جنایت آمریکا در ترور «شهید سلیمانی» باید جدی‌تر پیگیری شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همکاری خوبی میان مجلس، وزارت خارجه و قوه قضاییه برای پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی وجود دارد اما باید اقدامات جدی‌تر، قوی‌تر و سریع‌تری انجام شود.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امروز (یکشنبه) در برنامه «سلام سردار» رادیو مقاومت در رابطه با پیگیری پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: مجموعه‌ای از اقدامات برای تشکیل و تکمیل پرونده‌ ترور سردار سلیمانی انجام شده است تا بتوانیم این جنایت را از نظر حقوقی در سطح بین‌الملل پیگیری کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین در سطح وزارت امور خارجه اقداماتی انجام شده است و می‌توان گفت همکاری خوبی میان مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و قوه قضاییه صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: البته واقعیت این است که توقع می‌رود که اقدامات بیشتر، جدی‌تر، قوی‌تر و با سرعت بیشتری انجام شود. متاسفانه به نظر می‌رسد عزم ویژه‌ای که باید در سطح ملی کشور خودمان برای پیگیری این پرونده جزم شود کمتر مشاهده می‌شود و هنوز کافی نیست.

مقتدایی با بیان اینکه شاهد نوعی کم‌کاری در رابطه با پیگیری جنایت صورت گرفته هستیم، اظهار کرد: هنوز مجموعه مشخصی که ماموریت ویژه برای پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی را بر عهده داشته باشد تعیین نشده است. به نظر می‌رسد شورای عالی امنیت ملی باید در این جهت گام‌های جدی‌تری بردارد و از طرف دیگر قوه قضاییه نیز باید پیگیری‌های مصرانه‌تری را در سطح بین‌المللی در دستور کار خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: اگر عزم لازم برای بازخواست جنایتکاران وجود داشته باشد، نتایج و مسیر جدی‌تر پیش گرفته خواهد شد و نتیجه بخش خواهد بود. البته اگر منصفانه نگاه کنیم باید بگوییم رسیدگی به ابعاد این پرونده، کار سخت و پیچیده‌ای است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با پیچیدگی پرونده ترور شهید سلیمانی، تصریح کرد: از سویی یک تروریست دولتی مسبب این ترور جنایتکارانه بوده است و از سوی دیگر محل وقوع جرم خارج از خاک ایران بوده است. همچنین ایران از طرف مجامع بین‌المللی در تنگنا قرار دارد و به واسطه نفوذ آمریکایی‌ها در محافل مختلف شرایط سختی داریم.

مقتدایی گفت: علیرغم همه آنها ما باید جدی‌تر این موضوع را پیگیری کنیم. البته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلساتی که داشته‌ایم، رسیدگی به این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم و اهمیت آن را به گوش مقامات بالاتر رسانده‌ایم؛ امید است به زودی بتوانیم جنایتکاران را مواخذه کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    آیا پیگیری مسئولان در محکومیت و افشای جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تا به حال بصورت جدی نبوده؟!
    • RO ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      0 0
      دوست عزیز یکم با چشم باز به این موضوع نگاه کن
  • CA ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    این اتفاق به زودی نخواهد افتاد، چون نمیخواهند دستهای خائن و جنایتکار داخلی دخیل در این جنایت فاش بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس