کد خبر 1320019
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
خنثی شدن شدن عملیات تروریستی داعش در کرکوک

منابع امنیتی استان کرکوک از خنثی شدن عملیات تروریستی عناصر داعش در این استان خبر دادند.

به گزارش مشرق، امروز پنجشنبه اداره اطلاعات و امنیت استان کرکوک از دستگیری یک گروه تروریستی که قصد انجام عملیات تروریستی در این استان را داشتند خبر داد.

به نوشته موازین نیوز، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که با یک عملیات دقیق و تلاش اطلاعاتی ممتاز، یگان های اداره اطلاعات و امنیت میدانی کرکوک توانستند یک گروه تروریستی متشکل از چهار تروریست که قصد انجام عملیات در این استان را داشتند دستگیر کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این عملیات با هماهنگی بالا میان گروه های مدیریت میدانی و نیروهای فرماندهی پلیس استان کرکوک و تیپ هشتم ارتش عراق انجام شد.

همچنین عناصر تروریستی بعد از دستگیر شدن اعتراف کردند که در تلاش برای انجام عملیات شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در مورد تعداد برج‌های نگهبانی در ساختمان التسفیرات بودند اما توسط سرویس‌های امنیتی کرکوک غافلگیر شدند.

یکی از این تروریست ها اعتراف کرد در عملیات تروریستی اخیر که نیروهای امنیتی و نیروهای پیشمرگه را هدف قرار داد مشارکت داشتند.

همزمان با فرا رسیدن موعد نهایی خروج نظامیان آمریکایی از عراق، بقایای تروریست‌های داعش در اقدامی برای نشان دادن تهدید فزاینده خود و ایجاد رعب و وحشت مجدد در عراق، ویدئویی از اعدام یک افسر عراقی که چند روز پیش او را ربوده بودند، منتشر کردند.

سرهنگ «یاسر علی الجورانی» که مسئولیت مدیریت اداره گذرنامه الاعظمیه در پایتخت بغداد را بر عهده داشت، در سیزدهم ماه جاری به همراه دوستانش که برای ماهیگیری در نزدیکی دریاچه حمرین در شمال شرقی بعقوبه از منزل خارج شده بود، توسط تروریست‌های داعش ربوده شد.

حملات جسته و گریخته داعش در مناطق مختلف عراق در حالی افزایش یافته است که بسیاری از کارشناسان، نظامیان تروریست آمریکایی را عامل این مسئله می‌دانند.

«بشیر العتبکی» فرمانده تیپ ۲۳ سازمان الحشد الشعبی گفت که تروریست‌ها داعش روابط تنگاتنگی با آمریکایی‌ها دارند و با هدف ادامه حضور نیروهای رزمی آمریکا، به حملات خود افزوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عنایت اله IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    خدا لعنت کند داعش و پدیدآورندگان آن را که سوریه و عراق را ویران کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس