کد خبر 1323264
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
رویکرد خطرناک ریاض برای بمباران بندر الحدیده

منابع یمنی به رویکرد خطرناک ائتلاف تحت سرکردگی ریاض برای هدف قرار دادن بندر الحدیده و هشدار انصارالله به متجاوزان در این باره، اشاره کردند.

به گزارش مشرق، الخبر الیمنی از رویکرد خطرناک ائتلاف تحت سرکردگی سعودی برای هدف قرار دادن بندر الحدیده یمن پرده برداشت و گزارش داد: ائتلاف سعودی به توجیه تراشی برای بمباران بندر الحدیده ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف سعودی صنعاء را تهدید کرد

این رسانه یمنی نوشت: این گواهی بر رویکرد خطرناک این ائتلاف برای تشدید محاصره و هدف قرار دادن آخرین گذرگاه کمک رسانی انسان‌دوستانه به یمن است.

در واکنش به تهدیدات سعودی، ابراهیم السراجی از مسئولان دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: ائتلاف سعودی با اشاره تلویحی به هدف قرار دادن بندر الحدیده می خواهد که بگوید او منبع ورود غذا و دارو را در واکنش به هر اقدام دفاعی ملت یمن، هدف قرار می دهد.

وی افزود: ذهنیت بدوی آنها آنقدر احمقانه است که هر بار فراموش می کند که در خانه شیشه ای است. ما دست بسته نیستیم و از تهدیدات هراسی نداریم.

یادآور می‌شود که ائتلاف سعودی برای انصارالله یمن خط و نشان کشیده و آنچه آن را «ربودن کشتی تجاری در آب‌های بین‌المللی» خوانده را بهانه‌ای قرار داده است برای هدف گیری بنادر یمن.

این ائتلاف، توقیف کشتی اماراتی را اقدامی برنامه‌ریزی شده از سوی انصارالله دانسته و درحالی مدعی است که این کشتی باری بوده که انصارالله تصاویری از سلاح‌های موجود در این کشتی را منتشر کرده است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی گفته است: حوثی‌ها (انصارالله) باید کشتی را آزاد کنند.

او این گونه حملات و تجاوزات آتی ائتلاف را توجیه کرده است که در صورت عدم محقق شدن این مساله، بنادر به عنوان اینکه از آنجا «عملیات ربودن و دزدی مسلحانه» انجام شده، اهداف نظامی مشروع برای ائتلاف طبق قوانین بین‌المللی انسانی و قوانین دریانوردی خواهند بود.

این سخنگو با دروغ‌پردازی‌هایی مدعی شد: اجرای عملیات دزدی دریایی و ربایندگی از بندر الحدیده برای رهگیری کشتی تجاری در گذرگاه دریایی بین‌المللی بوده که نقض علنی اصول قوانین بین‌الملل انسانی و قوانین دریانوردی است زیرا «روابی» یک کشتی تجاری است که حامل تجهیزات میدانی ویژه برای راه اندازی بیمارستان‌های میدانی سعودی در جزیره سقطری بعد از پایان ماموریت انسانی‌اش بود و نجات جان یمنی‌ها بوده است.

او این گونه ادعاهایش را ادامه داد: احکام قوانین بین‌المللی انسانی و معاهده «سان ریمو» در نزاع‌های مسلحانه در دریا و توافقات سازمان ملل آزادی دریانوردی و تجارت جهانی در گذرگاه‌های دریایی و آبی تضمین می‌کنند و اقدامات اخیر امنیت گذرگاه‌های آبی را از بین برده و تهدیدی مستقیم بر دریانوردی و تجارت جهانی است!

یحیی سریع، سخنگوی نظامی ارتش یمن پیش از این و در کنفرانسی مطبوعاتی نسبت به هرگونه حماقت از سوی ائتلاف عربی برای آزادسازی کشتی اماراتی توقیف شده در بندر الحدیده یمن هشدار داده بود.

سریع اعلام کرده بود که این کشتی اماراتی بدون مجوز وارد آب‌های منطقه‌ای یمن شده و اقدامات خصمانه‌ای انجام داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    راهکارش نسخه دفاعی هفت لایه وچندوجهی ایران دردفاع ازسواحل وبندرهاست که بایدیمنی هاهم مؤفق به این کارشوندالبته همراه با دفاع زیرسطحی وچندین پایگاه موشکی پدافندهوایی سریع وقدرتمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس