گشت زنی هواپیمای جاسوسی آمریکا در آسمان اوکراین

شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد که دو روز بعد از خروج بخشی از نیروهای نظامی روسیه در منطقه نزدیک به مرز اوکراین، هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز بخش شرقی این کشور به گشت زنی پرداختند.

به گزارش مشرق، سی ان ان به نقل از راس ولفکیل سخنگوی فرماندهی آمریکا در اروپا گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده این هفته یک ماموریت شناسایی بر فراز شرق اوکراین انجام داد تا اطلاعاتی در مورد وضعیت منطقه جمع آوری کند.

براساس این گزارش، یک هواپیمای سیستم رادار حمله مشترک نظارتی E-۸C (JSTARS) بر فراز منطقه پرواز کرد.

اگرچه پنتاگون دقیقاً اطلاعاتی را که هواپیما جمع‌آوری کرده فاش نکرده است اما ولفکیل به سی‌ان‌ان گفت که ایالات متحده به طور معمول هواپیماهایی را در منطقه دریای سیاه در حمایت از اهداف مختلف اطلاعاتی ایالات متحده و ائتلاف به کار می‌گیرد.

به گزارش سی ان ان، هواپیمای جاسوسی آمریکا با مجوز دولت اوکراین پرواز انجام داده است و در حالی که مسیر دقیق آن مشخص نشده است.

 ولفکیل گفت که این پرواز از منطقه دونباس که در آن نیروهای طرفدار روسیه که خواستار استقلال از اوکراین هستند، دور بوده است.

حسگرهای هواپیمای جاسوسی آمریکا می توانند اطلاعات مربوط به تحرکات نظامی روی زمین، احتمالاً در هر دو طرف مرز، را بدون ورود به مناطق مورد مناقشه یا حریم هوایی روسیه جمع آوری کنند.

خبر پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز اوکراین در حالی منتشر می شود که قرار است گفت و گوهای امنیتی واشنگتن- مسکو در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به کشتی های جنگی این کشور دستور داد در منطقه دریای مدیترانه، موقعیت خود را حفظ کنند.

استقرار ناو گروه جنگی آمریکا در دریای مدیترانه در میان ادعاهای آمریکا و ناتو در مورد حمله احتمالی  روسیه به اوکراین، انجام می شود.

مسکو اعلام کرده است که قصدی برای حمله به اوکراین ندارد. روسیه در ماه جاری خواستار تضمین های امنیتی شده و از ناتو خواست که به سمت شرق گسترش نیابد و استقرار نظامی خود را کاهش دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    فضول دنیا در آسمان اکراین چه غلطی می کند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس