محسن هاشمی: آسیب های اجتماعی در تهران افزایش یافت

محسن هاشمی، سخنران انتخاباتی روحانی، اخیراً در یادداشتی برای بزرگداشت مرحوم هاشمی‌رفسنجانی؛ بدون اشاره به حمایت‌های خودش و پدرش از شیخ‌حسن روحانی ادعا کرد که روند توسعه کشور در دولت روحانی متوقف بود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

تمجید حزب اصلاح‌طلب از اقدامات بودجه‌ای و برجامی رئیسی

تقلا برای کشاندن اغتشاشات قزاقستان به داخل ایران! / تمجید حزب اصلاح‌طلب از اقدامات بودجه‌ای و برجامی رئیسی

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در گزارش جلسه ستادی این حزب از ۲ اقدام دولت رئیسی در بحث بودجه و برجام تقدیر کرد.

به گزارش جماران، در بخش مذکور از گزارش اشاره شده آمده است:

"از نکات مثبت این بودجه این است که دولت گام‌های کوچک مثبتی مانند افزایش دو ساله بازنشستگی و کاهش ردیف های بودجه ای را در نظرگرفته که اگر با تامل و تعقل همراه باشد می تواند کمی باعث اصلاح ساختار شود، همین‌طور اگر دولت عزم خود را جزم کند که مسئله مذاکرات برجامی رابه نتیجه برساند و تحریم ها رفع شود و ارتباط مالی با جهان به سامان برسد، ممکن است نرخ رشد مورد نظرتا اندازه ای نزدیک به تحقق شود، نرخ تورم هم کاهش یابد البته نه اینکه تک رقمی شود. "

حزب اتحاد ملت همچنین در گزارش خود تأکید کرده است که تک‌رقمی شدن نرخ تورم را عملی نمی‌داند. [۱]

*گزارش‌ها و ارزیابی‌های احزاب، بیش از همه بایستی مد نظر کارشناسان ستادی دولت و نخبگان باشد تا پس از بررسی‌ها برای مردم روشن شود که این ارزیابی‌ها صحیح هستند یا اینکه از روی اغراض سیاسی بیان می‌شوند.

توضیحات دولت به افکار عمومی در اشاره به این گزارش‌ها یک گام مطلوب به‌شمار می‌آید.

پیش از این، سخنگوی حزب اعتماد ملی هم از سفرهای استانی آقای رئیسی تمجید کرده بود. [۲]

***

 

راهبرد فرماندهان فتنه اقتصادی برای ایجاد بلوا چیست؟

تقلا برای کشاندن اغتشاشات قزاقستان به داخل ایران!

تقلا برای کشاندن اغتشاشات قزاقستان به داخل ایران! / تمجید حزب اصلاح‌طلب از اقدامات بودجه‌ای و برجامی رئیسی

حسن رسولی، از رجال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر سابق تهران اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: حوزه کارکردهای جریانات سیاسی در سال‌های اخیر، بیش از پیش تضعیف شده‌اند. نهاد جریان‌ساز فعال در کشور، به دنبال آن است تا نهادهای انتخابی را از حیز انتفاع خارج کند که به نظرم در انجام این کار نیز به نتیجه رسیده است. من دلیل دوری از سیاست و سیاست‌گریزی مردم را، مجموعه فشارهای اقتصادی، افزایش نارضایتی مردم از وضع موجود و درگیر بودن با مشکلات معشیتی روزمره‌شان می‌دانم.

او تصریح می‌کند:

"به نوعی می‌شود گفت، مردم از شدت نارضایتی، با حوزه سیاست و سیاستمردان قهر کردند"!

این فرد همچنین درباره سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود اولویت مسئولان، مردم نیستند، اظهار می‌کند: هر نظام سیاسی بر مبنای ایدئولوژی مخصوص خودش به حیاتش ادامه می‌دهد. امکان ندارد نظام سیاسی برای ادامه حیات خود فاقد اهداف ایدئولوژیک باشد. به نظر این قاعده درمورد ایران هم می‌تواند قابل تطبیق باشد. اما آنچه سوال است نسبت جهت‌گیری‌های ایدئولوژیک با جهت‌گیری‌های منتهی به تامین و افزایش منافع ملی است. نقطه تعادل و توازن محل بحث است. آنچه امروز در گفت‌وگوهای غیررسمی نسل جدید شاهد هستیم و حتی در محافل سیاسی به صورت بی‌پرده گفته می‌شود، بخش قابل توجهی از جهت‌گیری‌های سیاسی کشور در حوزه سیاست داخلی و بین‌المللی، بیشتر به سمت اهداف ایدئولوژیک است تا منافع ملی. 

رسولی می‌افزاید: به عنوان مثال به اندازه‌ای که امروز حاکمیت، با صرف اعتبارات هنگفت بر تداوم حجاب اجباری پافشاری می‌کند، در مقایسه با این جهت‌گیری ایدئولوژیک، کمترین توجه را به مسائل واقعی و اساسی‌تر که زیر پوست جامعه مانند فقر، بیکاری و طلاق در جریان است، دارد. یا به نظر می‌رسد در حوزه سیاست خارجی، جهت‌گیری مجموعه حاکمیت که شامل همه ظرفیت‌های سیاسی کشور از جمله اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است، به اندازه‌ای که در پیمودن راهبردهای خود در عرصه جهانی به اهداف ایدئولوژیک توجه و تمرکز داشته به منافع ملی کشور کمتر توجه کرده است.[۳]

*دقت شود که حتی اگر ایران اسلامی در رده ناامن‌ترین، گرسنه‌ترین و ضعیف‌ترین کشورهای جهان هم بود اما این اظهارات از سوی یک رجل سیاسی درباره آن مصداق سیاه‌نمایی و خیانت بود.

کما اینکه می‌بینیم در کشورهایی که امروز با معضلاتی مثل جنگ، گرسنگی، اغتشاش، ‌ فقر مطلق گسترده و بحران بیکاری مواجه‌اند؛ هیچیک از رجال سیاسی این کشورها به خود اجازه نمی‌دهند که مثلا ابراز کنند مردم قهر کردند و یا سیاست‌مداران ما به فکر مردم نیستند و ایدئولوژی برایشان مهمتر است!

در شناخت بیشتر محتوا و سابقه اظهارات رسولی باید دانست که "فرماندهان فتنه آینده" بیش از ۱۰ سال است که با پایه‌گذاری طرح ایجاد "فتنه اقتصادی" قصد دارند در یک حالت الگویی، آنچه این روزها در قزاقستان شاهد آن هستیم را به داخل ایران اسلامی بکشانند.

ایجاد این فتنه البته با توجه به قابل حل بودن مشکلات اقتصادی معمولی ایران و نیز با توجه به مثبتاتی مثل نان و مالیات و سوخت ارزان در ایران، کاری بسیار صعب است که البته رجال هسته سخت اصلاحات به همین دلیل قصد دارند تا با "القائات" نسبت به ایجاد فتنه اقدام کنند.

القائات و سیاه‌نمایی‌هایی مثل ادعای قهر مردم، ادعای شیوع گرسنگی، ادعای بحران بیکاری و ادعای تقدم ایدئولوژی بر مردم و نیز تقدم حجاب بر فقر در نزد مسئولان جمهوران اسلامی!

این حرف‌ها اما در حالی است که هیچ عقل سلیمی حاضر نیست در کشوری که شاهد تشییع میلیونی شهید سلیمانی بود ادعای قهر مردم را مطرح کند.

و یا ایضا آقایان می‌دانند که نرخ بیکاری در ایران تک‌رقمی شده اما حتی حاضر به تکرار سخنان دوستان خود هم نیستند که بیکاری فعلی در ایران یک "بیکاری شیک" است نه بیکاری واقعی. [۴]

بماند که نظر آقای رسولی در موضوع بهتر بودن رتبه ایران در شاخص فقر مطلق نسبت به انگلستان و اسپانیا روشن نیست [۵] و چرا چنین چیزی هرگز در لسان و قلم رجال اصلاحات دیده نمی‌شود؟

ادعاهای رسولی در حالی است که مقام معظم رهبری در پیام اخیر خود به مناسبت تشییع شهدا در روز شهادت حضرت فاطمه(س) تأکید کردند: "تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه‌ برگشته، با روز شهادت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها مبشّر ابدیّت یاد و خاطره‌ی آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه‌ی آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله. "[۶]

جمله‌ای راهبردی که البته اخبار و ارقام نیز طلیعه بروز آن "خیر کثیر" را تأیید می‌کند. اخبار و ارقامی مثل بسط هژمونیک سیاسی و اقتصادی ایران از شرق دور تا غرب و سواحل مدیترانه، امنیت‌بخشی به کشور از فتنه داعش و آمریکا، تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در ایران، افزایش شاخص رشد اقتصادی کشور (تولید ناخالص داخلی) ‌ طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، ثابت ماندن نرخ مالیات و سوخت برای مردم و نیز قرار داشتن ایران در ردیف سیرترین کشورهای جهان. [۷]

آقای رسولی و دوستان ایشان برای کشاندن اغتشاشات اقتصادی قزاقستان به داخلی ایران و ایجاد "فتنه اقتصادی" راه سختی در پیش دارند...

***

چه زود حرف‌هایتان در میتینگ انتخاباتی روحانی را از یاد بردید!

انتقاد محسن هاشمی از میراث مرحوم هاشمی

تقلا برای کشاندن اغتشاشات قزاقستان به داخل ایران! / تمجید حزب اصلاح‌طلب از اقدامات بودجه‌ای و برجامی رئیسی

محسن هاشمی، فعال چپ، سخنگوی میتینگ انتخاباتی روحانی در سال ۹۶ و رئیس سابق شورای شهر تهران در یادداشتی به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی، نوشته است:

"امروز که ۱۶ سال است روند توسعه در کشور متوقف شده و موج فقر هر روز بیش از گذشته جامعه را می‌بلعد، بیش از گذشته افکارعمومی و نخبگان، قدر دولت سازندگی و سردار سازندگی را می‌دانند، با افزایش تحصیلات و دسترسی مردم به اطلاعات، تفاوت نگاه‌ها و حرکت‌ها به خوبی نمایان شده است که کدام تفکر کشور را به سوی انزوا، فقر، افراطی‌گری و عقبگرد می‌برد و کدام نگاه ایران را به سوی توسعه، رفاه، پویایی و تعامل با جهان سوق می‌دهد."

به گزارش صبح ما، او می‌افزاید: انقلابی‌گری در نگاه هاشمی‌رفسنجانی، مبتنی بر تامین معیشت و ساختن آینده کشور در کنار دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی بود و نگاه شعاری و رادیکالی که روزی از طرف افراطیون چپ و امروز از طرف افراطیون راست سر داده می‌شود و انقلاب را به معنای رادیکالیسم می‌داند امروز در نظر نخبگان و حتی مردم عادی کشور، شکست خورده و مطرود است.[۸]

*آقای هاشمی در یک قطب‌بندی، دولت مرحوم هاشمی و اصلاحات را در یک کفه قرار داده و در ادامه مدعی می‌شود که دو دولت ۱۶ سال گذشته یعنی دولت‌های آقایان احمدی‌نژاد و روحانی روند توسعه کشور را متوقف کرده‌اند!

مع‌الوصف بایستی به مهندس هاشمی یادآوری کرد که دولت آقای روحانی دولت موعود مرحوم هاشمی، میراث او و مورد حمایت جدی او بود. همان دولتی که هاشمی مرحوم بدون اعتنا به تحلیل‌های تحلیلگران صاحب کارنامه در هشدار پیرامون مسلک غلط روحانی، پیرامون رأی‌آوری‌اش گفته بود: "حالا می‌توانم راحت بمیرم".[۹]

اکنون نیز روا نیست که میراث امضا شده از سوی مرحوم هاشمی توسط فرزندش مورد خدشه قرار گیرد و کسی که علاقه دارد خود را میراث‌دار آن مرحوم معرفی کند، خود به نفر اول خدشه‌آوری بر این میراث تبدیل شود!

دقت شود که معاون اول دولت آقای روحانی که نقشی اساسی در اجرائیات کشور داشت نیز شخص آقای "اسحاق جهانگیری"، هم‌حزبی و هم‌ولایتی آقای محسن هاشمی است که طبعا از این حیث نیز کم‌مایگی ادعای محسن هاشمی اثبات می‌شود.

در بحث احمدی‌نژاد هم حتما آقای هاشمی اذعان دارند که اگرچه دیر اما بالاخره همه فهمیدند که احمدی‌نژاد در رویکردهای کلی و اصولی بر مسیر خواسته‌های مرحوم هاشمی و اصلاح‌طلبان قرار دارد و در مباحثی مثل مذاکره با آمریکا، تحریم انتخابات، فتنه ۸۸ و معارضه با رهبری هیچ فرقی با این آقایان ندارد.

از همه اینها گذشته این نه شرط عقلانیت است نه شرط انصاف که آقای هاشمی سخنرانی خود در میتینگ انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ۹۶ را از یاد برده باشند. خاصّه آنجا که به حضار گفته بودند: خواهش می کنم -مردم- به توصیه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه باید راه روحانی ادامه پیدا کند و برای دومین بار برای رئیس جمهوری انتخاب شود، عمل کنند.
و آنجا که در تمجید از کارنامه دولت اول روحانی تأکید کردند: دولت -اعتدال- با برنامه ریزی چهار ساله توانسته زیربنای فعالیت خود را آماده کند و در دور دوم باید از این فعالیت ها میوه بچینند. [۱۰]

از حد از نسیان و فراموشی از آقای مهندس هاشمی بعید است.

جدای از این دلایل سیاسی اما در بحث ادعای توقف پیشرفت کشور نیز حرف‌های آقای هاشمی صحیح نیست و ایشان حکما بهتر از هرکسی می‌داند که به یمن وجود ولایت فقیه در ایران، همه دولت‌ها با هر رویکردی اما حدی از پیشرفت کشور را موجب بوده‌اند و رویکردهای سیاست‌بازانه، غلط و... صرفا در افزایش یا کاهش سرعت پیشرفت تأثیر داشته نه اینکه موجب توقف آن شده باشد.

لازم به ذکر است که ادعای محسن هاشمی پیرامون توقف پیشرفت کشور و ژست ساخته نشدن جامعه در حالی است که آمار و ارقام چنین چیزی را تأیید نمی‌کند و در نیمه پر لیوان خدمات زیاد و بزرگی وجود دارد همانطور که در نیمه خالی آن مشکلاتی هست!

در اینجا و از حیث اشاره به یک نظر کارشناسی که آمار و اسناد نیز آنرا تأیید می‌کند، ‌ می‌توان به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث دستاوردهای نظام اشاره کرد.

دستاوردهایی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، قضایی، امنیتی و... که متأسفانه آنطور که باید در کلام خواص و رسانه‌های کشور مورد ماساژ نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با "تبلیغات نارسای مسئولان" مواجه است.

آقای هاشمی باید بداند که استدلال‌های پیرامون جمله مشهور رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "با وجود انبوه مشکلات، جمهوری اسلامی در قله‌ی عزت قرار دارد و مایه‌ی افتخار و مباهات برای اسلام است. " موجود، عقلانی و آشکار هستند و کسی اگر درباره نظام جمهوری اسلامی و کارنامه آن ادعای توقف دارد و مثلا دستاوردهای اقتصادی انقلاب نسبت به قبل از انقلاب را نمی‌بیند یا منکر است؛ باید ادعای خود را با دلیل و عقلانیت اثبات کند نه با پروپاگاندا یا فرار کردن از گذشته‌ای که در ارثیه او ثبت شده است!

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1537276

2_ mshrgh.ir/1287952

3_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1177569

4_ https://www.eghtesadonline.com/n/1Rj4

5_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

6_ mshrgh.ir/1323116

7_ mshrgh.ir/944980

8_ http://sobhema.news/?p=19928

9_ https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3155622

10_ irna.ir/xjkkJn

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علوی IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    24 9
    علت عدم برخورد با منافقان و فتنه گران است خداوند در آیه ۶۰سوره مبارکه احزاب در مقابل این دسته از منافقان می فرماید: لَئِن لَم يَنتَهِ المُنافِقونَ وَالَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ وَالمُرجِفونَ فِي المَدينَةِ لَنُغرِيَنَّكَ بِهِم ثُمَّ لا يُجاوِرونَكَ فيها إِلّا قَليلًا﴿۶۰﴾ اگر منافقان و بیماردلان و آنها که اخبار دروغ و شایعات بی‌اساس در مدینه پخش می کنند دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان می‌شورانیم، سپس جز مدّت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند!
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      4 7
      سلام - شيوه ى تربيتى قرآن چنان است كه هرگاه مِهر و قهر خداوند را بيان مى كند، ابتدا از مهر و رحمت و سپس از قهر و عذاب سخن مى گويد
    • SE ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 0
      آیاتی هم هستند که اول از عذاب می گویند و بعد از رحمت.قلنا يا ذا القرنين إما أن تعذب وإما أن تتخذ فيهم حسنا قال أما من ظلم فسوف نعذبه ثم يرد إلى ربه فيعذبه عذابا نكرا وأما من آمن وعمل صالحا فله جزاء الحسنى وسنقول له من أمرنا يسرا. سوره کهف.
  • ابوالفضل IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 39
    درود بر شرفت اقای حسن رسولی
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      29 3
      از طرف رفقای فتنه‌گر و افسادطلبش
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      22 1
      ... نداشته ات !!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      9 0
      جناب ابوالفضل! رسمت برعکسِ اسمته. خدا هدایتت کنه.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      8 0
      شماها همونایی نیستین که سال ۸۸ ی نفر با ....
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      11 0
      دولتهای هاشمی و روحانی رکوردار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردمو زیر بار فشار اقتصادی له کردند مردم هنوز تورم 50 درصدی دولت هاشمی را فراموش نکرده اند.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      12 0
      افساد طلبان آرزوی اغتشاشات داخلی را باید به گور ببرند.
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      11 0
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید ساکت باشند.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      6 0
      کدوم ....؟ بی....ها همدیگر رو خوب تحسین می کنند.
  • محمد IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 6
    در مورد سخنان محسن هاشمی رفسنجانی باید گفت که : اگر کسی بینش و درک سیاسی عمیق و همه جانبه ای از سیاست داشته باشد، و گول حرفهای سطحی و فریبنده سیاسیون حرفه ای و بازیگر را نخورد و سیر حوادث را دنبال کرده باشد؛ متوجه می شود که این توسعه ای که او می گوید خواسته یا ناخواسته چه با پدر ایشان و چه با هرکسی دیگر، ما را به سمت و سوی دنباله روی از نفت خورها و مفت خورهای اطرافمان می برد و امکان نداشت که آن حاکمان بی لیاقت و وابسته به دلارهای نفتی بگذارند ایران با الگوی همه جانبه و پایدار و مداومی، رشد کند و با ظاهر دوستانه چنان می کردند که اوضاع از الآن هم بدتر بود. بله البته از آن توسعه ای که امثال محسن هاشمی می گویند کسانی بار خود را حسابی می بستند و اکنون در لیست میلیاردرهای سایت « فوربس » بودند ولی به ملت ایران چیز قابل توجهی نمی رسید. هر کس شک دارد برود بیشتر مطالعه و دقت نماید.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      12 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند محسن هاشمی بهتر است سکوت نماید.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    45 21
    یکی از بالاترین نرخ های فقر و بیکاری منطقه مال ایران است.و یکی بالاترین نرخ های تورم جهان طی چهار دهه اخیر.
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      10 6
      منبع؟
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      21 8
      خداوند نگذرد از باعث و بانی این وضع موجود را !!!
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      7 9
      با سند صحبت کنید.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      15 5
      و یکی از رای کنسرتی ترین و رای !!!! ترین
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      8 1
      گندی که اصلاح طلبان بالا آوردند قابل کتمان نیست.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    37 6
    جناب آقازاده محسن هاشمی! حاضرید بگویید خداوند لعنت کند باعث و بانی این وضع موجود را !!!؟؟؟
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      10 4
      بانیان وضع موجود درسته
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      10 0
      شیخ اکبر هاشمی ، حسن روحانی را به ملت تحمیل کرد و باعث و بانی وضع موجود است خدا ازش نگذره.
  • سید IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    14 5
    اصلاح طلبان ..ـوع آور امثال ...، با شورش های رنگی جورج سوروسی قزاقستان قند توی جهاز هاضمه شان آب شده است که شاید شعبان بی مخ های نوین ایران هم تحریک شده و دوباره راه بیفتند و مثلاً جاده صاف کن نحله شان برای رسیدن به قدرتشان در ایران شوند!!
  • دیدگا IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 3
    جماعت" نون به نرخ روزخور "را با شکل و ذکر مثال شرح دهید!
  • US ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    13 4
    خاندان هاشمی و اصلاح طلبها ازهرفرصتی برای نابودی کشور استفاده میکنند
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      5 0
      خاندان هاشمی و افساد طلبان مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند.
  • دانشجو IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    16 8
    مرگ بر منافق
  • SE ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    23 5
    بگذریم که همین که عده ای می گویند فقط منافع ملی در اولویت است خودش یک ایدئولوژی است که می گوید انسان جز شکم و... نیست . اما براستی منظورشان از منافع ملی چیست؟ در تعریف حضرات منظور از منافع ملی صرفا بی... و بی غیرتی است. مثلا جنگ با عراق خلاف منافع ملی بود. یک آب باریکه اروند رود برای ایران با این سواحل طولانی هیچ اهمیتی نداشت و عایدات صد سالش جبران یک ماه هزینه جنگ را هم نمی کرد! پس باید می دادیم می رفت. دقیقا با همین تفکر قاجار ها هرات را دادند و پهلویها آرارات و بحرین را. و با هم منطق رآکتورها بتن ریزی می شود. چون ارزشش را نداشت! و یا تلاش برای حفظ حجاب خلاف منافع ملی است! چرا؟ چون بی حجابی به افزایش هزینه های سرسام آور لوازم آرایش و سقط جنین و طلاق و فرزندان طلاق و ... منجر می شود و همه اینها کلی گردش مالی و ذرآمد نصیب بعضیها می کند! بیش از هزینه بزرگترین اختلاسها.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 4
      این همه آسمون ریسمون بافتی خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟
    • به ۱۳:۰۱ SE ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      3 0
      همونی که فهمیدی اما خودت را به آن راه زدی
    • هانی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      آفرین خیلی عالی
  • حسین IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 6
    مالیات سالانه یه کارخونه ک بخشی از تولیدشون صادر میکنه با20 نفر کارگر حقوق میانگین 5 تومن شده 980 میلیون (20درصد سود خالص با کسر تمام هزینه ها از حقوق تا استهلاک).یعنی سود سالیانه خالصش 4 میلیارد(باور نکن بیشتره) .ک البته با 5میلیارد پولی ک تو بانک میزارن و سودشو میگیرن مالیات پرداخت میشه .این وضعیت همه شرکتا و کارخونه هایی ک دستشون به دهنشون میرسه. البته همه دنیا اینطوره با این تفاوت ک المان اگ گوشت 12 یوروعه مهم نیست چون حقوق و دولت نمیده کارخونه و شرکت میده. سود بانکی هم ناچیزه یه چیزی هم ازت میگیرن مالیات هم خیلی بیشتره. و البته تو خارج کسی ک خودش باعثه قشر ضعیفو نمیشورونو
  • حامد IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    13 6
    به قول شیمون پرز صهیونیسم: اصلاح طلبان و حامیان آنها سرمایه های کلیدی ما در ایران هستند.
    • حاج جواد IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      این که گفتی درسته؟
  • شیراز IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 1
    اوج نفاق ورذیلت این مدعیان ننگین اصلاحات روشده برای ملت دقیقاوقتی حرف میزنند هرادمی رابه یادابوجهل وابوسفیان کفار یا شایدم منافقهای زمان پیامبربندازه.. برای درقدرت ماندن ایران راویران خاستن بکنن همین یموردکافیه ک اعتلای شمابه وطن رامتوجه بشن.. کسی ک پرچم عاشورا اتش بزنه الان دم ازمسلمانی ومواظبت ازاسلام بزنه دقیقاخود یزیده
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 5
    داخل ایران هم.مگر قراره بنزین گرون بشه؟؟
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      4 2
      بشه یا نشه اما نباید جنگ داخلی بشه.
  • مهدی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 1
    آقای محسن حالا که این وضعیت بوجود آمده همه اش و تماما دست چینهای پدر جنابعالی بود که حالا به این درد ملت مبتلا شده و از اینکه کل ایران تبدیل به فقیر نشد اند خودشم ... و ما هم صد هزار نفرین میکنیم به کسی که این وضعیت را بوجود آورده است.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 5
    کما اینکه می‌بینیم در کشورهایی که امروز با معضلاتی مثل جنگ، گرسنگی، اغتشاش، ‌ فقر مطلق گسترده و بحران بیکاری مواجه‌اند؛ هیچیک از رجال سیاسی این کشورها به خود اجازه نمی‌دهند که مثلا ابراز کنند مردم قهر کردند و یا سیاست‌مداران ما به فکر مردم نیستند و ایدئولوژی برایشان مهمتر است!??????? یعنی چشمش رو روی حقایق ببنده ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 1
      اینکه کشوری استعمار زده شود و یا تحریم شود، آیا خودش مقصر است؟
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 3
    ننگ بر اصلاحات
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 7
    چرا همه چیز رو به هم گره میزنید
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    9 3
    عامل توقف رشد کشور پستی و رذالت بعضی اصلاح طلبان است و لاغیر،
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 0
    مرگ بر منافق
  • DE ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 4
    مشرق نفرت انگیز
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 5
      ننگ بر پان
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    مردم از سیاست نداران و رانتخواران و خائنین اصلاحات قهر کرده اند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 1
    كسانى كه اقاى رئيسي را سركار اوردند ادم هاى كف خيابان بودند نه ادمهاى شيك انها اجازه نمى دهند انقلاب ازدرون توسط اين افراد شيك وبى خبر ازهمه چيز حز پول تهى شود
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    گناه فتنه از قتل هم بالاتره. الفتنة اشد من القتل
  • DE ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 0
    در دوران مرحوم هاشمی انحراف از انقلاب و خط امام رض و کاپیتالیستی کردن کشور و اسلام مرفهین بیدرد و اسلام امریکایی و اسلام اشرافیگری و بخور بخور و تبعیض و تکبر و نخوت مسئولین و زندگی لاتچری و عوض کردن مفاهیم اسلامی....کلید خورد. متاسفانه بعضا دوستان خود این بنده که تا آن زمان در دعاکمیل و مراسم مذهبی با باور و اعتقاد شرکت میکردند رفته رفته به دسته ویلابیان و ثروتمندان و رانتخواران و شیتیلگیران پیوستند و اکنون همگی دزد و مفتخوار و پولدار و البته طرفدار حزب اشرافی و اصلاحات هستند. حالا نمیدانم کلا خاصیت مال دنیاست یا خاصیت اعتقاد به ارباب امریکا و تابو شکنی یا تقلید از بزرگانی است که خانواده و دودمان آنها فکر میکنند اگر نبود ایشان جان انقلاب نمیشد!! و ایران را سهم و ارث خود میدانند. یادمان نمیرود چه کسی و با تشویق چه کسی به اوباماست تلفن کرد و او را با تربیت دار و مودب ناک و آقا وند یافت و برایش سالها تک چرخ میرفت و میلیاردها دلار به کشور ضرر زد تا دوغ برجام را با ریختن چند قاشق ماست در دریا درست کند ولی جدا اگه میشد چه دوغی میشد!!! یک دریا دروغ منظور یک دریا دوغ.
  • حسين DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 0
    خطاب به كله گنده هاى حزب "اتحاد ملت" : كارتن خوابها ، گور خوابها و باستى هيلز خوابها هم جزء ملت هستند ممكنه بفرمائيد چه نوع اتحادى بين آنها وجود دارد؟ محرومان سيستان و بلوچستان و زاغه نشينان و ... هم جزء ملت ايران هستند مجددًا بفرمائيد چه نوع "اتحادى" بين آنها وجود دارد؟
  • حسين DE ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 0
    باز محسن هاشمى بلبل زبونى كرد، بگو عامل شرايط بحرانى وضعيت اقتصادى اتخاذ كدام سياستها واز جانب چه كسى بود؟چه كسى و با كدام هدف و انگيزه اشرافيت گرائى را جايگزين برقرارى عدالت اجتماعى در راه تحقق آرمانهاى انقلاب در يك جامعه انقلابى كرد؟آفرين شيخ پدرت ،تو اگر وجدان دارى يك موضع گيرى صريح و روشن در قبال خانواده ات داشته باش.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    آقا محسن بیخیال داداشی.
  • شیرزاد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    هاشمی و اصلاح طلبان با شعار ازادی رفاه ، فقر و تنگدستی و چه کنم چه کنم را به خانه مردم اوردند ، ولی خودشان در کاخها با زندگی اشرافی به ریش مردم خندیدند ،اینان با حرف های عوام فریبانه دیگر نمی توانند مردم را اغفال کنند،
  • FR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    4 1
    مردم ایران نه تنها با سیاست قهر نکرده اند بلکه حتی سلام علیک روزانه با نزدیکانشان هم سیاسی شده است ! اصلاح طلبها چون خودشان را سیاسی ودر انزوا میبینند فکر میکنند مردمی که به آنها بی اعتنا شده اند با سیاست قهر کردند .. خود شیفته گی در حد جنون !
  • اویس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    رسولی« رسول ابلاغ اوامر ارباب فکریش جبهه استکبار است وانصافا وعلنا"رسالتش را خوب انجام داده و میدهد
  • میرک IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    اقامحسن اینوهمه میداننداشرافیت ویزه خواری رانت فسادازمیراث خانواده...میباشدخودتان رابیش ازاین رشوا نکنید لطفامردم همه چیزوهمه رامیدانند.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 0
    ممنون از مشرق
  • عبدالله IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 1
    بنام خدا اصلاح طلبان سربازان صهیونیست بین‌الملل هستند و هیچگاه از این جایگاه که ژنرال های صهیون به انها عنایت کرده اند بیزاری نجسته اند وکافی است عملکرد انها را ارزیابی کنید هیج قدمی در چهت افامه و یا تقویت احکام الهی در کارنامه انها نحواهید دید اما کارنامه گفتاری و عملی انها در دولت های مختلف پر است از تضعیف دین حنیف و تقویت چبهه کفر و نفاق و صهیونیسم بین الملل منافع ملی برای اینان در چهت منافع صهیون و استکبار و کفر تعریف ميشود اگرچه اینرا در زر ورق واژه های قشنکبه مخاطبان خود هدبه میکنند در نگاه اینان کارنامه حضرت امام و شهدا و امام خامنه ایی محکوم است جراکه اینان در تلاش برای اقامه دین و مبارزه با ستمگران و کافران بوده و هستند
    • اسی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 4
      حرف نزن
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 1
    با سلام. به نظر می رسد هنوز هم روحانی رئیس جمهور کشور است.
  • اسماعیلی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 0
    سرمایه های اسراییل
  • خسروی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 0
    ننگ بر لیبرال اشرافی
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 1
    رای مردم تاثیر گذار هست خاتمی احمدی روحانی و رییسی از رای مستقیم مردم رییس جمهور شدن
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 0
    آخرش هم راحت نمرد توی استخر خفه شد
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 0
    خداوند ناظر بر اعمال ماست .اللهم اشف مرضانا
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    خودت فهمیدی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس