انفجار خودروی شبه نظامیان وابسته به ترکیه در شمال سوریه

منابع محلی صبح امروز (پنج شنبه) از وقوع انفجار یک خودروی نظامی متعلق به ارتش موسوم به «ارتش ملی» وابسته به ترکیه در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «روسیا الیوم» به گفته این منابع، صبح امروز یک خودروی نظامی حامل یک مسلسل سنگین متعلق به "ارتش ملی" وابسته به ترکیه در شهر «اعزاز» واقع در استان حلب منفجر شد. گزارش ها حاکی است که این انفجار تلفات جانی نداشته است.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به بعد در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    3 12
    ترکیه‌یک کشور نژادپرست است و دیگر نیاد را میپرستد
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 4
    مادرمان ایران، برای مادرش زهرا ع میجنگد
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 5
    بوی گوشت پخته انسان عراقی و سوری که به دست داعش ساخته ترکیه سوزانده شد، همان عطر بدن پانترکیسم است، تشت رسوایی پانترک به زمین افتاده است، شرم بر نژادپرست های فاشیست پانترک، _خدایا حساب ما ترک ها را از پانترک هاجدا کن
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 7
    صدای خس خس نفس های نوزاد عراقی که به دست داعش ساخته ترکیه سر بریده میشد، همان صدای پانترکیسم است، تشت رسوایی پانترک به زمین افتاده است، شرم بر نژادپرست های فاشیست پانترک، _خدایا حساب ما ترک ها را از پانترک هاجدا کن
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    2 1
    مولانا مثنوی را به فارسی نوشت تا به فرزندان آینده آذربایجان بگوید فرزندانم، من هم مانند دیگر اجدادتان با زبان بیگانه ترکی جنگیده ام.
    • احسان IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      مولانا: یگانه مگیرید مرا زین کویم در کوی شما خانهٔ خود می‌جویم دشمن نیم ارچند که دشمن رویم اصلم ترکست اگرچه هندی گویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس