شفافیت در صندوق های بازنشستگی سیاست اصلی وزارت کار است

معاون امور اقتصادی وزیر کار گفت: افزایش بازدهی سرمایه گذاری و شفافیت در بنگاه های اقتصادی صندوق های بازنشستگی تابعه وزارتخانه از سیاست های اصلی ماست.

به گزارش مشرق، احمد خانی نوذری با اشاره به مشکلات موجود در برخی صندوق ها بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی وزارت کار حل ناترازی صندوق ها و افزایش بازدهی سرمایه گذاری هاست. در سال های گذشته علاوه بر محیط پرنوسان اقتصادی ایران، شاهد تغییرات جدی در ساختار جمعیتی ایران بوده ایم که علت اصلیِ چالش های صندوق های بازنشستگی است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی به دلیل واگذاری بنگاه ها به آنها به جای پرداخت نقدی دیون دولت، تبدیل به بزرگترین بنگاه های اقتصادی ایران شده اند، افزود: با سیاست گذاری های واحد و یکپارچه چهار صندوق بازنشستگی فولاد، کشوری، بیمه اجتماعی روستایی وعشایری و سازمان تامین اجتماعی که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند می توان به تکمیل زنجیره ای ارزش و افزایش سود آوری دست یافت.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها گفت: دو راهبرد اساسی معاونت اقتصادی وزارت کار، افزایش بازدهی سرمایه گذاری و شفافیت در بنگاه های اقتصادی صندوق های بازنشستگی تابعه وزارتخانه است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این دو راهبرد اساسی معاونت با همکاری اداره کل امور بین الملل با هدف توسعه صادرات و همکاری با اداره کل بازرسی با هدف افزایش نظارت و شفافیت پی گیری می شود. برای رسیدن به این اهداف اساسی، میزهای تخصصی حمل و نقل، نفت و انرژی، سیمان، گردشگری، ICT و ... با هدف تکمیل زنجیره ارزش و سیاست گذاری واحد و یکپارچه و هم افزایی بنگاه ها تشکیل می شود.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون با هدف توسعه صادرات، نشست های متعددی با سفرای کشورهای مختلف در ایران برگزار شده است که این مسیر ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس