قرارگاه کاهش تصادفات کشور تشکیل می شود

رییس جمعیت هلال احمر کشورگفت: قرارگاهی برای کاهش تصادفات ترافیکی کشور تشکیل خواهیم داد تا اقدامات پیشگیرانه در بحث تصادفات انجام شود.

به گزارش مشرق، پیر حسین کولیوند شامگاه شنبه در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران  بیان کرد: این قرارگاه با عضویت پلیس ، وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی فعالیت خواهد کرد و تلاش می کنیم تا برای کاهش تصادفات اقدامات موثری را انجام دهیم.

کولیوند  در ادامه اظهار داشت: تفاهم نامه خوبی با استاندر خوزستان منعقد کردیم تا همکاری گسترده ای با استانداری خوزستان برای ارائه خدمات هر چه بیشتر در استان داشته باشیم.

وی گفت: به زودی تیم تخصصی به خوزستان اعزام می شود تا چگونگی گسترده تر کردن فعالیت هلال احمر در استان  مشخص شود.

وی گفت: پویشی نیز برای کاهش تصادفات در استان راه اندازی شده است و امیدواریم این پویش بتواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: زمانی که مشاهده می کنیم بر اثر سانحه رانندگی سرمایه های اصلی این سرزمین از بین می روند تنها شرمنده مردم می شویم. 

استاندار خوزستان نیز گفت: هلال احمر در بخش های مختلف همواره یار مردم بوده و در حوادث  اولین گروهی است که وارد عمل می شود به همین منظور تقویت این سازمان بسیار حیاتی و تاثیر گذار است  و باید از اقدامات این سازمان حمایت نمود.

صادق خلیلیان اظهار داشت: در مناطق زلزله زده اندیکا هلال احمر به خوبی وارد عمل شد و از عملکرد این دستگاه بسیار راضی هستیم.

در ۱۰ روز گذشته تصادف خونینی در جاده قدیم اهواز به خرمشهر رخ داد که باعث مرگ ۱۰ نفر و مصدوم شدن ۱۶ نفر شد به همین منظور هلال احمر پویشی برای کاهش آمار تصادفات در استان راه اندازی کرده است.

رییس جمعیت هلال احمر کشور امروز شنبه در سفر یکروزه خود به خوزستان از تجهیزات و اقدامات هلال احمر در آبادان، خرمشهر و مناطق زلزله زده اندیکا بازدید نمود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    خودرو داخلی با کیفیت بسازید، قوانین ترافیکی را سخت تر کنید؛ تصادفات تا 50 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
  • CA ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    راهی که در کشورهای مختلف جواب داده و انجام میشه کنترل و نظارت جامع پلیس بر همه خلاف های رانندگی هست از سرعت سبقت رانندگی خطرناک عدم رعایت فاصله با خودروی جلویی رانندگی بین خطوط و استفاده از راهنما برای تغییر مسیر و عدم تغییر مسیر ناگهانی و .. به علاوه جریمه های سنگین و بازدارنده هست. با آزادی بیش از حدی که مردم در رانندگی در ایران دارند باز هم آمار تصادفات خیلی پایینه. اینکه التماس کنی تورو خدا رعایت کنید و باجون خودتون و بقیه بازی نکنید این کارا جواب نمید. چیزی که جواب میده جرایم سنگین خوابوندن ماشین بی تعارف و ابطال گواهینامه جرم جنایی برای سرعت های بالا سبقت های خطرناک و رانندگی خطرناک و در کل الزام به اجرای قانون هست. جریمه ای که احتمال زیاد نمیشی و بشی هم یا با رشوه یا با التماس حل بشه و نهایت هم پول یک پیتزاس دعوت به قانون شکنی هست و خسارت مادی و معنویش هم به چشم خود مردم میره. اجرای قانون باید مثل کار پدری باشه با اینکه بچه دوست نداره اون رو وادار میکنه کاری رو کنه که جون و سلامتش حفظ بشه هر چقدر هم ناراضی بشه و غر بزنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس