کد خبر 1322295
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰
آب نمک؛ دهانشویه طبیعی

شستشوی دهان با آب نمک بسیاری از باکتری‌ها را با فرآیند اسمز از بین می‌برد.

به گزارش مشق، این دهانشویه طبیعی همچنین یک محافظ آنتی باکتریال عالی است و می‌تواند محیط دهان را از ریسک عفونت در امان نگاه دارد.

آب نمک، علاوه بر خاصیت ضدعفونی‌کنندگی می‌تواند به درمان سایر مشکلات دهانی مانند آفت دهان، آلرژی و دندان درد کمک کند و تاثیر مثبتی بر سلامت تنفس دارد که موجب شده است این محلول به گزینه درمانی مناسب برای فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا تبدیل شود.

بنا بر اعلام بنیاد سرطان دهان، محتوای بالای الکل در برخی از دهانشویه‌ها منجر به تحریک دهان به ویژه لثه‌ها می‌شود، اما شستشو با آب نمک نه تنها جایگزین ایمن‌تری است بلکه می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و دهان شما را تمیز نگه دارد.

شستشو با آب نمک علاوه بر توقف رشد باکتری‌ها، موجب کاهش میزان پلاک‌های دندانی و تسریع سرعت بهبودی به دنبال اعمال دندانپزشکی مختلف خواهد شد.

یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۹ نشان داد غرغره آب نمک (و همچنین شستشوی بینی) به احتمال زیاد سبب ایجاد محافظت نسبی در برابر سرماخوردگی می‌شود و با محدودسازی رشد باکتری‌ها، مشکل بوی بد دهان که ناشی از فعالیت میکروارگانیسم‌ها به خصوص در دوره‌های گرسنگی است، برطرف خواهد شد.

بر اساس پژوهشی دیگر در سال ۲۰۲۰، غرغره آب شور می‌تواند در کاهش عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی به طور متوسط تا دو و نیم روز موثر باشد. همچنین محققان این مطالعه اشاره کردند شست و شوی دهان با آب نمک می‌تواند به عنوان یک عامل ایمن و موثر در بیماران کووید مثبت استفاده شود.

از سوی دیگر استفاده بیش از حد از شوینده‌های حاوی نمک می‌تواند سبب تحریک هرچه بیشتر لثه‌ها شود، پزشکان معمولاً نسبت به انجام شستشوهای متوالی در روز و قورت دادن بیش از حد آب نمک هشدار می‌دهند. این عمل ضمن تحریک بافت حفره دهان و لثه‌ها، بدن را دهیدراته می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس