کد خبر 1323888
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
جوان مشهدی جان دوباره بخشید

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۴۳ ساله ساکن مشهد به ۶ بیمار نیازمند عضو خبر داد.

به گزارش مشرق، بیمار مرگ مغزی مشهدی به نام محمد اباصلتی اعضای بدنش در بیمارستان منتصریه مشهد اهدا شد و به ۶ نفر جان دوباره بخشید.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و صد و سی و ششمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه بدن بیمار مرگ مغزی "محمد اباصلتی" که از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد معرفی شده بود پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی گفت: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به ۲ مرد ۴۲ ساله و ۳۱ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد؛ کبد مرحوم اباصلتی نیز در این بیمارستان به مرد ۴۲ ساله ساکن مشهد پیوند زده شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست بدن وی نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تهرانی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    سلام متاسفانه برخی از بیمارستان ها ، بیمار مرگ مغزی را برای درآمد زایی چندین روز در بخش آی سی یو نگه می دارند و در نهایت وقتی اعلام مرگ می کنند که دیگر اعضا بدن بیمار قابل استفاده نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس