فرمانده ارتش: سردار سلیمانی در زمان حیات خود نفس نظام سلطه را گرفته بود

فرمانده کل ارتش گفت: سردار سلیمانی در زمان حیات پربرکت خود سرپنجه قدرت انقلاب اسلامی بود که نفس نظام سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی را گرفته بود.

به گزارش مشرق، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم رونمایی از یادمان بیمارستان صحرایی چنانه که به نام شهید مخبری نام‌گذاری شده و همچنین تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس، بهداری رزمی در دفاع مقدس، شهدای ادیان توحیدی و مدافع سلامت در ستاد فرماندهی ارتش، ضمن تجلیل از اقدام شایسته نیروی زمینی ارتش در بازسازی و احیای بیمارستان صحرایی چنانه و رونمایی از یادمان آن، افزود: این اقدام ارزشمند باعث شد تا فعالیت کادر درمان و پزشکی نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس بیش از پیش نمایان شود. تمامی کسانی که در بالاترین تا پایین‌ترین حد تلاش کردند که این بیمارستان به‌سازی و نوسازی و احیا شود، کاری خدایی کردند و در ثواب آن شریکند و پاداش معنوی دارند و شهدا به آن‌ها نظر خواهند کرد.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند بیمارستان صحرایی چنانه در دفاع مقدس، از جمله مداوای صدهزار مجروح، خدمت رسانی به مردم منطقه ۱۰ سال پس از دفاع مقدس و دیگر خدمات گفت: این بیمارستان  معراج ۸ هزار و ۱۱۸ شهید دوران دفاع مقدس است و نامگذاری این بیمارستان به نام شهید مخبری بسیار ارزشمند است چرا که شهید مخبری یکی از برجستگان دفاع مقدس و فرماندهان و افسران شجاع بوده و در تنگه چزابه و پل سابله حماسه‌های بزرگی آفرید و ما باید یاد این فرمانده عزیز و شهید دفاع مقدس را زنده نگه داریم.

 سرلشکر موسوی همچنین با قدردانی از نامگذاری بیمارستان سومار در منطقه غرب به نام دکتر هجرتی بیان کرد: شهید هجرتی نماد شهدای مدافع سلامت دوران دفاع مقدس و ارتش جمهوری اسلامی ایران است و ما باید همیشه یاد و خاطره آن پزشک فداکار را گرامی بداریم.

فرمانده کل ارتش در ادامه، شهدای ایران اسلامی را ستاره‌های درخشان امت توصیف و تصریح کرد: شهیدان ستاره‌های درخشان امت هستند که راه گم نشود و هر کدام در ویژگی‌هایی برجسته ترند؛   شهید سلیمانی در اخلاص، شهید ستاری در بن بست شکنی و شهدای دیگر با ویژگی هایی که با نام آسمانی شان پیوند خورده است. اما همه شهدا در یک ویژگی مشترک هستند و آن مصداق آیه شریفه" الذین قالوا ربنا ثم استقاموا..." است.

وی یادآور شد: شهدا در راه خدا و اهداف خدایی، استقامت کردند و با هیچ مانع و مشکلی پا پس نگذاشتند، موفقیت‌های بزرگی در دوران حیات‌شان به دست آوردند و با خون خود راه را برای حرکت امت هموارتر کردند.

سرلشکر موسوی  با اشاره به سالروز شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی، منصور ستاری، مخبری و هجرتی، خاطرنشان کرد: شهید ستاری مبدع روی پای خود ایستادن شد و سردار سلیمانی در زمان حیات پربرکت خود سرپنجه قدرت انقلاب اسلامی بود که نفس نظام سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی را گرفته بود. ترامپ و همدستان بی خردتر از خودش به خیال خام خود،   او را به شهادت رساندند که گریبان خود را آزاد کنند اما شهید سلیمانی یک پتک جهانی شد که هر روز بر مغز آمریکای جنایتکار فرود می آید.

وی گفت: هر کدام از این عزیزان در دوران تصدی مسئولیت خود کارهای بزرگی انجام دادند و به موفقیت‌ها و آرمان‌های از پیش ترسیم شده خود دست یافتند و در آخر با خون خود، این راه را روشن و هموار کردند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: اگر امروز ما قطعه، هواپیما، موشک و تجهیزات خاص می‌سازیم و پیشرفت می‌کنیم به خاطر کلام معنوی حضرت امام راحل بود که فرمودند: «ما می‌توانیم».

سرلشکر موسوی در ادامه گفت: بخش بهداشت و درمان و بعضی از بخش‌ها در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای ایفا کردند و مراکز درمانی نیروهای مسلح در طول جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس مسئولیت بزرگی بر دوش داشتند.

وی با بیان اینکه ریشه این اقدامات در ایام کرونا در دوران دفاع مقدس است و آموزه هایی که در آن دوران بود در این جا به کمک آمد و استفاده شد و خود را نشان داد؛ افزود: موضوع کرونا فرصتی طلایی برای بهداشت و درمان در نیروهای مسلح به وجود آورد تا جوهره خود را برای تمام مردم ایران و بسیار فراتر از مرزهای میهن اسلامی به نمایش بگذارند و این یک مقطع پر افتخار برای همه ملل مسلمان و نیروهای مسلح در بخش بهداشت درمان بوده است.

فرمانده کل ارتش گفت: به روح بلند شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت درود می‌فرستیم و از خدای منان، استمرار مسیر نورانی جهاد و شهادت  تحت فرماندهی امام خامنه ای عزیز را مسئلت داریم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حمیدرضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 0
    با سلام عرض ادب و احترام .... *** اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ... التماس دعا ***

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس