درخواست عضو کمیسیون سیاست خارجی از «رئیسی» درباره پیگیری دیپلماسی ورزشی در وزارتخانه‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه‌ای از رئیس جمهور خواست که وزارتخانه‌ها با اهتمام بیشتری موضوع دیپلماسی ورزشی را پیگیری کنند.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواست که وزارتخانه‌ها با اهتمام بیشتری موضوع دیپلماسی ورزشی را پیگیری کنند.

متن نامه نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

حضرت آیت‌الله رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام و احترام

با عنایت به مطالبه و پیگیری جمعی از فعالان حوزه ورزش، متاسفانه بهره‌گیری دولت از ظرفیت دیپلماسی ورزشی درحد بسیار ضعیفی است و گزارشات واصله حکایت از عدم توجه جدی به این مبحث مهم و اثرگذار دارد.

موضوع دیپلماسی ورزشی در طول دولت یازدهم و دوازدهم مورد توجه قرار نگرفت و سالها کشور عزیزمان از این ظرفیت بی‌بدیل، بی‌بهره ماند و اکنون نیز این روند بی‌توجهی ادامه دارد.

همان‌گونه که مستحضرید امروزه در سطح جهان دیپلماسی ورزشی توانسته برای بسیاری از کشورها راهگشا باشد. در همین راستا خواهشمند است دستور فرمایید این موضوع به طور ویژه توسط وزارتخانه‌های متولی با اهتمام بیشتری پیگیری شود به صورت مستمر، گزارش اقدامات و پیگیری‌ها به جنابعالی، دولت و مجلس شورای اسلامی گزارش شود.

ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین ما و برخی از کشورها وجود دارد که با بهره‌گیری از دیپلماسی ورزشی می‌توان نسبت به تعمیق و گسترش تعاملات دیپلماتیک از طریق رویدادهای ورزشی اقدام نمود و چه بسا این نوع رویکرد در دیپلماسی، بتواند از رویکردهای دیگر و مرسوم راهگشاتر و بستری برای صعود و تعالی بیشتر درحوزه سیاست خارجی باشد.

مزید امتنان است اینجانب را از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع نمایند. از حسن توجه جنابعالی قدردانی می‌نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس