدید امنیتی تبدیل می‌شوند. کمی مهربانی، اندکی تساهل و تسامح، مقداری رفاقت و ذره‌ای "خودی" دیدن‌شان می‌تواند کمی تا قسمتی حال‌شان را بهتر کند. هنوز وقت هست».

تقطیع بیانات رهبر انقلاب در روزنامه اصلاح طلب/ گلایه حامیان تز آبگوشت بزباش از مهاجرت

بانیان کارنامه خسارت بار دولت قبل و عاملان مشکلات موجود، بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت هایی که به بار آورند، همچنان با توهین به فهم وشعور مردم، مشغول طلبکاری و پاک کردن صورت مسئله هستند.

«خودکفایی کشاورزی مزخرف است»، «واردات به مراتب برای ما ارزان‌تر تمام می‌شود... انتظار داریم کشاورزان عزیز ما را درک کنند»، «من به برخی از شرکت‌ها پیشنهاد واردات مدیران خارجی را دادم»، «دلیل سفرم به آلمان، جراحی پیچیده گوش است، تکنولوژی این عمل ۸۰ سال دیگر به ایران می‌رسد»، «آمریکا می‌تواند با یک بمب، تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیندازد»، «قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه‌سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم»، «نمی‌توانیم مقابل این قدرت‌های بزرگ بایستیم آن هم با شعارهایی که توخالی است». این موارد، تنها بخشی از اظهارات وزرا و مقامات ارشد دولت روحانی در سالهای گذشته است.

این دیدگاه غلط، عقیم و بی‌فایده می‌گوید «ما نمی‌توانیم؛ رونق و پیشرفت اقتصادی تنها و تنها با نگاه به بیرون از مرزها امکان‌پذیر است». این در حالی است که تمام کشورهایی که امروزه حرفی برای گفتن در هر عرصه‌ای دارند، جز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی خود به این جایگاه نرسیده‌اند. این همان روشی است که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان «اقتصاد مقاومتی» نام برده اند.

طیفی که توانایی و استعداد جوانان عزیز و نخبه ایرانی را در حد طبخ «قرمه سبزی» و «آبگوشت بزباش» می بیند و مدعی است که خودکفایی مزخرف است و باید مدیر از خارج وارد کرد و مدیران نجومی را باید حلوا حلوا کرد و...کاری جز خودتحقیری و مایوس کردن مردم ندارد.

بخشی از جریان اصلاح طلب از آغاز به کار دولت رئیسی تاکنون، پروژه یأس آفرینی و ناامیدکردن مردم از بهبود اوضاع را کلید زده اند. نکته قابل توجه اینجاست که مجریان این پروژه، دقیقا همان بانیان مشکلات موجود هستند. جماعتی که با ساخت پالایشگاه و نیروگاه مخالف است و مخالف شایسته سالاری و بکارگیری جوانان نخبه و متخصص است و «ژنرال های خودخوانده» و «آقازاده های گردن کلفت» را تقدیس می کند.  

** تقلای بانیان مشکلات موجود برای ضربه به دولت

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «گمانه زنی درباره اولین خروجی کابینه سیزدهم» نوشت: «وزیر بهداشت دولت سیزدهم احتمالا در کمتر از پنج ماه از آغازبه‌کارش مجددا باید برای کسب رأی اعتماد به بهارستان برود. هرچند خاندوزی، وزیر اقتصاد، گزینه محتمل برای اولین استیضاح بوده و هست و ممکن است یک‌باره نام او به‌عنوان اولین وزیر در دولت سیزدهم که برای جلب رأی اعتماد مجددا به بهارستان برود شنیده شود. ‌البته اینکه این دو به اندازه آخوندی در کسب اعتماد چندباره مجلس، خوش‌شانس باشند، دور از ذهن است و فعلا وزنه عدم اعتماد به وزیر بهداشت و وزیر اقتصاد در روز استیضاح سنگین‌تر است».

تقطیع بیانات رهبر انقلاب در روزنامه اصلاح طلب/ گلایه حامیان تز آبگوشت بزباش از مهاجرت

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده، متوسط ماهیانه صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم ۱۶ درصد بیشتر از متوسط ماهانه در چهار ماه آخر دولت قبل و ۳۵ درصد بیشتر از میانگین هشت سال عملکرد دولت روحانی است.
همچنین براساس گزارش بانک مرکزی در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ (از فروردین تا آذر)، ۴۰ میلیارد دلار به بازار عرضه شده و این در حالی است که در طول سال ۱۳۹۹ این رقم در مجموع ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.  همچنین گزارش‌های مرکز آمار حکایت از آن دارد که رشد نرخ تورم ماهانه در ماه‌های اخیر سیر نزولی داشته است.

افزایش صادرات روزانه نفت و میعانات گازی، دسترسی به بخشی از منابع ارزی در کشورهای خارجی، عضویت ایران در پیمان اقتصادی شانگهای، واردات حدود ۱۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور، امضا و اجرای قرارداد سوآپ گازی میان‌ترکمنستان، ایران و آذربایجان، افزایش ارتباطات اقتصادی با همسایگان، عملیاتی‌سازی پروژه خط آهن شلمچه- بصره و پروژه خط آهن اسلام‌آباد- تهران- استانبول و... تنها بخشی از اقدامات ایران در ماه‌های اخیر است.

با اینحال، بخشی از جریان اصلاح طلب با انکار موفقیت ها و کوچک نمایی نقاط قوت و بزرگنمایی نقاط ضعف، در پی ضربه زدن به دولت و سنگ اندازی در مسیر خدمت به مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    19 0
    یعنی هرچه از اصطلاح طلب جز بزدلی نفاق خناس شیطنت خباثت وطن فروشی ناموس فروشی ندیدیم
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      14 0
      در خرَدورزی فلاحت پیشه همین بس که در اوج جنگ بر علیه داعش در سوریه که با درایت و ابتکار شهید سلیمانی نیروی هوایی روسیه برای پشتیبانی نیروهای مقاومت وارد صحنه نبرد شد، این نابغه (فلاحت پیشه) برضد سوخت گیری مجدد بمب افکن های روسی در پایگاه هوایی نوژه که برای حمل مهمات بیشتر با سوخت کمتری از پایگاه مبدأ به پرواز درمی آمدند، بیانه داد و عملاً به سود داعش موضع گرفت!!!
  • ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    13 0
    غربگراها و در حقیقت پادوهایی وطن فروش آمریکا دارند توی دولت نفوذ میکنند با عوامل دست چندم خودشون.چرا وطن فروش یه نگاه به جریده های این طیف که بلندگوی همون بی بی سی و من و تو و سعودی اینترنشنال در داخل هستند بندازید.مرگ نا امیدی سیاهی به مردم میفروشند برای تسلیم و تکه پاره شدن و بی معنی شدن ایران و انقلاب اسلامی.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    12 0
    تمام حرهای اعتماد در مورد مهاجرت به خودش اطلاق می شود. بیچاره ها که روزگاری کاره ای بودند و همه کاره بودند آنچنان گندی به خودشان و کشور زدند و آنچنان خیانتی در همه زمینه ها مرتکب شدند که پس از تودهنی خوردن اساسی از مردم اکنون باید مهجور در گوشه ای بنشینند و از جیب این و آن گدایی کنند و متلک و مزه بپرانند.
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    5 0
    چه قدر باید بی.... باشی که کاهش چشمگیر امار فوتی های کرونا رو با کشته های جاده ای سیاه نمایی کنی، در ضمن طبق حقیقات رسمی کشته های رانندگی ایران بسیار زیاد به خاطر رانندگی ناشیانه است، پدر بنده از سال ۸۶ ماشین داره و تاحالا جز چند خراش جزئی تصادفی نداشته
  • ایرانی اصیل IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    9 0
    صد رحمت به حیوان در مقایسه افرادیی مانند فلاحت بیشه و همه این تفکر اصلاح طلبان که کاملا اسباب بازی های منافقین هستند.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    5 0
    - افراد مؤمن بايد اهل تحقيق و بررسى باشند، نه افرادى زودباور و سطحى نگر. «يا ايّها الّذين آمنوا... فتبيّنوا»
  • محمد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    5 1
    به آن آقای محمدرضا باهنر که از نیروهای با سابقه انقلاب و همشهری آقای هاشمی است و خیلی چیزها را خیلی خوب می داند از قول من بگویید که: اگر برخی یاران انقلاب به هاشمی جفا کردند؛ ایشان هم به گفته خودش نه ساده لوح بود و نه دست و پا چلفتی و او و یاران و دست پرورده های او هم به بسیاری از یاران انقلاب جفا کردند. فقط فرقش این است که این آقایان راه و رسم و فوت و فن جفا کردن را خوب بلد بودند؛ خیلی ها را از اسب پیاده کردند ولی اگر به خواسته هایشان نرسیدند کار خود خدا بود شک نکنید جناب محمد رضا باهنر بزرگوار!!
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    7 2
    بزرگ واران مشرق چه دلیلی دارد که صحبت هم فکران تقی زاده ها و رزم آرا ها را که چون خودشان ضعیف هستند، فکر می کنند که سایرین هم ضعیف هستند؛ انتشار می دهید؟ آن ها به دنبال نا امید کردن مردم از یک زندگی واقعی در حال رشد هستند.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    11 0
    این روزینامه "آرمان هاشمی" (ارگان فائزه و دارودسته شیخ ) خیلی آماتوره. بابا حداقل 2زار آبرو برای خودتون باقی بگذارین.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    10 0
    اصلاح طلبان کسانی هستند که به قول مسؤل محترم روزنامه ی کیهان؛ برای دشمن کوچه باز می کنند.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    8 0
    اصلاح طلبا انقدر فضایی حرف میزنن، اگه بجای سیاست به نوشتن داستان های هری پاتر مشغول میشدن، موفق تر بودن!
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    2 0
    مشرق جان به تیتر درشت آرمان ملی دقت کرده اید؟ یعنی جاده ها هم به خاطر واکسن نا امن شده اند؟ پناه بر خدا
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    فلاحت پیشه سخنان رهبری را نفهمیده و دچار آلزایمر شده است
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    مهاجری مصداق ضرب المثل کافر همه را به کیش خود پندارد
  • تک سوار DE ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    همون کاری رو بکنید که ظریف با شما کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس