یمن جزئیات بیشتری از توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح را اعلام کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات بیشتری را درباره توقیف یک فروند کشتی اماراتی حامل سلاح و تجهیزات نظامی در آب های سرزمینی کشورش را اعلام و تشریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع دوشنبه شب گفت: برای نخستین بار نیروهای یمنی موفق شدند در یک عملیات نظامی منحصر بفرد، یک فروند کشتی نظامی باری را در حین انجام فعالیت خصمانه در پهن دریا توقیف کنند.

وی تاکید کرد که این کشتی، حامل تجهیزات نظامی شامل خودرو  و جنگ افزار نظامی مورد استفاده علیه ملت یمن بوده است.

نظامی ارشد یمنی افزود: نیروهای ما از هفته ها پیش این کشتی اماراتی را که چندین عملیات خصمانه در آب های ساحلی یمن انجام داده بود، زیر نظر داشتند.

وی توقیف کشتی اماراتی را در راستای دفاع مشروع از کشور و ملت یمن برشمرد و گفت: این کشتی به بندر الصلیف منتقل شده است.

سریع یادآورشد که نیروی دریایی یمن در چارچوب ماموریت خود برای دفاع از آب های سرزمینی یمن تمامی فعالیت های خصمانه کشتی های جنگی متجاوزان را زیر نظر دارد.

نیروهای مسلح یمن تصاویری از این کشتی نظامی باری اماراتی را به همراه تجهیزات و جنگ افزارهایی که قرار بوده علیه ملت یمن مورد استفاده قرار گیرد، نشان داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه از توقیف یک فروند کشتی باری اماراتی خبر داده بود که بدون مجوز وارد آب‌های این کشور شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Mjp. Shiraz IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    10 0
    احسنت درودبه شجاعتتون! دقیقااینکار خود خودشه بایدبارها تکراربشه اگه کشتی نشدصیدش کنیدشکارش کنیدبادوسه اون موشکهای خوشملتون ک کاخ ال کفتاروپالایشگاه عرعرستان رو داغون کردیدازهمون نوعهاشلیک کنید.. روح وروان ادم جلاح میاد پیروزی وشجاعت دلیرمردان یمنی رامیبینه. مرحبااا.خدایار رویاورتون
  • محمدایوب IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    6 0
    درود برشرف سربازان ویاران حاج قاسم که اینگونه پوزه دشمنان دین وکشورشان رابه خاک می مالند لعنت خدا بر آن بی شرفان که با دستور کری کشتی حامل کمک‌های مردمی ایران را که راهی یمن بود از میان راه بازگرداندند. حال که نوکران کدخدا در گوشه ای خزیده اند وقت آن است که جبهه مقاومت شمشیر از روبسته. وعلنا به یاری آنها بروند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس