سردار غلامرضا سلیمانی

رئیس سازمان بسیج گفت: جبهه مقاومت با تأسی از دفاع مقدس توانسته ارتش‌های بزرگ را شکست دهد که نمونه‌های آن را در لبنان و فلسطین، سوریه، عراق و یمن شاهدیم؛ امروز مکتب دفاعی جدید و ‌متعالی و انسان‌ساز با

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در ‌چهارمین همایش سراسری راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته ملت ما خیانت جبران‌ناپذیری متحمل شده است؛ این خیانت هم ‌مربوط به حادثه نظامی‌ است که در شهریور 1320 در کشورمان روی داد و بواسطه آن ‌کشورمان از شمال توسط روس‌ها و از جنوب توسط انگلیسی‌ها اشغال شد؛ هر چند حافظه تاریخی ملت ‌ما هیچگاه آن وقایع را فراموش ‌نمی‌کند اما این سوال مطرح است که چرا کشورمان اشغال شد.

وی‌افزود: تشکیل ارتش ‌نوین موضوعی است که در داخل و خارج از کشور ‌آن را به عنوان ‌برجسته‌ترین اقدام رضاخان عنوان می‌کنند؛ هر چند رضاخان 100 هزار نفر را در قالب لشکرهای مختلف تشکیل داد اما این تعداد نیرو در زمان اشغال کشور توسط روس‌ها و انگلیس‌ها در شهریور 1320 یک ‌تیر هم در مقابل اشغالگران شلیک‌ نکردند و فقط چند تن از سربازها به تبعیت از علما چندین ‌ساعت مقابل اشغالگران روسیه مقاومت کردند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: حال اگر این وقایع را با آنچه در دفاع مقدس روی داد مقایسه کنیم، به اهمیت آنچه در آن دوران حماسه‌ساز روی داد، بیش از گذشته پی‌ می‌بریم و جهاد تبیین و روایت دفاع مقدس اهمیت دوچندان می‌یابد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس با هنر امامت و ولایت، عاشورا را در آن دوران بازسازی کرد لذا هرکدام از وقایع دفاع مقدس حدیث مفصلی دارد که باید به شکلی دقیق و مستند بازگو شود؛ چرا که تضمین‌کننده آینده کشور و ملت در برابر دشمنان خواهد بود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت با تأسی از دفاع مقدس توانسته ارتش‌های بزرگ را شکست دهد که نمونه‌های آن را در لبنان و فلسطین، سوریه، عراق و یمن شاهدیم؛ بر این اساس باید گفت که امروز مکتب دفاعی جدید و ‌متعالی و انسان‌ساز با الگوگیری از دفاع مقدس در منطقه بوجود آمده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌ادامه داد: رژیم‌های تروریست‌پرور قصد دارند با استفاده از فضای مجازی وقایع دفاع مقدس را آن‌گونه که می‌خواهند تحریف ‌کنند و با تولید محتوایی که در این محیط انجام می‌دهند وقایع انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت را آنگونه که می‌خواهند روایت‌سازی کنند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل سازمان بسیج مستضعفین از فعالیت‌هایی که در رابطه با بیان حقایق انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت صورت ‌می‌گیرد، حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس