سرلشکر سلامی نمایه

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما در تقاطع کرونا، تحریم، تهدید و ارعاب نظامی و حتی خشکسالی و در این شرایط با این بیماری درگیر بودیم؛ دشمن این بیماری را در ایران به یک میدان جنگ تبدیل کرد.

به گزارش مشرق، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تجلیل از دست‌اندرکارانِ طرح بسیج ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با کرونا که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: فضای جامعه ما این ایام سرشار از عطر و رایحه‌ی دل‌انگیز شهادت و شهیدان بزرگ اسلام و وطن عزیزمان است. ایام شهادت مظهر فضائل عالم گنجینه تمام ناشدنی برکات فاضله‌ی الهی در رخسار یک زن که او میزان معصومیت آفرینش و معیار پاکی‌ها و درخشش کمالات است، او فرزند رسول خدا(ص) و همسر اول امام مسلمین و ام الائمه، حضرت فاطمه زهرا(س) است. همچنین ایام شهادت سردار رشید و پرافتخار و جاودان سپاه اسلام شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی و یاوران و همرزمان این شهید بزرگ است که در سپهر افتخارات عالم اسلام همانند یک خورشید تا ابد خواهد درخشید.

وی افزود: امروز در این فضای معنوی، میزبان شهیدان والامقام و حیات‌بخش جامعه هستیم، کسانی که بر حیات ظاهری خود خط کشیدند تا جامعه حیات پیدا کند و این شهیدان حیات‌بهش هستند؛ شهیدان مدافع سلامت جامعه.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: قرآن کریم از حقایق سخن می‌گوید و حقایق هستی را توصیف می‌کند و به انسان رویت ملکوتی می‌بخشد؛ همانگونه که به حضرت ابراهیم علیه السلام بخشیده شد و با منطق حق سخن می‌گوید. کتابی است که با منطق حق سخن می‌گوید؛ و درباره این شهیدان در سوره مائده می‌فرماید «اگر کسی یک انسان را احیا کند، به مانند کسی است که جامعه انسانی را احیا کرده است»، هر پرستار و پزشکی که یک انسان را از مرگ نجات می‌دهد، حقا همه بشریت را نجات می‌دهد. خلقت انسان از حضرت آدم آغاز شده است و این کثرت روزافزون مربوط به نقطه آغازین خلقت انسان است پس یکی می‌تواند معادل همگان باشد؛ در این نگاه، این جزو مقدس‌ترین کارهاست. خداوند متعال جماعت شهیدان را صاحب حیات جاودان و نزد خود روزی‌خوار قرار داده است. خانواده‌های شهیدان حیات شهدای خود را احساس می‌کنند.  

سرلشکر سلامی عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) درباره مجاهدان راه خدا فرمود که «جهاد دری از درهای بهشت است که به روی بندگان خاص خدا باز می‌شود»؛ خانه‌ی شهیدان دروازه بهشت و مقدس و مطهر و معطر است. صبر خانواده‌های شهدا بر شهادت آنان، کمتر از شهادت نیست. خداوند شفا می‌دهد و خدا این شفابخشی را به پزشک و پرستار تفویض می‌کند و دست طبیب و پرستار دست خداست. هیچ چیزی در عالم زیباتر از این واقعه نیست که یک پزشک و پرستار برای احیای جان بیمار، جان خود را نثار می‌کند؛ باید به این شهیدان افتخار کرد.  

وی با بیان اینکه شهیدان نه فقط برای خانواده خود بلکه برای یک ملت افتخار آفریدند، تصریح کرد: با فداکاری از سختی‌ها و بحران‌ها عبور کرده‌ایم و حوادث بزرگ را پشت سر گذاشته‌ایم، حوادثی که به‌تنهایی می‌تواند یک ملت را از بین ببرد و عزت آن را بگیرد. ملت ما در پرتو رهبری‌های نایب امام زمان(عج) سختی‌ها را به موفقیت‌های بزرگ تبدیل کرده است؛ جوانان در دفاع مقدس به استقبال خطر رفتند و از مرگ نترسیدند و جای مرگ و زندگی را عوض کردند. شهادت را اوج جاودانگی یافتند و فداکارانه زیر رگبار آتش حرکت کردند؛ آنان هم خانواده و همسر داشتند اما وقتی متوجه شدند آرمان‌های یک ملت در معرض خطر است، از این زیبایی‌ها چشم پوشیدند با خدا معامله کرده و روی زمین افتادند تا ما بایستیم. این حقیقت است و پیکرها از بین می‌رفت اما اجازه نمی‌دادند دشمن حرکت کند. اگر آن فداکاری‌های جاودانه نبود، امروز سرنوشت ما مثل برخی کشورها بود؛ امروز هم همین‌گونه است، اگر اطبا و پرستاران فداکارانه به میدان این ویروس خطرناک که مانند سلاح کشتار جمعی به جان بشریت افتاده نمی‌رفتند و جسم و جان عزیز را در مقابل خطر قرار نمی‌دادند، امروز جامعه ما با مشکلات فراوان مواجه می‌شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: کرونا مانند یک سلاح کشتار جمعی است؛ میکروب‌های مُسری در سلاح‌های کشتار جمعی وجود دارد که در زرادخانه‌های دشمنان ما هم فراوان است اما این ایثار، قلب وسیع و روح بخشنده آن چیزی است که ما را در میدان مقابله با این بیماری در جهان مفتخر کرده است. ما در تقاطع کرونا، تحریم، تهدید و ارعاب نظامی و حتی خشکسالی و در این شرایط با این بیماری درگیر بودیم؛ این بیماری همه‌جا یک واقعیت طبیعی است اما دشمن این بیماری را در ایران به یک میدان جنگ تبدیل کرده ومی‌خواستند ما در مقابل این بیماری کرنش کنیم و شکست بخوریم، این آرزوی آنان بود و اوایل این بیماری که هنوز به کشور آن‌ها نرفته بود، شیپور شادی می‌نواخت که ایران نمی‌تواند از پس این بیماری بر آید ولی عملکرد ما مشخص است. به پیشرفته‌ترین کشورها بنگرید و اوج و حضیض‌های این بیماری خود را نشان داده است؛ کدام کشور درخشیده است و چه کسانی عقب مانده است؟ نمی‌خواهیم زخم زبان بزنیم و می‌خواهیم از شکوه عمل مردم‌مان بگوییم و از وجودشان تشکر کنیم.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: جامعه پزشکی ما از پس این جنگ بر آمده و راز این موفقیتِ شگفت‌انگیز اسلام و ولایت است. رهبری معظم انقلاب ما را منسجم کرد و کشور تجلی ایثار شد. شهادت یک مفهوم زینتی نیست و فقط اسلام است که می‌تواند این‌چنین روح فداکاری و ایثار را ایجاد کند و در پرتو این حقیقت عمل کردیم و به آینده درخشان فکر می‌کنیم. من از سپاه سخنی نمی‌گویم چون خودم خادم آنان هستم؛ دست همه دست‌اندرکاران این عرصه و خانواده‌های این شهیدان را می‌بوسم و از بسیجیان تشکر می‌کنم. این عزیزان شب و روز در عرصه بودند و برای مردم، به‌مانند خانواده‌های خود دل‌سوزاندند.  

وی اظهار داشت: بسیجیان اجازه ندادند که بحران معیشت پس از کرونا مردم ما را آزار دهد؛ ما فقط به امنیت نمی‌اندیشیم، ایمنی‌ای زیباست که با آسایش همراه باشد. ما اعتلا، عزت و شکوه حیات مردم‌مان را می‌خواهیم. مهم نیست ما چه می‌شویم، مردم‌مان برای ما مهم هستند. جامعه نجات یافت و با افتخار از جهاد بزرگ در عرصه سلامت سخن می‌گوییم. از تمام خادمان عرصه سلامت کشور تشکر می‌کنم که تصویری دل‌انگیز از جامعه پزشکی ساختند و فضیلت، شرف، غیرت، ایثار و وفاداری به ملت اسلام را این‌چنین تجلی بخشیدند.  

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر این تنوع گونه‌های واکسن در کشور ساخته نشده بود، شاید به ما واکسن نمی‌دادند ولی امروز دست‌مان پر است و زبان‌مان زبان التماس نیست و زبان عزت است؛ این برای یک ملت کافیست. ما خطرات سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم و اما بعضا سختی‌ها بعضا کافیست؛ با صبر و استقامت پیش می‌رویم.  

سرلشکر سلامی گفت: چون این بیماری چهره عوض می‌کند و تغییر رفتار دارد؛ هنوز چیزی تمام نشده و به فرماندهان سپاه می‌گویم که در میدان بمانند و وزارت بهداشت در خط مقدم است و ما در کنار آن‌ها و مردم می‌مانیم. هر نقطه‌ی کوچکی که از کشور آسیب می‌بیند، همه کشور همان نقطه می‌شود. وقتی در کشور سیل و یا زلزله می‌آید، از همه کشور نیرو می‌آید؛ من این تنوع را دیروز در کنارک دیدم که از همه جا مردم آمده‌اند. وقتی ملتی این‌چنین است آسیبی نمی‌بیند؛ حوادث بزرگ هستند ولی ملت ایران بزرگ‌تر هستند.  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • سعید IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 11
    مرحبا سردار سلامی!
  • ناشناس IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    والا معیشتی نمونده دیگه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس