درخواست زلنسکی از کنگره آمریکا؛ به تحریم «نورد استریم» رأی مثبت دهید

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از نمایندگان کنگره آمریکا خواست به طرح تحریم پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان رای مثبت بدهند.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از ایالات متحده خواست از قانون تحریمها علیه خط لوله «نورد استریم ۲» حمایت کند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، رئیس جمهور اوکراین با تشکر از «چاک شومر» و «تد کروز» سناتورهای آمریکایی به خاطر موافقت با رای گیری درباره توقف خط لوله گاز نورد استریم تاکید کرد، از همه دوستانمان در سنای آمریکا درخواست می‌کنیم به قانون اجرای حفاظت از امنیت انرژی اروپا رای مثبت بدهند.

براساس این گزارش، تد کروز سناتور جمهوریخواه آمریکایی طرحی را به سنای این کشور ارائه کرده است که مقامات آمریکایی را ملزم می‌کند تحریمهایی علیه خط لوله نورداستریم ۲ که گاز روسیه را به کشورهای اروپایی منتقل می‌کند اعمال کنند. این طرح احتمالا هفته آینده در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته خواهد شد.

ساخت پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم به طور کامل در ماه سپتامبر پایان یافته است. این پروژه شامل دوخط لوله انتقال گاز با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب در هر سال از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک است.

طرح تحریم سناتورهای آمریکایی درحالیست که پس از سال‌ها مناقشه بر سر این پروژه میان آلمان و آمریکا، سرانجام در ماه جولای ۲۰۲۱ دولت فدرال آلمان با جو بایدن به یک توافق رسید. آنها بیانیه مشترکی صادر کردند که از حمایت اوکراین نیز برخوردار بود. مطابق این بیانیه دولت ایالات متحده پذیرفت که دیگر جلوی این خط لوله را نگیرد و تحریم‌های سخت اعمال‌شده علیه آن را نیز بردارد، از جمله تحریم شرکت عامل خط لوله که در سوییس ثبت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 0
    روسیه الان وقتشه این گازو روی اوکراین ببنده این زمستون قندیل ببندن آدم بشن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس