تجهیز ارتش مغرب به سامانه دفاع موشکی دوربرد چینی «اف دی-2000»

رسانه‌ها از تجهیز ارتش مغرب به سامانه دفاع موشکی دوربرد ساخت چین خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش مغرب اولین پایگاه نظامی خود را با سامانه دفاع موشکی دوربرد ساخت چین نزدیک شهر «سیدی یحیی الغرب» افتتاح کرد.

به گزارش وبگاه «دیفنس پست» این پایگاه نظامی با مساحت ۴۲۰۰۰۰ متر مربع شامل مقرهای اداری، آشیانه‌های تعمیر و پادگان است. این تاسیسات دارای یک سامانه دفاع هوایی چینی «اف دی-۲۰۰۰» است که دولت مغرب در اواسط سال ۲۰۲۱ خریداری کرد.

این پایگاه همچنین دارای یک سامانه ضد هوایی میان برد «اسکای دارگون-۵۰» است که در سال ۲۰۱۷ از چین خریداری شده است. سیستم دفاع هوایی دوربرد اف دی ۲۰۰۰ برای رهگیری اهداف هوابرد و بالستیک در برد تا ۲۵۰ کیلومتر (۱۵۵ مایل) طراحی شده است.

این سامانه می‌تواند اهدافی را در ارتفاع ۳۰ کیلومتری (۱۸ مایلی) رهگیری کند و برد تشخیص راداری ۲۸۰ کیلومتر (۱۷۳ مایل) دارد. این سامانه دفاع موشکی که توسط شرکت علوم و صنعت هوافضای چین توسعه یافته است، به عنوان بخشی از یک شبکه چند لایه دفاع هوایی که مغرب با استفاده از سیستم‌های چینی در حال ساخت است، عمل می‌کند.

به گزارش این وبگاه، نصب این سامانه دفاع موشکی ساخت چین یک «گام بزرگ» تلقی می‌شود، زیرا این کشور واقع در شمال آفریقا برای دفاع هوایی بیشتر به جنگنده‌های نیروی هوایی متکی است.

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی «سیپری» در سوئد مطالعه‌ای انجام داد که نشان می‌دهد مغرب در میان چهل واردکننده اول تجهیزات نظامی در جهان بوده  و ایالات متحده به عنوان تامین‌کننده اصلی آن است.

خریدهای نظامی اخیر توسط مغرب شامل تجهیزاتی از ایالات متحده، فرانسه، ترکیه و رژیم اسرائیل، از جمله سامانه «اسکای لاک» ساخت رژیم اسرائیل برای تقویت قابلیت‌های نظارتی، بویژه در استان‌های جنوبی کشور است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین به دنبال ارتقاء دو پایگاه هوایی خود برای ورود هواپیماهای جنگنده «اف-۱۶ بلاک» ساخت ایالات متحده است.

منابع صهیونیستی اخیرا اعلام کردند که رژیم تل آویو و دولت رباط جهت ساخت دو کارخانه تولید پهپادهای تهاجمی و شناسایی در خاک مغرب به توافق رسیده‌اند. یکی از این کارخانه‌ها قرار است در شمال شرق و دیگری در جنوب مغرب ساخته شود. اما توافق مذکور منحصر به تولید پهپاد نیست. طبق این توافق همچنین قرار است تا رژیم صهیوینستی تکنولوژی تولید برخی ادوات نظامی خود را در حوزه دفاعی و تهاجمی در اختیار مغرب قرار دهد.

 مغرب همچنین موشک‌های زمین به هوای میان‌برد «باراک- ۸» که برای انهدام انواع تهدیدات هوایی از جمله جنگنده، بالگرد، انواع موشک و پهپاد کارایی دارد، تحویل گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 1
    ما باید ده قدم‌از اینها جلوتر باشیم که هستیم. نیاز ما در حال حاضر،فضا و ماهواره هست. وقتی به ورای جو فکر کردی،داخل جو هم دستیافتنی تر میشه. وقتی دنبال ماهواره و فضاپیما بریم،ساختن هواپیما هم راحت میشه
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    12 0
    برادران الجزایری، بهوش باشید، اینها تدارک می بینند برای جنگ باشما. پدرسوخته صهیونیستها فقط به فکر جنگ بین مسلمین هستند. حکام کشورهای عربی اکثرا عامل و دست نشانده هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس