چین پنج آمریکایی شامل وزیر تجارت سابق را تحریم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، در واکنش به تحریم‌های واشنگتن در قبال هنگ‌ کنگ، پنج آمریکایی شامل وزیر تجارت دولت سابق این کشور تحریم شدند.

به گزارش مشرق، پکن به تلافی تحریم‌های واشنگتن در قبال هنگ کنگ «ویلبر راس» وزیر تجارت آمریکا در دولت دونالد ترامپ را تحریم کرد.

رسانه‌های دولتی چین خبر دادند، پکن پنج آمریکایی شامل وزیر تجارت سابق این کشور را مورد تحریم قرار داد.

به گزارش «سی‌جی‌تی‌ان»، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این اقدام پکن در پاسخ به تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه مقام‌های چین و طبق قانون «مقابله با تحریم‌های چین» اتخاد شده است.

طبق اعلام این مقام پکن، ویلبر راس وزیر تجارت دولت آمریکا در دولت دونالد ترامپ و «کارولین بارتولومف» رئیس «کمیسیون بررسی اقتصادی و امنیتی ایالات متحده و چین» از جمله تحریم‌شده‌ها هستند. این کمیسیون، یک نهاد وابسته به دولت آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، آمریکایی‌هایی که تحریم شدند، اجازه ندارند وارد چین، هنگ کنگ و ماکائو شوند، دارایی‌های آنها در چین مسدود می‌شود و  اجازه تجارت و مراودات اقتصادی با شهروندان و نهادهای چین را ندارند.

چین ۵ آمریکایی شامل وزیر تجارت سابق را تحریم کرد

«ویلبر راس» وزیر تجارت آمریکا در دولت دونالد ترامپ

اقدام پکن در اعمال تحریم علیه اتباع آمریکایی انجام می‌شود که دو کشور بر سر موضوعات مرتبط با هنگ کنگ، تایوان، مسائل تجاری و اختلاف سرزمینی در دریاهای چین جنوبی و شرقی اختلافات شدیدی دارند.

اقدام تلافی جویانه چین در قبال آمریکا در پاسخ به تحریم‌هایی که واشنگتن پیشتر به ادعای دخالت در هنگ کنگ علیه مقام‌های پکن اعمال کرد، صورت گرفته است.

اظهارنظرها و فشارهای غرب به چین بعد از تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ شدت گرفته است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند. این در حالی است که سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره هنگ کنگ، از واشنگتن خواسته بود به مداخله در امور داخلی چین و هنگ کنگ پایان دهد.

وزیر خارجه آمریکا گفته بود چین به تضعیف نهادهای دموکراتیک در هنک کنگ ادامه می‌دهد و از مقامات جمهوری خلق چین و مقامات محلی هنگ کنگ خواست افرادی که تحت قانون امنیت ملی جدید این منطقه بازداشت شدند را هم فورا آزاد کند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس