حضور ناوچه انگلیس در دریای شمال برای رهگیری شناورهای روسیه

یک فروند ناوچه سنگین نیروی دریایی انگلیس با ادعای آمادگی برای رصد و رهگیری زیردریایی ها و شناورهای روسی، در دریای شمال مستقر شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «تلگراف» انگلیس در گزارشی از حضور ناوچه سنگین «اچ ام اس وست مینیستر» این کشور در دریای شمال خبر داد و مدعی شد که این شناور آمادگی رصد زیردریایی‌های روسی را دارد.

این ناوچه که آخرین بار در سال ۲۰۱۴ به روز رسانی شد و مجهز به سامانه موشکی سطح به هوای قابل نصب روی عرشه است، در حال حاضر در جزایر «شتلند» در آماده باش کامل به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

تمرین مقابله با حمله جنگنده‌های دشمن به کریمه از سوی ناوگان روسیه

تلگراف همچنین ادعا کرد که وست مینیستر آماده رهگیری کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسی است که به مناسبت برگزاری جشن کریسمس مسیحیان ارتدکس که ۷ ژانویه برگزار می‌شود؛ عازم بندر «سورمورسک» هستند که مرکز ناوگان دریای شمال نیروی دریایی روسیه محسوب می‌شود.

نقش اصلی ناوچه انگلیسی در مدت حضور در دریای شمال، استفاده از ردیاب سونار برای شناسایی زیردریایی‌های مستقر در آن منطقه عنوان شده است.

پیشتر در تیرماه نیز یک تقابل نظامی میان شناورهای روسی و انگلیسی در منطقه دریای سیاه رخ داد.

در حال حاضر، کشورهای غربی با این ادعا که روسیه در تدارک حمله به اوکراین است؛ موضع سرسختانه ای را نسبت به مسکو اتخاذ کرده اند و انتقادهایی را نسبت به مانورهای نظامی روسیه که در ابعاد وسیع در تمامیت ارضی این کشور برگزار می‌شود؛ ابراز می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    جزیره جغله ناوهای آمریکائی را در پوشش جزیره جغل به نام جزیره فنقلی نمایش می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس