خودکشی سه جاسوس طی یکسال نگرانی‌های موساد را افزایش داده است

سه افسر دستگاه اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) طی یکسال خودکشی کردند، این امر نگرانی ها را در دستگاه جاسوسی اسرائیل دوچندان کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) با بیان این مطلب اضافه کرد : « أیالون شاپیرا» اولین افسری بود که در دوره ریاست «یوسی کوهن» در موساد، خودکشی کرد.  

بر اساس این گزارش،  شاپیرا از یگان ۸۲۰۰ اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل (أمان) که مسئولیت جاسوسی الکترونیک، فرماندهی جنگ الکترونیک و رمز شکنی را بر عهده دارد، به موساد منتقل شد.

موساد در سال ۲۰۱۹ به این افسر خود گواهی قدردانی داد، اما پدرش به شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که پسرش احساس می‌کرد که به رغم مسئولیت و موقعیت معتبر و قدردانی زیادی که از وی شده است، در یک حالت تنفر و وضعیت روانی زندگی می کند.

وی افزود: «أیالون» با هزینه شخصی هفته ای یک بار به روانپزشک مراجعه می کرد و از آنجا به موساد می رفت و وظایف خود را چه در اسرائیل (سرزمین های اشغالی) و چه در خارج از کشور انجام می داد.

به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این افسر موساد در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۰ بدون افشای جزئیاتی از شرایط خودکشی اش،  اقدام به خودکشی کرد.

مرگ «أیالون»  اولین مورد از سه مورد خودکشی بود که در دوران تصدی کوهن در موساد (ژانویه ۲۰۱۶ تا ژوئیه ۲۰۲۱) رخ داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد که پس از ۳ ماه، یکی دیگر از افسران موساد در داخل همین دستگاه اطلاعاتی خودکشی کرد و ۹ ماه بعد نیز سرباز سوم در راهروهای موساد خود را کشت، بدون اینکه اطلاعات بیشتری در مورد دلایل و شرایط این دو خودکشی ارائه شود.

این شبکه صهیونیستی افزود: سیستم نظامی رژیم اسرائیل در سال های اخیر متوجه شده است که ماموران و سربازانی که ماشه را می کشند تا خودکشی کنند، به کمک روانی نیاز دارند.

البته موساد در پاسخ به این گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی ادعا کرده که «موساد به عظمت درد و فاجعه شدید پی برده است و از این موارد درس می گیرد و برای جلوگیری از چنین موارد ناگوار در آینده، تمام تلاش خود را برای بهبود ابزارها و ادوات موجود که در اختیار دارد به کار گرفته است. "

پیش از این نیز خودکشی در بین سایر نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی ثبت شده بود.  به گزارش ارتش رژیم صهیونیستی با وجود تلاش طرفهای مسئول برای مقابله با این پدیده سالانه ۳۰ سرباز اسرائیلی خودکشی می کنند.

در همین حال فرماندهان ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای کاهش خودکشی سربازان با صدور دستوراتی خواستار کاهش سلاحهای در دسترس سربازان شده بودند.

 بر اساس گزارش‌ها خوردن دارو با ۶۹ درصد شایع‌ترین شیوه خودکشی در نزد اسرائیلی‌هاست، قطع رگ با ۸ درصد و دار زدن با ۶ درصد از دیگر شیوه‌های خودکشی در این رژیم است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    12 0
    لعن نفرین مرگ بر اسرائیل فاسد
  • ترامپ IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    بیشتر بچه‌های متولد اسرائیل از رابطه‌ی نامشروع بوجود می آیند و حرومزاده گی در اسرائیل یک افتخار بزرگ محسوب می شود ،وقتی اگه به عقل بیایند ،به شدت از حرامزادگی عصبانی می شوند،لذا تصمیم می گیرند زودتر به اسفل سافلین رهسپار شوند
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    بهتر بیشتر بشه از بس که به بچه ها ی فلسطینی ظلم می کنن نمی فهمن که ظلم اول یقه ظالم رو می گیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس