صادرات ۹ ماهه از مناطق آزاد به ۲۰ میلیارد دلار رسید

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:بر اساس گزارش دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد انجام شده است.

به گزارش مشرق، سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۱۹ دی ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در نشست امروز دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گزارشی از مشکلات این مناطق ارائه کرد که طبق این گزارش مناطق آزاد سکویی برای صادرات بوده و از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ میلیارد دلار صادرات و یک میلیارد دلار واردات صورت گرفته است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات سرمایه گذاری نیازمند مشوق‌ است، افزود: حکمرانی واحد در مناطق آزاد یکی از ضروریات است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور، ادامه داد: با مدیریت واحد می‌توان از ظرفیت مناطق آزاد به درستی استفاده کرد زیرا با اجرای سلیقه‌ای و قوانین متناقض، فعالیت برای سرمایه گذاری سخت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مقرر شد بسته‌ای پیشنهادی از سوی شورای مناطق آزاد به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شود تا بتوان به درستی از سرمایه گذاران در این مناطق حمایت کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به کمیسیون بود که برخی از این پیشنهادات مورد رسیدگی قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    چی تولید کردن ۲۰ میلیارد صادر شده؟؟؟؟ خام فروشی؟؟؟
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ
  • قاسم IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    این آقای محمد فقط دنبال مطرح کردن خودش هست به هر قیمت و در هر خبرگزاری . آقای محترم بی صدا کار کن . صدای لازم را از تریبون مجلس شنیدیم . آبادان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس