سردار حاجی زاده: ایران قدرت اول موشکی و پهپادی منطقه است

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه محرومیت و مشکلات اقتصادی مردم از جمله مسائلی بود که ذهن شهیدسلیمانی را مشغول کرده بود گفت: حاج قاسم مخالف دیپلماسی نبود، بلکه مخالف وابستگی و سازش بود.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از همرزمان و دوستان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان اقدامات شهید سلیمانی و چرایی هراس دو چندان دشمن بعد از شهادت ایشان از راه و مکتب ایشان پرداخت و گفت: جبهه‌ استکبار، یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، کشورهای مرتجع عرب و رژیم صهیونیستی نقشه‌های سنگینی برای منطقه کشیده بودند. هدف اینها این بود که می‌خواستند منطقه را تحت سیطره و سلطه خودشان دربیاورند و حاکمان منطقه را تضعیف یا از خود و یا نابود کنند یعنی کشورهای بی‌سر، بی‌ارتش، بدون قوای نظامی و قدرت دفاعی درست کنند.

بیشتر بخوانید:

اسرار حاج قاسم به روایت سیدحسن نصرالله

سردار حاجی‌زاده افزود: در دهه‌ اخیر ویروسی به نام ویروس گروه‌های تکفیری و داعش درست کردند. سرعت شیوع این ویروس در منطقه از سرعت ویروس کرونا خیلی بالاتر بود. سردار سلیمانی فرمانده‌ میدانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نقشه‌ اینها را نقش بر آب کرد. اتفاقاً این طور نبود که صرفاً تهدید و حمله را دفع کند، تهدید را با تیزبینی و تیزهوشی و هدایت و راهبری مقام معظم رهبری تبدیل به فرصت کرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های منحصر به فرد شهید سلیمانی افزود: ویژگی‌هایی که ما برای حاج قاسم قائل هستیم عبارتند از اخلاص، صداقت، وفاداری، انقلابی بودن، جهادی بودن، شجاعت، مقاومت، استقامت در مقابل سختی‌ها، فداکاری، نوع‌دوستی و اخلاق، معنویت، عشق به شهادت، حساسیت به حدود شرعی، استکبارستیزی، تعهد، ایمان، از دید من ایشان همه‌ این ویژگی‌ها را داشت ولی آن چیزی که برجسته بود و قله‌ این ویژگی‌ها بود که در واقع نقش هدایتگر را دارد قله ولایت‌مداری بود. ولایت‌مداری مراتب دارد. ایشان در بالاترین مراتب ولایت‌مداری بود.

سردار حاجی‌زاده گفت: در جلسه مواردی را داشتیم که حاج قاسم مخالف صد درصد موضوعی بود ولی موقعی که معلوم می‌شد نظر رهبر معظم انقلاب چیز دیگری است، از آن لحظه به بعد نظر خود را کنار می‌گذاشت. این یک ویژگی برجسته حاج قاسم بود.

فرمانده نیروی هوا فضا سپاه با اشاره به اینکه در برخی کشورها چون ندارند قهرمانان افسانه‌ای درست می‌کنند اما ما غرق در قهرمانان بزرگ هستیم تصریح کرد: الآن چیزی که خیلی مهم است هزاران و میلیون‌ها جوان و مرد و زن حداقل در داخل ایران داریم که عاشق حاج قاسم هستند و می‌خواهند ببینند نقش‌شان در این قضایا چه می‌تواند باشد و چگونه می‌توانند راه حاج قاسم را بروند. ما باید به این پاسخ دهیم. اعتقادم این است که هر کسی از ایرانیان، مرد و زن، جوان و پیر، هر کسی در هر شغل و کاری که هست، در هر مسئولیتی هست می‌تواند تلاش کند خودش را در آن کار تبدیل به حاج قاسم کند. این شدنی است. فکر می‌کنید فقط یک فرمانده می‌تواند حاج قاسم شود. فرض کنید رئیس‌یک کارخانه، بانکدار، مغازه‌دار، تاجر... نمی‌تواند حاج قاسم شود؟ می‌توانند حاج قاسمِ کار خودشان باشند.

سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بیان دغدغه‌های حاج قاسم خارج از مدیریت نظامی پرداخت و گفت: آنچه من در صحبت‌ها و مسائلی که ذهن ایشان را مشغول کرده بود می‌دیدم «مردم» بود و مشکلات اقتصادی و محرومیت‌ها و مشکلاتی که دارند. در مقاطعی تصوّر ایشان این بود که از کار نظامی جدا شود قبل از اینکه به سپاه قدس برود. او گفت اگر منطقه‌ای را به من بسپارند روی بحث آبادانی آن کار می‌کنم. از دولت بودجه هم نمی‌خواهم. عمران و آبادانی و مسائل اقتصادی در نظر ایشان به‌خاطر این بود که مردم در آسایش زندگی کنند و مشکلاتشان به حداقل برسد. این خیلی او را نگران می‌کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین درباره برخی ادعاها و اظهارات حاشیه‌ای به ویژه بعد از شهادت ایشان از جمله اینکه حاج قاسم موافق برجام یا بازوی سخت‌افزاری نظام در تحقق برجام بود، گفت: اگر واقعا چنین بود، چرا آقای ظریف در آن فایل صوتی گفتند ایشان به مسئله‌ دیپلماسی ضربه زده است؟! حاج قاسم مخالف دیپلماسی نبود. ایشان مخالف وابستگی و سازش بود و به دولت قبل می‌گفت از این راه به جایی نمی‌رسید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    16 0
    همین امروز برجام را پاره کنید
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 0
      بابت برجام هزینه دادیم باید حداقل به تعهدات عمل کنند
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      2 0
      اگه آمریکایی ها برجام رو پاره کنن ما آتش میزنیم .
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست. در ضمن ذیرش پروتکل الحاقی برای پرستیژ ابرقدرتی مان و هم برای جان دانشمندان نمان خطر ناک است.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 1
    حاج قاسم بصیرت داشت
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 0
    دولت حسن روحانی فقط دنبال : رانت - زدوبند - اشرافی گری و دزدی بود . وزیر خارجه اش ( ظریف ) و معاونش ( عراقچی ) هم فقط بدنبال خانمها : موگرینی - اشتون - وندی شرمن و گرفتن 500سکه طلا بودند .
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 0
    لعنت خدا بر حسن روحانی ملعون و دولت دزدش .
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 0
    تا اخر بروید وحربه دست غربگداها ندهید ولی مواظب باشید باج نگیرند وزیر بار زور نروید خدا کمکتان میکند
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    با شهادتش اثبات کرد سازش پذیر و وابسته نیست
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند؛ آنجایی که ضربه نمی‌زنند، آنجایی است که امکانش را ندارند؛ هر جا امکان داشته‌اند ضربه زده‌اند؛ این تجربه‌ی بسیار مهمّی است. مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول کرد و منوط کرد،‌ چون قطعاً شکست می خورَد، قطعاً ضربه می خورَد. هر جایی که کارهایمان را منوط کردیم به همراهی غرب، ناموّفق ماندیم؛ هر جایی که بدون اعتماد به غرب، خودمان قد عَلَم کردیم و حرکت کردیم موفّق شدیم. در قضیّه‌ی هسته‌ای، آمریکایی‌ها انصافاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند؛ واقعاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند: جلوی چشم همه از برجام خارج شدند، حالا جوری حرف می زنند انگاری که ایران از برجام خارج شده، و جوری طلبکاری می کنند که انگار ما تعهّدات را به هم زده‌ایم! مدّت ها در مقابل این حرکت آمریکایی‌ها هیچ حرکتی از طرف ایران انجام نگرفت؛ بعد از گذشت مدّتی، با اعلام، با توجّه، برخی از تعهّدات کنار گذاشته شد؛ برخی، نه همه. آن ها به تعهّدشان عمل نکردند. کشورهای اروپاییِ همراه با آمریکا هم همین جور؛ آن ها هم از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ آن ها هم مثل آمریکایند لکن در مقام زبان بازی و حرف زدن طلب کارند؛ همیشه طلب کارند. گویا این ما بودیم که مدّتها مذاکره را به مسخره گرفتیم و تعهّداتمان را زیر پا گذاشتیم و عمل نکردیم؛ این کاری است که آن ها کردند. و دولت کنونی آمریکا هم هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد؛ یعنی همین چیزی که الان این ها در زمینه‌ی مسائل هسته‌ای از ایران مطالبه می کنند، همان چیزی است که ترامپ مطالبه می کرد، که آن روز مسئولین بالای دولتی می گفتند که امکان ندارد، عاقلانه نیست و مانند اینها. امروز این ها همان را می خواهند؛ هیچ تفاوتی نکرده. او با یک زبان می گفت، اینها با یک زبان دیگری می گویند. باید به این ها توجّه کرد. انصافاً آمریکا در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، یک گرگ درنده است؛ ظاهر، دیپلماسی است و لبخند و حرف زدن و حرف های گاهی اوقات حق به جانب ادا کردن، امّا باطن قضیّه‌ یک گرگ، یک گرگ وحشیِ درنده که در خیلی از جاهای دنیا انسان مشاهده می کند؛ البتّه گاهی گرگ، گاهی روباهِ حیله‌گر؛ به شکل های مختلف درمی‌آید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس