کد خبر 1321247
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
هربسته نان را چند بخریم؟

در این گزارش چند نوع از انواع نان های صنعتی موجود در بازار را بررسی کردیم.

به گزارش مشرق، نان یکی از اقلام سبد غذایی ماست و با کمک آن می توانیم انرژی مورد نیاز بدن مان را تامین کنیم. شاید بیشتر ما به مصرف نان های سنتی عادت داشته باشیم اما این روزها نان های متنوع با طعم های مختلفی به بازار آمده اند که بد نیست آنها را بیشتر بشناسید. شما می‌توانید با انتخاب نان های جدید و سالم تر، ضایعات خانگی نان را در خانه تان به حداقل برسانید و سطح سلامت غذایی خانواده خود را بالا ببرید.

در ادامه به بررسی چند نوع از انواع نان های صنعتی موجود در بازار پرداختیم.

نان تست هفت غله سه نان مقدار ۳۵۰ گرم: مقدار این کالا ۳۵۰ گرم است و محفظه‌ نگهدارنده‌ آن شفاف و پلاستیکی است. ارزش غذایی هر سهم نان تست طلایی سه نان برابر با ۸۵ کیلوکالری انرژی، ۲.۳ گرم قند، ۰.۲۳ گرم نمک، ۰.۶ گرم چربی و ۰.۰۳ گرم اسیدهای چرب ترانس است. نان تست هفت غله از ترکیب آرد گندم سبوس‌دار، آب، نمک، خمیر مایه، کره گیاهی، مالت مغز دانه کدو، آفتابگردان، جوپرک، تخم کتان، کنجد، سیاه دانه، تخم خرفه تهیه شده است. قیمت این کالا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

نان تست سفید بدون گلوتن سلینو: مقدار این نان ۳۵۰ گرم است. نان فاقد گلوتن کاله با حذف کامل گلوتن که پروتئینی با ارزش غذایی کم و هضم دشوار است به قیمت ۲۴ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.  

نان چیپس حاوی قهوه اورنگ: این نان با مقدار ۲۰۰ گرم در بازار عرضه می‌شود و ارزش غذایی در هر ۲۰ گرم شامل  انرژی  ۶۸ کیلو کالری،  قند  ۲.۲ گرم،  چربی ۲.۵۶ گرم و ۰.۰۰۱۱ گرم اسیدهای چرب ترانس  است و به قیمت ۲۴ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.  

نان همبرگر نان آوران بسته یک عددی: این کالا با  قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در  بازار به فروش می‌رسد و  از نوع باگت است و  انرژی آن  ۱۴۵.۰۸ کیلوکالری است. میزان قند، چربی، نمک و  اسید چرب ترانس آن به ترتیب ۱.۴ گرم، ۲.۷۲ گرم و   ۰.۲۹ گرم است. 

نان سنتی کاک حاوی آرد جو دو سر اورنگ: ۴ برش کاک جو دوسر با تزیئن شوید خشک معادل ۵۰ گرم شامل انرژی ۱۶۹.۳ کیلوکالری، انرژی ۱۶۹.۳ کیلوکالری، قند ۱.۵۲ گرم، چربی ۶.۸ گرم، اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۱۱ گرم و فاقد نمک است. قیمت این کالا ۲۷ هزار تومان است.

نان کراستینو سیر و شوید نان آوران: با مقدار ۲۰۰ گرم در بازار عرضه می‌شود و به نرخ ۹ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. مواد تشکیل‌دهنده آن  گندم به همراه شوید خشک است.  

نان خشک شوید های فود: با  مقدار ۳۰۰ گرم با قیمت ۱۰ هزار  و ۸۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد. در هر ۱۰۰ گرم خود ۳۲۲ کیلوکالری انرژی، ۳.۰۳ گرم قند، ۱.۴۸ گرم چربی و ۰.۸۱ گرم نمک دارد. رنگ آن سفید است و دایره‌های برجسته‌ای روی خود دارد.  

نان سوخاری گندم نان آوران: این کالا  با مقدار ۲۰۰ گرم در  بازار به فروش می‌رسد؛ و مواد تشکیل دهنده آن گندم است و به نرخ  ۱۲ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.  

عکس کالا نام قیمت (تومان) 
نان همبرگر نان آوران بسته یک عددی نان همبرگر نان آوران بسته یک عددی ۳.۵۰۰
نان کراستینو سیر و شوید نان آوران - 200 گرم نان کراستینو سیر و شوید نان آوران ۹.۰۰۰
نان خشک شوید های فود - 300 گرم نان خشک شوید های فود ۱۰.۸۰۰
نان سوخاری گندم نان آوران مقدار 200 گرم نان سوخاری گندم نان آوران ۱۲.۰۰۰
نان تست هفت غله سه نان مقدار 530 گرم نان تست هفت غله سه نان مقدار ۵۳۰ گرم ۱۹.۵۰۰
نان تست سفید بدون گلوتن سلینو مقدار 350 گرم نان تست سفید بدون گلوتن سلینو ۲۴.۰۰۰
نان چیپس حاوی قهوه اورنگ - 200 گرم نان چیپس حاوی قهوه اورنگ ۲۴.۰۰۰
نان سنتی کاک حاوی آرد جو دو سر اورنگ مقدار 400 گرم نان سنتی کاک حاوی آرد جو دو سر اورنگ ۲۷.۰۰۰

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    12 0
    ما همون نون بربری محلمون را بتونیم تهیه کنیم بقیه اش پیشکش، دلتون واقعا خوشه وحال و روز مردم را نمی دونین یا مثل کبک سرتون کردین زیر برف وهمه چی رو گل و بلبل میبینین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس