کد خبر 1323649
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
واکنش گل‌محمدی به حذف پرسپولیس از آسیا/ حذف نمایندگان ایران از آسیا یک افتضاح تاریخی است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از نظر جدولی خیلی مهم است که بتوانیم سه امتیاز بازی با پدیده را کسب کنیم.

به گزارش مشرق، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پدیده گفت: روزهای خوب زیادی در این شهر داشتم و حضور دوباره‌ام در مشهد جای خوشحالی دارد. هواداران پرسپولیسی در مشهد استقبال گرمی از ما داشتند که جای تشکر دارد. در روزهایی که خیلی بحث بیماری کرونا داغ است، خیلی باید مراقب باشند و سلامتی آنها برای ما مهم است. امیدوارم آنها در خانه‌ها بمانند و بازی را از تلویزیون تماشا کنند، چون نمی‌خواهیم خدایی نکرده مشکلی برای کسی به وجود بیاید. از همه می‌خواهیم رعایت بیشتری داشته باشند و از سلامتی خود مراقبت کنند.

وی افزود: امیدوارم فردا بازی خوبی انجام دهیم. از نظر جدولی خیلی مهم است که بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. باید ۹۰ دقیقه پرفشار را پشت سر بگذاریم. فوتبالی که در چند هفته اخیر تیم پدیده انجام داده، فوتبال خوبی بوده و با برنامه پیش رفته‌ است. پدیده در انتقال به حمله خیلی سرعت خوبی دارد و باید مراقب باشیم.

بیشتر بخوانید:

اولین واکنش پرسپولیس به حذف از آسیا

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: پدیده با توجه به شرایطی که دارد، انتحاری بازی می‌کند. آنها دنبال امتیاز از این بازی هستند و چیزی برای از دست دادن ندارند و با خیال آسوده‌تری بازی می‌کنند. بازی آسانی نداریم و این مسئله را به بازیکنانم گفته‌ام. باید با تلاش زیاد و انگیزه بالا برای سه امتیاز تلاش کنیم. هدف ما کسب پیروزی است و این پیروزی و سه امتیاز، راحت به دست نمی‌آید. باید بیشتر از بازی‌های قبل بدویم، بجنگیم تا بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. امیدوارم در نهایت بازی خوبی باشد.

گل‌محمدی درباره حذف تیمش از لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: برای ما که گروهی پرتلاش هستیم، زحمت کشیدیم و خودمان را به عنوان تیم اول ایران و سید یک آسیا به لیگ قهرمانان رساندیم و دو فینال آسیا را پشت سر گذاشتیم، واقعاً شوکه کننده بود. پذیرش این مسئله برای من خیلی سخت است. همه ما از این مسئله واقعاً ناراحت هستیم و نمی‌دانم درباره این مسئله چطور توضیح بدهم، اما کسانی که با تصمیم‌گیری خود باعث چنین اتفاقی شدند، باید جوابگو باشند. این یک افتضاح تاریخی برای فوتبال ماست. 10 روز وقت داده‌اند برای استیناف، اما بعید می‌دانم این رأی تغییر کند. در این 10 روز امیدوار باشیم که رأی عوض شود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، انگیزه زیادی از بازیکنان و فوتبال ایران که تلاش می‌کنند  قهرمان شوند و مراحل بالاتر را طی کنند، کم می‌شود. این اتفاق دردناک است. پاسخ میلیون‌ها هوادار را چه کسانی و چطور می‌خواهند بدهند؟

وی در پاسخ به سؤالی مربوط به حضور بیرانوند در لیست خرید این تیم، گفت: درباره بازی صحبت کنید. سؤال در مورد نقل و انتقالات در نشست خبری قبل از بازی، به بازی مربوط نمی‌شود.

سرمربی پرسپولیس در خصوص غایبان این تیم برای دیدار با پدیده اظهار داشت: امید عالیشاه، وحدت هنانوف، علی شجاعی، حامد پاکدل و محمد شریفی مصدوم هستند و رادو را هم مدت‌هاست در اختیار نداریم.

گل‌محمدی در واکنش به این مسئله که نیم فصل در پیش است و شاید برخی بازیکنان بخواهند به دلیل حذف از لیگ قهرمانان آسیا از تیم جدا شوند و آیا این موضوع روی بازی فردا هم تأثیر می‌گذارد یا نه، گفت: نمی‌خواهم بگویم تأثیر می‌گذارد، اما اکنون در لیگ پرفشاری هستیم که قهرمانی در آن برای ما مهم است. این اتفاق نباید روی عملکرد تیم تأثیر بگذارد، اما واقعاً زحمت کشیدیم برای اینکه به این مرحله برسیم تا خودمان را به عنوان یکی از مدعیان مطرح کنیم. تلاش می‌کنیم و قهرمان می‌شویم تا در جایی بازی کنیم که تیم‌های بهتری حضور دارند و خودمان و توانایی‌مان را نشان دهیم، اما متأسفانه این اتفاقات رخ می‌دهد.

وی درباره اینکه پدیده (شهر خودرو) به عنوان باشگاه قبلی او هنوز موفق به دریافت مبلغ رضایتنامه این مربی از باشگاه پرسپولیس نشده، گفت: همین صحبت را به مسئولان شهر خودرو یا پدیده گفته‌ام که در این انتقال توافقی صورت گرفت که متأسفانه هنوز دو سوم مبلغ پرداخت نشده است. مسئولان پدیده حق دارند از این موضوع ناراحت باشند. تا جایی که می‌توانستم با مدیرانی که در باشگاه کار می‌کردند، صحبت کردم، اما نمی‌دانم چرا این مسئله حل نشد. من شرمنده هستم و امیدوارم این مسئله هر چه زودتر حل شود.

سرمربی سابق پدیده درباره اینکه اعظم و چند نفر از اعضای کادر سابق او از باشگاه شهر خودرو طلب دارند و آیا از این موضوع خبر دارد یا نه، اظهار داشت: اطلاعات دقیق ندارم. آقای اعظم دستیار ما نبود. بعید می‌دانم و از کادر پزشکی خبر ندارم، اما بعید می‌دانم کسی طلبی داشته باشد.

گل‌محمدی درباره اینکه دو سال پیش توانست یک تیم خصوصی را به لیگ قهرمانان آسیا برساند و امروز همین تیم در انتهای لیگ و از گزینه‌های سقوط و حالا در تیمی دولتی پرسپولیس حضور دارد که امروز از آسیا حذف شده و وضعیت اسفبار فوتبال ایران با دولتی بودن و خصوصی بودن تفاوتی ندارد، گفت: آنها که تصمیم گیرنده کلان ورزش هستند، اولویت‌شان ورزش نبوده که فوتبال ما به این حالت درآمده است. وقتی ورزش اولویت نباشد، زیرساخت درستی نداشته باشیم، برای آینده کاری نکرده باشیم و فقط خواستیم ورزشی داشته باشیم، به اینجا ختم می‌شود.

وی ادامه داد: این اتفاقات که رخ می‌دهد، قابل پیش‌بینی است و شاید 10 سال پیش هم می‌شد پیش بینی کرد 10 سال دیگر چه اتفاقی رخ می‌دهد. وقتی ورزش اولویت نباشد و ورزش را برای جوانان و همه مردم در بخش حرفه‌ای و قهرمانی را اولویت قرار نمی‌دهند، همین می‌شود. اولویت در کشور ما چیزهای دیگری است. هیچ وقت ندیدم در ورزش برنامه‌ریزی و امکانات خوب در سطح خوب داشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا فکر می‌کرد دو سال پس از جدایی‌اش از فوتبال مشهد نماینده این شهر نیم فصل به پایان نرسیده برای بقا در لیگ برتر بجنگد، گفت: فوتبال مشهد پویایی دارد و از نظر استعدادی بازیکنان و مربیان خوبی دارد و امکاناتش هم نسبت به برخی استان‌ها خوب است. صحبت‌هایی که انجام دادم کلی بود و در مشهد صددرصد این اتفاقات افتاده که برای ورزش و فوتبال، برنامه‌ریزی خاصی انجام نشده است. طبیعی است در فوتبال ما و برای خیلی از استان‌های دیگر این اتفاقات افتاده و فوتبال ما در استان‌ها و حتی ملی، بالا و پایین زیادی دارد. ثبات و زیرساخت لازم در تشکیلات فوتبال ما وجود ندارد. به دلیل عدم ثبات تصمیم گیری به دست افراد مختلفی می‌افتد که هر کدام یک چیزی می‌گویند و تصمیم گیری می‌کند که در نهایت این اتفاقات رخ می‌دهد و برای ورزش ما این چیزها طبیعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس